ردپای دوست

خاطراتم را با خدا ثبت میکنم ": )

ردپای دوست

خاطراتم را با خدا ثبت میکنم ": )

inside - out

سلام به همه خوانندگانی که این وب رو میخونن ، از زمانی که برنامه تکنولوژی فکر رو استارت زدم  و افتادم تو مسیر زیبا اندیشی و خلق اتفاقات خوب و آشتی با ضمیر ناخودآگاه ، هم دوستانی پیدا کردم که در همین مسیر هستن و هم نسبت به قبل خودم پیشرفت هایی داشتم که سر وقتش یه پست قبل از عمل / بعد از عمل میذارم.


بعد از آشنایی با ضمیر ناخودآگاه ، با دقت بیشتری به مسائل و فیلم ها و انمیشین های مرتبط نگاه میکنم که یکی از اون ها انیمیشن inside-out  هست ، بذارین با ی سوال وارد بحثش بشم ، به سوالام فکر کنید ، وقتی ما صحبت می کنیم و جملاتی رو بر زبون می آریم ، این جملات از قبل نوشته نشده و مرور هم نشده ، چطوریه که به زبون میاد ؟ یعنی کی مینویسه که زبون بخونه و صداش به گوش طرف مقابلش میرسه ؟


تا حالا حس کردین که جسم ما یک راننده داره ، مثل ماشینی که سوارش میشین و اون ماشین بدون رانندش هیچ تکونی نمیخوره و یک متر هم راه نمیره ؟ یکی هست که تحت تاثیر عواطف ، احساسات و مباحث دیگه انگار داره این جسم رو به پیش میبره!


انیمینش inside-out  به همین موضوع پرداخته و خیلی برام جالبه ، این انیمیشن درباره دختری به نام رایلی هست که 5 احساس درون خودش که در مرکز کنترل هستن ، دستور میدن که تو هر موقعیت چطور باید رفتار کنه ، اگه شاد باشه چطور باید حرف بزنه و وقتی ناراحت باشه ، تحت تاثیر احساس غم چه رفتاری داشته باشه.

بهر صورت این  انیمیشن به ظاهر در حوزه کودک ، ماهیت روانشناختی داره.


خب ، بگذریم ، بریم انیمیشن رو ببنیم ، این انمیشن حدود 78 دقیقه هست و یه سری سکانس های خاص رو جدا کردم که تو هر پارت دربارش توضیح میدم ، امیدوارم ببینید و ازش لذت ببرین ، البته کل این پارت ها شاید کلا سر جمع 10 دقیقه بشن .



 

 



پارت 1.تولد و کودکی

وقتی یک نوزاد به دنیا میاد چرا بعضی موقع ها شاد و بعضی موقع ها عصبانیه ؟ وقتی بزگتر شد چرا بعضی جاها بشقاب غذا رو پرت میکنه و شروع به لجبازی میکنه ؟




پارت دوم


2.وقتی مادرا متوجه میشن که کودکشون ، در روزی که گذرونده یک اتفاق ناخوشایند براش اتفاق افتاده و حالا پدر و مادر میرن رو مخ کسی که روز مزخرفی رو داشته و نتیجه واضحه! 




پارت سوم


3.چرا پسرا وقتی یه دختر می بینن ، ارور میدن ؟





پارت چهارم


4.حرفهایی که آدما در ظاهر میزنن ولی در باطن ، حواسشون به جاهای دیگست!




نظرات 3 + ارسال نظر
گلابتون بانو سه‌شنبه 16 آبان 1396 ساعت 23:46 http://golabatoonbanoo.blogsky.com

چه جالب
قبلا هم در مورد این انیمیشن شنیده بودم حالا ترغیب شدم حتما نسخه کاملش رو دانلود کنم و ببینم.
تو خونه ی ما اگه کارتونی مورد اقبال بچه ها قرار بگیره روزی چندین بار باید پخش بشه جوری که همه دیالوگهاشو حفظ بشیم و حتی حالمون ازش به هم بخوره! امیدوارم در این مورد به مرحله آخر نرسیم!

انیمیشن فوق العاده ای هست ، منتها این نسخه ای که من دوبلشو گذاشتم نسخه گلوری هست و همونطور که گفتم بعد از اینکه به این نتیجه رسیدم که تغییر کنم و تو تکنولوژی فکر با ضمیرناخودآگاه آشنا شدم این روان ادم برام جالب شد و توجه بیشتری به فیلم ها و انمیشین های روان شناختی میکنم.

تو خود این کلیپه ادرس کانال اپاراتش هست و میتونید از اونجا دانلودش کنید

این انیمیشن برخلاف بعضی انیمیشن های دیگه که خیلی شاد و موزیکال هستش ، نه ، بیشتر به اون 4 حس درونی پرداخته ، نمی دونم که آیا مورد استقبال واقع میشه یا نه اما گمونم عموم مخاطباش بزرگسال باشه تا کودک هر چند به مزاجشون هم خوش بیاد

منم امیدوارم که اگه خوششون اومد به اون مرحله آخرش نرسه!

کاکتوس سه‌شنبه 2 آبان 1396 ساعت 21:47

خیلیییییی خوب بود
مرسییییییییییی

خواهش میکنم کاکتوس جان

بهامین یکشنبه 30 مهر 1396 ساعت 22:37 http://notbookman.blogsky.com

سلام
تمام ۴پارت انیمیشن دیدم .عالی بود. اصلا به این رویکرد و دراین زمینه اطلاعی نداشتم و بهتر بگم توجهی نداشتم.
نگاه جدیدی پیدا کردم
ممنون از مطالب مفید شما
عالی بود

این نگاه های جدید خیلی خوبه
خواهش میکنم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد