ردپای دوست

خاطراتم را با خدا ثبت میکنم ": )

ردپای دوست

خاطراتم را با خدا ثبت میکنم ": )

تست زلزله!

امروز ماشین رو بردم معاینه فنی ، وقتی رفت رو تست لرزش یاد زلزله دیشب 4 ریشتری کرج افتادم.واقعا چرا تو مملکت ما داره زلزله یاد میشه ؟ من شنیده بودم که اخر الزمان زلزله زیاد میشه و همش یاد اون میفتادم ولی واقعا چرا ؟ یعنی اینا همش عذاب خداست یا داره میلرزونه که به خودمون بیایم یا داره میگه حواستونو جمع کنید ؟

کدومش ؟ راستی معاینه فنی قبول شدم. اون برچسبش باید سوراخ دار باشه ؟ بعد از اینکه برچسب رو گرفتم و دیدم سوراخ دار نیست رفتم که بگم اینو پانچش کنید دیدم مسئولین رفتن صبحونه من دیگه رفتم!




استادی که دوره های امنیتش رو میرم یه چیز جالب گفت ، گفتش این راهکارهای ساده امنیتی رو مردم عادی که نمی دونن ولی اونایی هم که میدونن وقتی بهشون میگن میگی ای بابا ، اینا همش برای بقیست و کسی جدیش نمی گیره . بعد از پست دیروز امیدوارم دوستانی که براشون اون کامنت دعوتی رو گذاشتم این مسئله رو جدی بگیرن ، همونقدر که کار با شبکه های اجتماعی و حداقل یه تلکرام و اقلا اقلا کار با وب نویسی و ابزار ها و امکاناتش رو یاد گرفتن راهکارهای ساده امنیتی رو پشت گوش نندازن ، صبح که تلکرام رو چک کردم یکی از دوستانم گفتش با گوشیش رفته اون سایته انتی ویرسوه سایته رو بلاک کرده بود و گفته بود که ممکنه سایتش خطرناک باشه . 



انتی ویروس نود 32 هم قبلا بعضی از سایت های دانلودی داخلی رو صرفا بخاطر اینکه اپدیت نود رو میذاشت بلاکش کرده بود ، بهر صورت ویدیوهاش از تو خود آپارات هم قابل تهیه هست و تنها کاری که از من بر می اومد اطلاع رسانی به دوستانم بود ، اینکه جدی گرفتن امنیت چقدر میتونه ، امیدوارم هرگز بعد از یک اتفاق تلخ ، برای هیچکدوم از ما نباشه . و واقعا هم امیدوارم و حالا من اصراری ندارم حتما اون سایت ، از منابع امنیتی دیگه دانش خودتون رو بالا ببرین و اگه میگین نه مهم نیست ، لطفا گوشیتونو ( ساده باشه یا هوشمند ) ، لبتابتنو و خط تلفن و اینترنتنونو ، و همه و همه چیزتونو ازش جدا شین . چون حداقل حداقل حداقل کوتاهی در امنیت اینه که شما از طریق اون مودم adsl  که باهاش وصل میشین به اینترنت ، اگه پسورد admin اون رو عوض نکنید ، بدونید راهکارهایی وجود داره که طرف وصل میشه به مودم شما و اطلاعات کاربری شما رو میدزده و از اطلاعات شما سوئ استفاده میکنه و حتی اون پسوردی که بهتون داده اون هم به راحتی قابل کرک شدن هست . 


گفتنی ها رو گفتم ، تا اینجا نمی دونستم و هشدار و اطلاعی به دوستانم نداده بودم چون نمی دونستم اما الان هم میدونم اونا چطور اینکار رو میکنن و هم اینکه میدونم چطور با یه راهکار ساده میشه جلوی یه سری اتفاقات بعدی رو گرفت. تاکید اخرم ، مسئله امنیت رو جدی بگیرید خیلی جدی. 

نظرات 3 + ارسال نظر
banooye bahar یکشنبه 10 دی 1396 ساعت 18:41 http://www.khaterateman95.blogsky.com

میشه کامنت قبلی منو تایید نکنید با تشکر

باشه تایید نمیکنم ولی اینجا جواب میدم
--------------------------------
الان دیگه بحث تهران نیست ، همه شهرهاست که داره زلزله میاد ، مشهد ، ایلام ، شیراز و ...
درسته طبیعی نیست.

فرانک شنبه 9 دی 1396 ساعت 23:26 http://sadbargkhatereh.blogsky.com

مگه معاینه فنی روهم قبول میشن ؟؟

سلام
اره - چند تا ازمون از ماشین میگیرن و اگه مشکلی نداشت برگه و برچسب معاینه فنی رو میدن که یعنی قبولی برو

بهامین شنبه 9 دی 1396 ساعت 02:01 http://notbookman.blogsky.com/

سلام
خوبین؟؟؟
واقعا این همه زلزله بی سابقه اس
خدا خودش رحم کنه


واقعا مجدد ممنون بابت کلیپ های آموزشی

سلام - خوب و عالیم
اره ایلام و مشهد هم زلزله اومد و همون فردای روز زلزله چون خواهری جغرافیا میخوند کتاب ژئو شو در اورد و گفتش یکی از راهکاری ها ی جلوگیری یا کاهش شدت زلزله اینه که رو گسل های اصلی چند حلقه چاه گمونم گفت به عمق 8 بزنن که از اونور ابهای زیر زمینی به هم بخورن و اون فشار ناشی زلزله بخاطر گسل بخاطر این کم کار کم بشه ؛ البته این باعث میشه زلزله های کوچیک چند ریشتری میشه اما از قدرت زلزله اصلی کم میکنه و راه حل موقت به نظر میاد که تلوزیون هم یه خبری درباره این چاه زدنه بخاطر زلزله پخش کرد.

ایشالله که خدا نیتش خیره که حساب سنج باشیم و اصولی سازی بشه چون بعد از زلزله منجیل خونه هایی که با وام ساخته شدن خیلی سخت گرفتن که تا شدت گمونم 6 ریشتر مستکم باشه و خونه شمال ما هم همینطوریه و مرتب مهندس ناظرش می اومد و تا اخرش سختگیری این مسئله رو داشت

امیدوارم مردم هم نسبت به این مسئله بی تفاوت نباشن ، به نظرم بحث قدرت نمایی خدا سر مسائل طبیعی یک چیزه ولی اینکه یکی که بهش ایمان داره داره بهش راهکار میده که خب برای امنیت بیشتر شما اینکارو بکن تا تو سرامد باشی ، دانشمندان مسلمان سرامد بودن ولی الان تا یه اتفاقی بد نیفته و گوش به زنگ نشن کسی به این مسائل توجه نمی کنه ،

یه چیز جالبی هم که شنیدم درباره خانه و ساختمان سازی این بوده که نظر دین اینه که خونه ها به جای اینکه برج سر به فلک کشیده باشه ، بصورت ویلایی باشه . گفتم این رو هم بگم چون برام جالب بود.

خواهش میکنم ، حتما ببنیدیش ، چون تو دوره های هک ادم یه چیزی رو مبینیه که مخش سوت میکشه ، همه که هدفشون از تست نفوذ ایجاد امنیت نیست یه سری ها هک میکنن چون درصدد انتقام هستن و زورشون اینطوری میرسه و در برابر اون هم یه سری دوره های اموزشی مثل همونی که گفتم هست و انصافا اصن اون یه چیز دیگست.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد