ردپای دوست

خاطراتم را با خدا ثبت میکنم ": )

ردپای دوست

خاطراتم را با خدا ثبت میکنم ": )

لب تاب و کتابخانه


من به خاطر نوع کارم ، لازم هست که پشت لبتاب بشینم و برنامه نویسی کنم ، بهترین جا برای این کار رفتن به کتابخونه محل و نشتن پشت میزهای استاندارد اونجاست و چون بردن و محافظت از لبتاب که گرونه و گذاشتن اون تو یه جای عمومی ای مثل کتابخونه و سالن مطالعه عمومییش داستان های خودشو داره ، دوست دارم تو این پست ، در مودر همین موضوع با هم گپ و گفتی داشته باشیم.

 



 

 


1.داشتن 3 راهی و شارژر لبتاب


لبتاب برعکس کامپیوترهای خانگی ، سبک و قابل حمل هستن ولی خب برای استفاده از اون باید همیشه شارژ باشه و اگه شارژش خالی بشه عملا دیگه هیچ فایده ای نداره ، بناربراین پیشنهاد میکنم همراه لبتاب همیشه یه 3 راهی برق هم همراتون باشه ، چون معمولا بچه ها گوشی هاشون رو میزنن تو پریز برق و تو سالن مطالعه پریز کمه و مصرف کننده زیاد!

 


2.موس بی صدا


همونطور که گفتم لبتاب به پکیج کامله و برای موس اون باید از قسمت مخصوصش استفاده کرد و البته کمی کار باهاش سخته ، اگه یه موس معمولی رو که تق تق کلیک های موس زیاد باشه ببرین اونجا چون محیط تقریبا ساکته ، صداش میره رو مخ بقیه و ممکنه با اعتراض بقیه مواجه بشین .

 


پیشنهاد میکنم که از موس بی صدا هارتون ( کلیک ) استفاده کنید ، موسش تقریبا بی صدا و خوش دسته و چون نرمه صدایی خیلی خیلی کوچیکی رو تولید میکنه که در مقایسه با سرو صداهای معمولی کتابخونه ، ناچیزه و اصن شنیده نمیشه.

 


3.امنیت لبتاب - قفل کنسینگتون


مورد دیگه ای که باید بهش توجه کرد بحث امنیت خود لبتابه و اگه که لبتاب رو گذاشتیم رو میز و رفتیم یه دقیقه بیرون سالن ، کسی لبتاب رو نپیچونه! البته اونایی که میان کتابخونه همه از اون دست آأمهای بافرهنگ هستن که برا اینکارا نمی یان ولی بهر حال ، آدم باید مال خودش رو خوب بچسبه ، عموم لب تاب ها قسمتی رو برای قفل دارن که بهش قفل کنسینگتون بهش وصل میشه و اگه برین لب تاب فروشی ها ، این قفل رو دارن ، یه رمز 4 رقمی بهش میدین و اونطور که من وصلش کردم ، کابل فلزی رو دور پایه میز و صندلی رد می کنید و اون قسمت قفلش هم وصل میشه به لبتاب

 

 

 و مثل کیفایی بود که بهش رمز میدادین سر کلاس کسی از تو کیف چیزی برنداره اینم مثل همون.

 


4.سایت همیاب 24


یه سایتی هست  ( همیاب 24  ) که اونجا می تونید اطلاعات و شماره سریال لبتابتون رو ثبت کنید و مغازه هایی که لبتاب دست دو خرید و فروش میکنن ، چون چک میکنن که لبتاب دزدی نباشه ، اکه اون شماره سریال در اون سایت بعنوان دزدی ثبت شده به پلیس اطلاع میدن و با شما تماس گرفته میشه و اینطوری لبتاب شما هم پیدا میشه.

 


یک خاطره جالب


این ها چیزایی بود که می دونستم و گفتم که به شما هم بگم ولی یه خاطره بامزه هم تعریف کنم من که بدونید اینجا همه جور اتفاقی ممکنه بیفته. یکی از بچه هایی که میاد کتابخونه و لبتاب داره ، لبتابش باطری نداره و مستقیم از طریق شارژش وصل میکنه به برق و لبتابش رو روشن میکنه .

 

ایشون بغل من نشسته بودن و منم نمی دونستم این موضوع رو ، گفتم این لبتابش اینهمه تو برق بوده اینقدر تو شارژ بوده که من 3 راهی رو از پریز برق بکشم بیرون و کابلم رو بهش وصل کنم و بعدش مجدد 3 راهی برق ( از اینا که یکی وصل میشه به برق و 3 تا خروجی میده رو ) رو وصل کنم به پریز برق ، اینکه من بکشم بیرون پریز رو کابلم بزنمو و اینا مصادف شد با خاموش شدن لبتاب بغلیم!

 

با تعجب بهش گفتم که مگه لبتابش شارژ نداشت که فرتی کشیدم بیرون خاموش شد ؟ اونم گفت باطری نداره و از این اتفاقات قبلا هم براش افتاده! خلاصه حواستون باشه که لب تاب بغلیتون حتما باطری داشته باشه تا از این اتفاقا براش نیفته.

 

الان که کتابخونه میرم ایشون دیگه بغل من نمی شینن ، شاید بخاطر اینکه اون اتفاق دوباره تکرار نشه!

 

نظرات 4 + ارسال نظر
سیاوش سه‌شنبه 16 اسفند 1401 ساعت 16:30

به نظرم هیچ کدومش نمیتونه امنیت لپتاپو تضمین کنه....کسی که دزد باشه دیگه کاری به قفل و اینا نداره....هر جور شده میدزده....بعدم آقا دزده که لپتاپو نمیبره بفروشه....میبره میده دست اهلش....اهلشم بلده چجوری آبش کنه....حتما که نباید بفروشن....میتونن اوراق کنن.....خلاصه بهتره لپتاپ نبرید سالن مطالعه

علی پنج‌شنبه 30 خرداد 1398 ساعت 22:56

سلااام خیلی خیلی ممنونم از اطلاعات مفیدی که قرار دادی
فقط من یه سوال برام پیش اومده آیا عیبی نداره از برق کتابخونه عمومی برای شارژ لپ تاپم استفاده بکنم و مثلا 7 ساعت هم بخوام اونجا بشینم کار کنم؟
یعنی به آدم گیر نمیدن؟

سلام
به وبلاگم خوش اومدید

نه به شما گیر نمیدن

بهامین جمعه 28 مهر 1396 ساعت 23:50 http://notbookman.blogsky.com

اطلاعات عالی بود ممتون من بحث قفل را نمی دونستم
یادم باشه بخرم البته من جز اتاق خودم و بعضا گاهی دفتر
لب تابم جایی نمیبرم چون استفاده ندارم.

خواهش میکنم
یه برنامه هم بود که اگه لبتاب تو شارز بود و سیم شارزش قطع میشد جیغ بنفش بسیار وحشتناکی میکشید.

اما سعی کنید که حتما شماره سریال لب تاب رو داشته باشید که اگه خدای نکرده اتفاقی افتاد بتونید که پیگیر لبتابتون باشین .

کاکتوس جمعه 28 مهر 1396 ساعت 19:43

مرسی بابت اطلاعات

خواهش حتی!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد