ردپای دوست

خاطراتم را با خدا ثبت میکنم ": )

ردپای دوست

خاطراتم را با خدا ثبت میکنم ": )

با وضع افتضاح امنیت فعلی ، حتما نگاه کنید!

سلام به همه دوستان خوبم ، چه اونها که خاموش هستند و عزیزانی که منت میزارن و اینجا رو میخونن و نظر میدن


دوستان ، یه پیشنهاد برای شما دارم و خواهش میکنم که به حرف من گوش کنید و چیزی که میگم رو اجرا کنید و بهانه های الکی نیارین که نه من وقت ندارم و حوصلشو ندارم و این ها رو نگین . دنیای امروز ما ، دنیای اینترنت و شبکه های اجتماعی هست ، دنیایی که به زندگی ما گره خورده و گاه و بیگاه میشنویم فلانی سایتش هک شده فلان سایت مملکت بهش حمله شده ، از مردم تحت عناوین مختلف کلاه برداری کردن به بهانه های الکی و ساخت یک سایت جعلی مثل و مشابه سایت اصلی که مو نمیزده و ...

من به تمام دوستانی که حس میکنم حقی گردنم دارند براشون یک کامنت میفرستم و دعوتشون میکنم به دیدن 30 ویدیو کوتاه یوزر خاص که عمومش 5 - 6 دقیقه هست و خیلی شاید وقت شما رو نگیره اما میتونه جلوی خیلی از سوئ استفاده ها رو بگیره.


همونطور که گفتم دوره یوزر خاص ، یه دوره رایگانه که ویدیوهاش 30 قسمته و به زبان ساده مباحث امنیتی رو مطرح میکنه کافیه همونقدر که خودمون رو دوست داریم امنیت رو هم دوست داشته باشیم. کافیه به سایت esecurity  برین و از این قسمت ( کلیک ) و اینجا ( قسمت اول ) ویدیو هاشو دانلود و نگاه کنید.


خودم پیشنهاد میکنم اول از همه قسمت 29 که در خصوص حملات مهندسی اجتماعی هست که برای درک کاملتر یک نمونه عملی رو بصورت فیلم نشون داده رو حتما ببنید.همچنین ویدیوها رو میتونید از طریق کانال تلگرامش و یا آپارات  اینجا ( قسمت اول ) دانلود کنید.


اگه شخص غریبه ای اومد اینجا از طریق کامنتی که برای دوستانم گذاشتم ، فقط کافیه بدونه که یکی از دوستان خوبم وبلاگ گروهیش 2 سال پیش هک شد و عکس عروسی یه بنده خدایی رفت تو صفحه وبش ، من نمی تونم نسبت به اینگونه مسائل بی توجه باشم ، دنبال کامنت و این داستانا هم نیستم ، من دوستانم برام مهم هستن و خوش به حال من که دوستان خوبی دارم که فوق العادن 



بعدا نوشت : معمولا پیشگیری بهتر از درمان هست و خیلی از جرمها بخاطر اینکه ملت دانش امنیتی پایینی دارن اتفاق می افته ، یک نمونه خیلی ساده ، دانشجو میخواد که یوزر و پسورد استاد رو گیر بیاره تا بتونه بعدا از طریق اکانت اون یک کارهایی سر نمره ها بکنه ، یک سایت دقیقا مشابه سایت دانشگاه / موسسه درست میکنه ، به بهانه ای لبتابش رو به استادش میده تا نمره ها رو چک کنه و از طریق سایتی که اون دانشجو میخواد ( و البته اون سایت فیک با سایت اصلی به لحاظ محتوا مو نمیزنه )  وارد بشه و اطلاعات رو وارد کنه و مثلا سایت دانشگاه دات ایکس هست ، دانشجو سایت درست میکنه دات ایگرگ ، مگه ملت به ادرس دقت میکن ؟ نه ، از طرفی لینک های سایت فیک رو لینک به سایت اصلی میده ، هر چند به محض اینکه اطلاعاتش رو وارد میکنه و اینتر رو میزنه وارد اکانتش میشه ( از طریق لینک وارد خود سایت اصلی و اکانتش میشه )  اما یوزر و پسورد از طریق سایت فیک و جعلی لو رفته و حالا اون دانشجو اون اطلاعات رو در اختیار داره.


بهر صورت تو مملکت ما پلیس فتا سفت و سخت در اینجور مواقع وایساده و خیلی سختگیره و میشه از کسی که اینکارا رو میکنه شکایت کرد و واقعا هم پیگیری میشه ( نمونه این پست ) اما همیشه پیشگیری بهتر از درمان است.



بعدا تر نوشت : تو قسمت اخبار همون سایت پلیس فتا خبرهایی از همین بحث هک و سوئ استفاده اطلاعات نوشته ولی این خبرش فوق العده بود! 

لینک خبر : خدشه‌دار نمودن وجهه استاد با هک شبکه اجتماعی وی


داستانش این بود دانشجو با استاد لج کرد و رمز ایمیل استاده شماره مبایلش بود بعد از طریق ایمیل ... ، بخاطر همین مسائل میگم لطفا نسبت به مسئله امنیت کوتاهی نکنید .  راستی امنیت همیشه یک مفهوم کاملا نسبی هست ، شاید امروز امن باشه و محیط خودمون رو امن کنیم اما فردا به بدافزار و یه سیستمی میاد که امنیت امروز ما رو زیر سوال میبره ، همیشه یادتون باشه امنیت نسبی هست و هیچوقت مطلق نیست و مطلق ندونیدش. براتون آرزوی موفقیت دارم دوستان.

نظرات 3 + ارسال نظر
فاطمه سه‌شنبه 5 دی 1396 ساعت 23:23 http://heartwritings.blogsky.com/

سلام آقا امیر
ممنون از زحمات و دعوتتون
بنده خودم یه بار هک شدم تاوان بسیار سنگینی پرداخت کردم
خیلی لطف کردین و مطرح کردین

سلام
خواهش میکنم
چقدر بد که هک شدین

بهامین سه‌شنبه 5 دی 1396 ساعت 20:28

سلام
ممنون درخصوص این نکات و فایل ها
حتما تمام کلیپ ها را نگاه میکنم

سلام
خواهش میکنم و حتما نگاه کنید و بعد از نگاه کردن به دوستان و عزیزان هم ویدیو ها رو هدیه بدید حداقل اینطوری دانش امنیتی مونو بالا ببریم.

من به تمام دوستان مجازیم و تلگرامیم - وبی هاشون - دعوتشون کردم به دیدن این دوره ، چیزی که برای من مهمه ارتقای امنیت هست و البته ارتقای امنیت از دید یک کاربر که از اینترنت استفاده میکنه و توشبکه های اجتماعی هم هست.

علی سه‌شنبه 5 دی 1396 ساعت 20:01 http://eshqh.blogsky.com

سلام
امیر جون
خوبی
با توجه مرامت کامنت گذاشتم
عزیزی و فوق العاده
یاعلی

سلام
به وبلاگم خوش اومدید علی آقا
ممنونم ، بزگوارید شما

حتما ویدیوها رو نگاه کنید و دانش تمنیتی خودتون رو بالا ببرین
البته یه سریالی هم هست به اسم نفوذ که ایرانیه و من هم ندیدم و درباره همین بحث هک و نفوذ و ایناست مایل بودید اون رو هم ببنید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد