ردپای دوست

خاطراتم را با خدا ثبت میکنم ": )

ردپای دوست

خاطراتم را با خدا ثبت میکنم ": )

شبکه های اجتماعی و مراسمات شادی و غم!

تلفن! ابزاری که ما رو از اخرین اخبار فامیل آگاه میکنه و گاهی هم پشت خط تلفن ، به ما یک خبر توپ و فوق العاده عالی و گاهی هم مثل امروز ؛ خبر فوت عمو بزرگ ( عموی پدرم ) رو داد و به قول یکی از دوستان وبلاگی ، ایشون امروز آسمانی شدند . برام جالب بود که روی یک امبولانس نوشت شده بود "رهپویان آسمان"! 


عمو جان پدر یک شهید ( همونی که رفتم سر مزاارش و کله گله و شکایت و بعد 48 ساعت کارم راه افتاد ) عزیز هستند و بین همه عموهای پدریم ایشون رو متفاوت و خاص میدیدم ، خیلی صمیمی و باحال و در سن 93 سالگی آسموی شدند. روحشون شاد و یادشون گرامی 


ما یک کانال تلگرام به ادمینی دختر عموجان داریم که ایشون خبر فوت عموجان رو از یک کانال دیگه بصورت لینک دار گذاشته بود و اطلاعات تکمیلی هم داشت ، خب با این وضعیت لابد بعدا فیلم مراسم و لایو مراسم هم گذاشته میشه دیگه! گمونم سریال باغ مظفر بود که اون زمانها ایرانسل تازه اومده بود  و دور تبلیغاتش بود که یک خانمی از دنیای اونور میاد پیش مهران مدیری میپرسه که آیا این سیم کارت جدید در دنیای اون ور هم انتن میده یا نه که مدیری گفت باید بپرسم.


هر چند شبکه های مبایل باعث ارتباط نزدیکتر بین ادمها شده و الان ارتباطات بخاطر استفاده از اپراتورها و اپلیکیشن ها نزدیک شده اما برام جالب بود که شنیده ام در دنیای مردگان اونها مطلع از برخی از اخبار اینده و حتی شهدا که میدونن چه اتفاقات نیفتاده ای قراره بیفته مثل همون حج خونینی که یک شهیدی میاد به خواب خانواده اش میگه که فردا شما نرین رمی جمرات و اونا هم شخص تسخیری ای رو میفرستند . البته این رو هم شنیدم که در لحظه مرگ ، دوست و اقوام و اشنا های اون وری به استقبال میان و از زنده ها احوالات میگیرن که چی شد ؟ الان چیکار میکنه.


در اخر اینکه هر چند شبکه های اجتماعی ، ارتباطات رو نزدیک کرده و از اخرین اطلاعات با خبر میشیم اما ارتباط  زنده و لایو و صوتی حداقل یک چیز دیگست ، انشالله تو تمام خبرهایی که میشنویم اخبار شادی باشه ، خبر موفقیت کسانی که میشناسیم و اگه هم خبر ناگواری رو شنیدیم با حضور در کنار خانواده داغ دیده ، بتونیم با همدردی ، کمی از درد اونها کم کنیم ... 


30 دی ماه 1396

نظرات 1 + ارسال نظر
بهامین یکشنبه 1 بهمن 1396 ساعت 10:25 http://notbookman.blogsky.com

تسلیت میگم روحشون شاد
گاهی اطلاع دادن بعضی خبرا سخته منم تجربه این نوع اطلاع دادن را داشتم

سلامت باشید بهامین بانو جان

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد