ردپای دوست

خاطراتم را با خدا ثبت میکنم ": )

ردپای دوست

خاطراتم را با خدا ثبت میکنم ": )

یک خالقیم

 برخی از آیات قرآنی بسیار عجیبه اما نکات ریزی در خودش داره ، من به 3 مورد اشاره میکنم


 

1.بهترین خلق کنندگان


در سوره مومنون ، آیه 14 خداوند در انتهای آیه می فرماید که : "  فَتَبَارَکَ اللَّهُ أَحْسَنُ الْخَالِقِینَ " افرین بر خدا که بهترین خلق کنندگان است! دقت کنید گفت بهترین و نه گفت تنها خالق موجود!



2.خالق به اذن الله


در ماجرای حضرت عیسی ع ( سوره آل عمران آیه 49 ) می فرماید

وَرَسُولًا إِلَى بَنِی إِسْرَائِیلَ أَنِّی قَدْ جِئْتُکُمْ بِآیَةٍ مِنْ رَبِّکُمْ -  أَنِّی أَخْلُقُ لَکُمْ مِنَ الطِّینِ کَهَیْئَةِ الطَّیْرِ فَأَنْفُخُ فِیهِ فَیَکُونُ طَیْرًا بِإِذْنِ اللَّهِ وَأُبْرِئُ الْأَکْمَهَ وَالْأَبْرَصَ وَأُحْیِی الْمَوْتَى بِإِذْنِ اللَّهِ وَأُنَبِّئُکُمْ بِمَا تَأْکُلُونَ وَمَا تَدَّخِرُونَ فِی بُیُوتِکُمْ إِنَّ فِی ذَلِکَ لَآیَةً لَکُمْ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنِینَ


و [او را به عنوان] پیامبرى به سوى بنى اسرائیل [مى‏ فرستد که او به آنان مى‏ گوید] در حقیقت من از جانب پروردگارتان برایتان معجزه ‏اى آورده‏ ام من از گل براى شما [چیزى] به شکل پرنده مى‏ سازم آنگاه در آن مى‏ دمم پس به اذن خدا پرنده‏ اى مى شود و به اذن خدا نابیناى مادرزاد و پیس را بهبود مى ‏بخشم و مردگان را زنده مى‏ گردانم و شما را از آنچه مى ‏خورید و در خانه هایتان ذخیره مى ‏کنید خبر مى‏ دهم مسلما در این [معجزات] براى شما اگر مؤمن باشید عبرت است


دقت کنید در خود آیه صریحا ذکر شده که حضرت عیسی هم خلق می کرد ، اما به اذن کی ؟ به اذن خدا! 


ما هم یک خالقیم ...


 بدون شک هر انسانی با توجه به ظرفیتی که داره میتونه خالق یک چیز یا اثر بسته به ظرفیت خودش باشه ، در مقام امام و پیامبر که باشه میتونه مثل عیسی پیامبر و ابراهیم ع ، مردگان و پرندگان مرده رو زنده کنه ، اونا ظرفیتشون خیلی بالاست و همینطور معجزات سایر ائمه و پیامبر خودمون


اما بقیه انسان ها هم ظرفیت های خودشونو دارن و بسه به ظرفیتی که دارن خالق یک اثر هستند مثل کسی که اولین برا تلفن رو ساخت ، هواپیما رو ساخت ، اونها هم یک خالق هستند و یه حدیث جالب قدسی هم هست که میگه 


خداوند متعال در حدیث قدسی فرمود: « عبدی أطعنی أجعلک مثلی، أنا حیّ لا اموت اجعلک حیّا لا تموت، أنا غنیّ لا أفتقر أجعلک غنیّا لا تفتقر، أنا مهما أشاء یکون أجعلک مهما تشاء یکون. 


 بنده‏ ی من! مرا اطاعت کن تا تو را مثل خود سازم. من زنده ای هستم که نمى‏میرم تو را هم زنده ای قرار دهم که نمیری. من دارایی هستم که فقیر نمى‏شوم تو هم چنان سازم که فقیر نگردی. من هر چه را اراده کنم مى‏شود تو را هم چنان قرار دهم که هر چه بشود» (الجواهر السنیة (کلیات حدیث قدسى) ،ص709) 



حالا سوال اینه ، در مقام یک خالق ، در پی خلق چه چیزهایی هستیم  ؟ چون خلق اونا تنها به اراداه ما بستگی داره ...


نظرات 4 + ارسال نظر
فرانک یکشنبه 21 آبان 1396 ساعت 17:18 http://sadbargkhatereh.blogsky.com

عاشق حرفات با خدا شدم ، همونی که افتت رو میخواستی بریزی دور

پست جدیدتون رو خوندم ، با اینکه با زبون بی زبونی داشتم میگفتم رمز میخوام ولی از انگیزه ای که آتیش درونتون رو روشن نگه داشته و اینکه هدفتون برای شما چقدر مهمه که براش تلاش میکنید ، این فوق العادست ...

موفق باشین

بهامین جمعه 19 آبان 1396 ساعت 00:59 http://notbookman.blogsky.com/

بله کاملا درسته :)
این بسته به هر فرد متفاوته ونمیشه یکسان باشه.
دقیقا همینه هرکسی براساس قدرت خودش خالق شناخته میشه
ودرواقع باعث میشه دایره اختراعات متفاوت باشه
اما ماهیت همه ایجاد شدن وتازگی داشتنه

دقیقا همینه
درسته که همه خالق ها ، مخلوقاتشون ( اختراعاتشون ) تازگی دارن ولی خالق ها میتونن در مسیری که هستن ظرفیت خودشونو هم زیاد کنن

یه چیز عالی ساخته، بله فوق العادست ، اما عالیتر هم میتونه بسازه.شما نویسنده هستین پس بذارین یه مثال کاربردی بزنم.

تو دوران تحصیلم ، 2 تا کتاب درسی فوق العاده خوندم که مربوط به مدار الکتریکی بود ، یکی مربوط به مقطع کاردانی از مدرسان شریف ، یکی هم انتشارات جهش برای مقطع کارشناسی

هر جفتش عالی بود اما کتاب جهش ، علاوه بر آموزش ها و مباحث فنی ، یه بخشی رو هم داشت برای شب امتحان و همه اون نکات فرراری که دانشجو باید یادش بمونه.

هر 2 نویسنده بودن ، هر 2 خلق کردن ، اما یکی ظرفیت بیشتری داشت و می دونست که این خلا رو دانشجو داره پس خلاش رو پر کرد و این یعنی ارتباط قویتر ، میبینی ظرفیت ها و آثار خلق شده تا یه جایی تازگی دارن اما بخاطر ظرفیت بیشتر یکی میشه عالی و یکی میشه عالیتر

اینکه این طوری میشن نظر شخصی منه ، شاید برا بعضی ها مهم نباشهو به چشمشون هم نیاد ، اما بیفتی تو مسیر میبینی که اونی که عالیتر بوده یه چیزای ریزی رو دیده که بقیه ندیدن.البته این اوج تعالیه

x پنج‌شنبه 18 آبان 1396 ساعت 23:46 http://malakiti.blogfa.com

سلام :)
کتاب چشم دل بگشا رو تموم کردم
خیلی خوب بود
من زیاد کتاب روانشناسی و موفقیت میخونم از یه جایی به بعدمطالب اکثر این کتابا کلیشه ای شد ولی این کتاب واقعا متفاوت بود و عالی

تشکررررر

کتابش فوق العادست
اصن من باید یه نظر سنجی و نظر دوستانی که کتاب رو خوندن بذارم بعد تماس بگیرم با نویسنده کتاب بگم این اتفاقات خوبی که برای دوستان بعد خوندنش افتاد.

خواهش میکنم ، اگه شما هم یه کتاب عالی خوندین که اینطوری باعث درخشش و موفقیت ادم میشه بهم معرفی کنید.

بهامین پنج‌شنبه 18 آبان 1396 ساعت 18:06

سلام
اشاره آیات و همینطور حدیث قدسی که تا به حال نخونده بودم
خیلی خوب بود.
ممنون

واما سوال؛قبلش بگم واقعا همینه هر فردی می تونه خالق اثرات مختلفی بشه البته با توکل برخدا
من ایده نوشتن چند مقاله و کتاب دارم که شاید به نوعی بشه قلمداد کرد چون با اراده وتلاشم میخوام ایجاد کنم.
اما الان این نکته به ذهنم‌رسید و اونم اینکه ،خلق کردن خیلی کار پیچیده ای نیست
یعنی هرقدر که ساخت هواپیما یه کار خلاقانه بزرگه ،کشیدن یه طرح و نقاشی
نوشتن یه متن
یا حتی ایجاد یه ویژگی اخلاقی خوب می تونه یه اختراع باشه
فقط کافیه با این دید بهش نگاه بشه.
خلق یعنی ایجاد چیزی نو که مصداق های زیادی میتونه داشته باشه.

ولی به یه نکتهباید توجه کرد ، ظرفیت هر کسی با شخص دیگه متفاوته ، نمی دونم داستان میکل آنژ رو شنیدی یا نه

یکی دید که میکل آنژ داره یه سنگ بزرگ رو به سمت محل کارش هل میده ، بهش گفت چیکار داری میکنی؟ گفتش داخل این سنگ یه فرشته زیبا اسیره و میخوام آزادش کنم ، اون طرف زد زیر خنده که دیونه شدی!

چند روز بعد میره محل کارش و تندیس یه فرشته زیبا رو میبینه ، میگه این رو کی درست کردی؟ جواب میشنوه که بهت گفتم یه فرشته زیبا اسیر اون سنگ بود.

بله همه میتونن خلق کن ، اما چی خلق میکنن ؟ چطور می بینن که همون رو خلق میکنن.

هر کسی قدرت خلق خودشو داره منتها ظرفیت ها و نگاه هادر این قدرت خلق تاثیر مستقیم داره.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد