ردپای دوست

خاطراتم را با خدا ثبت میکنم ": )

ردپای دوست

خاطراتم را با خدا ثبت میکنم ": )

موسی و خدا! ( بنده و خالق )

در مسیر موفقیتی که هستیم هر لحظه باید بدونیم که هدفمون چیه و دقیقا چی میخوایم ؟ جوری که اگه دقیقا همین الان خدا فرشته اش رو فرستاد پیش ما و پیغام رسوند که گفت الان دقیقا چی میخوای ؟ خدا گفته که اونی که میخوای رو همین الان بهت میدم رو ، چی بهش جواب می دیم ؟ 


جواب 1 . 


نمی دونم خدا جون ، هر چی تو برا من بخوای 


جواب 2.


اما جواب 1 ، جواب آدم زرنگا نیست ، جواب آدم زرنگا اینطوریه که میگه چی میخوای ؟ الان میخوای چیکار بکنی؟ سریع یه لیست در میاره میگه من اینکارارو میخوام بکنم ، اینارم نیاز دارم! برنامه داره برا کار خودش و هدفمند کار میکنه و هر چی پیش آمد خوش آمد نیست!موسی گفت خدا جون ، حالا که گفتی برم سمت فرعون اکی ، میرم اینارم میخوام! خدا هم سریع برگشت گفت چیزی که خواستی رو بهت دادم!دمش گرم خدایی!


( به داستان دقت کنید ، موسی ع تلگرافی جواب نمیده )



سوال خدا  از حضرت  موسی


آیه 17 بقره : موسی جان تو دستات چیه ؟

گفت این عصاى من است بر آن تکیه مى‏دهم و با آن براى گوسفندانم برگ مى تکانم و کارهاى دیگرى هم براى من از آن برمى‏آید 


درخواست خدا از موسی


وقتی که خدا یه سری معجزات به موسی داد بهش گفت برو سمت فرعون ، موسی چون شاگرد زرنگه میدونه اونور چه خبره و جوانب کار دستشه ، اولش یه درخواست هایی میکنه ، تهش میگه خدا جون این داداشمو دستیارم بذار کمکم کنه.

خدا هم همون لحظه برمیگرده به موسی میگه قَالَ قَدْ أُوتِیتَ سُؤْلَکَ یَا مُوسَى ( 36 بقره ) موسی جان چیزی که میخواستی رو بهت دادم! ، گرفتین چی شد ؟ بذارین یه جور دیگه بگم ، موسی شاگرد زرنگه کلاسه ، جوانب هر کاری رو میدونه و هدفمند و با برنامه کار میکنه ،

به زبان ساده تر 

حالا داستان رو به زبان ساده تر میگم ، خدا فرشتشو مثلا میفرسته پیش من میگه صادق جان ، خدا بهت سلام رسوند گفت بگو چی میخوای ؟ من دفترچه هدف هام همرامه ، سریع درش میارم ، میگم این خواسته های من ، همشو میخوام! خدا هم بهمون لحظه بگه بهت دادم.

نگاهی دوباره به درخواست های موسی

در مکالمه موسی و خدا ، چند تا درخواست مطرح میشه ، با هم شمارش کنیم

 

گفت : 

1. پروردگارا سینه ‏ام را گشاده گردان (25)

2.و کارم را براى من آسان ساز (26)

3.و از زبانم گره بگشاى (27)[تا] سخنم را بفهمند (28)

4. براى من دستیارى از کسانم قرار ده (29)هارون برادرم را (30)


این آخرش برا اینکه مخاطبش رو قانع کنه ، استدلال میاره که 


1.پشتم را به او استوار کن

2.او را شریک کارم گردان

3.تا تو را فراوان تسبیح گوییم

4.و بسیار به یاد تو باشیم 


مثل این می مونه که یه سری درخواست ها داشته باشیم بعد سر اون مورد مخاطب مورد نظر بگه اینم میخوای؟ فایدش چیه ؟ و قبل از اینکه اون سوال بپرسه ، استدلال بیاریم که فایدش چیه!




خلاصه اینکه


آماده باشیم در لحظه که دعا میکنیم و خواسته ای داریم ، برنامه دار دعا کنیم و هر چی پیش آمد خوش آمد نباشه ، لیست اهدافمون هم همرامون باشه که اگه کسی ازمون پرسید بگیم اینارو میخوام ، همشونو هم میخوام!

 
نظرات 3 + ارسال نظر
خسرو و مهسا شنبه 20 آبان 1396 ساعت 16:49 http://khane8tom.blogsky.com

. درود . نوشته های من و مهسا . کاملاً مشخص است .
. زیرا مهسا . بطور خاصی می نویسد که معلوم می شود .
. بعدها که برایتان نوشت . مقصودم را متوجه می شوید .
. تنها کسی هستم که سر خط . . نقط می گذارم . در کل ایران !!!!
. آیا شما در مورد ساختن کشتی نوح . اندیشه کرده اید ؟؟ .
. آیا نوح برای بدست آوردن . . تمساح . . زرافه . . خرس قطبی
. پلنگ . پاندا . . مار پیتون . . نهنگ . . فُک . . شیر دریایی . .
. و. . و. . و اگر فرض کنیم از آمازون تا قطب شما و از آنجا تا هند
. و از آنجا تا . . و . یکی دوسال طول کشیده . این زوج ها در کشتی
. زاد و ولد کرده اند و کشتی پُر شده !!!! . خوراک اینان . و همه ی
. این ها را که نوشتم . یک قطره از مشکلات نوح بوده . . اگر دقیق
. بررسی کنیم . خود خودا هم قبول می کنه که یک همچو چیزی
. امکان ندارد . چون آب باید کره زمین فرا بگیرد تا / بدان بمیرند /
. پس دیگر / بدی / وجود نخواهد داشت !!!!! لطفا یک توضیح
. ممنون می شوم .

ممنون از کامنتتون ولی معمولی برام کامنت بنویسین خواهشا
مشکل چیه الان ؟ گمون نکنم از حضرت نوح چیزی گفته باشم.

ببین خسرو جان ، نگاهی به کلید واژه ی نوج تووبم بنداز ، ببین که همین الانش و با یه برنامه ای مثل گوگل ارث میتونی دقیق ببینی که دماغه کشتی نوح مستقیم به سمت کعبه هست. میدونی کشتی نوح برا چند هزار سال قبل هست ؟اصن اون زمان قاره ها بودن ؟ یا خشکی زمین پیوسته بود؟

یکیاز مشکلات نوح خورد وخوراک اون حیونا بوده ؟ منوگرفتی خسرو جان ؟ اثبات خیر و شر برای من میکنی ؟

واقعا متوجه منظورتون نشدم ، خدایی که بتونه اثر انگشت تمام انسان ها از اولین تا اخرینشون رو به هیچ اشتراکی ، دوباره در قیامت ، مجدد خلق کنه ، این چیزی که گفتین در مقابلش هیچ هست اصن مشکلی نیست .

منظور من از این پست بحث خداشناسی نبود ، منظور من نگاه عمیق به داستانها و شخصیت ها بودکه چطور موفق عمل میکردن و چه شخصیتی در مسیر موفقیت داشتن بود.

حالا که بحث نوح رو پیش کشیدن ، خدا به موسی گفت تو را برا خودم پروریدم ، به نوح هم گفت زیر نظر خودم کشتی رو بساز ، نتیجه اینکه اگه کار زیر نظر خدا باشه از همه نظر دقیق دقیقه و هیچکس نمیتونه عیبی بر اون بگیره ولی یه تایتانیک ساختن اون بلا سرش اومد با اون همه دک و پز و روش نوشته بودن که حتی خدا هم نمیتواند این کشتی رو غرق کند.

خسرو و مهسا پنج‌شنبه 18 آبان 1396 ساعت 22:05 http://khane8tom.blogsky.com

. با بهترین درودهایم . یک ساعت است اینجام . . و تقریباً همه را
. خواندم . خودم در مورد ادیان بسیار مطالعه کرده ام
. از فلسفه به زبان ساده تا سه جلد انسان چگونه غول شد .
. در مورد اسلام هم بسیار . . اما من از راهی دیگر . . و نه چون شما
. خوشحال می شوم با من در ارتباط باشید .

سلام و دورد برشما
کاش اقلا اسمتون رو جدا مینوشتین ، من بدونم الان دقیقا کدوم بزرگوار کامنت گذاشتن ، میدونم وبتون 2 نفرست ولی نمیدونم کدوم عزیز کامنت گذاشتن که ازشون تشکر کنم.

کتابش 3 جلدیه ؟ درباره چی هست؟این کتاب ی که گفتین ؟

بهامین پنج‌شنبه 18 آبان 1396 ساعت 18:10

گُل گفتین
من یه برگه دارم کلی دعا و خواسته و ارزو واهداف داخلش نوشتم با الویت شماره
وقتی اخر پست اینو گفتین یادم خودم افتادم خخخخ

مرور داستان حضرت موسی فقط میشه بگم خیلی خوب بود

چیزی که عیان است چه لازم به بیان است!

البته خود مکالمه موسی باخود یه نکته دیگههم داشت ، مکالمه سوال و جوابی بود ولی گوساله سامری یه ریزمامامیکرد و مثل تلوزیون ،

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد