ردپای دوست

خاطراتم را با خدا ثبت میکنم ": )

ردپای دوست

خاطراتم را با خدا ثبت میکنم ": )

کمپین آب هست ولی کم است ...

سلام ، دوست نداشتم این پست رو بنویسیم اما متاسفانه در ایامی که باید شاهد خوشحالی  و  جشن در ایام نوروز و سال جدید باشیم ، مملکت ما رو آب برده و یاد اون روزهایی می افتم که رامبد جوان تو خندوانه همش میگفت اب هست ولی کم است و همه جا رو باهاش پر کرده بودن ، اقای رامبد جوان یادتون که نرفته ؟؟؟ بعد از اون ، بانک سامان با ساختن تیزر های تبلیغاتی وارد کار شد و چقدر کار رسانه ای کردید ؟؟؟ یادتونه ؟؟؟اگه یادتون رفته من یادتون میارم و امیدوارم که این کار شما از سر دلسوزی بوده باشه و انشالله همین طور بوده باشه .



 بعدها مشخص شد پشت پرده  کمپین هایی مثل کمبود اب ، قصدشون  زدن امنیت غذایی کشور ایران به این بهانه که تولید گندم ، بخاطر مصرف بالای آب توجیه اقتصادی ندارد! و ظاهرا یادتون رفته بود که کشور ایران داشت دوران 30 ساله خشکسالی اش رو طی میکرد و این دوره رو به اتمام بود.


این پست طولانی میشه ولی من حرف دارم ، از اون نماینده مسئول بحرانی که سیل اومد گفته مردم خوشحال شدن و اون استانداری که موقع سیل رفته بود خارج و ...


 

 

خندوانه و ﮐﻤﭙﯿﻦ «ﻗﻄﺮﻩ ﻗﻄﺮﻩ»


بعد از دنبال کردن سخنرانی های استاد رائفی پور و نشونه هایی که میداد فهمیدم کار رسانه ای که تو این مملکت انجام میشه یه هدف خاص رو دنبال میکنه و دهه شصتی ها یادشونه که یه زمانی بولد شده بود فرزند کمتر زندگی بهتر و چه کارهایی براش کردن و الان دیدن گند زدن دارن مردم رو به باروری تشویق میکنن ، کاری ندارم ، چند سال پیش آقای رامبد جوان تو برنامه خندوانه کمپین قطره قطره رو راه انداخت و حرفشون هم این بود که آب هست ولی کم است و بانک سامان چقدر خودشو جر داد که 70 درصد اب تصفیه شده تو کشاورزی هدر میره!!!


خندوانه و ﮐﻤﭙﯿﻦ «ﻗﻄﺮﻩ ﻗﻄﺮﻩ» - خبرگذاری مشرق به تاریخ تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸


هنرمندان و بازیگرانی که به کمپین قطره قطره رامبد جوان پیوستند/عکس


شکی در این نیست که ایران بخاطر موقعیتی که داره تو منطقه خشکی هست و باید منابع آبی رو مدیریت کرد اما اینکه مردم رو با یک کمپین توجیح کنی که اب تو ایران کمه و افراد خاصی از این موضوع سوئ استفاده کنن که بخاطر کم بود اب در ایران تولید گندم ، هزینه زاست و گندم وارد بشه این جا زنگ خطر باید زده بشه ، اما کم کم بذا پیش بریم ...


کلیپ های تبلیغی بانک سامان برای فرهنگ سازی


بانک سامان : اب هست ولی کم است ... قسمت 1

این کلیپ در نماشا




بانک سامان : اب هست ولی کم است ... قسمت 2

این کلیپ در نماشا




بانک سامان : اب هست ولی کم است ... قسمت 3

این کلیپ در نماشا





ایران لازم نیست گندم تولید کند باید وارد کند


فک کنم خود کلیپ استاد رائفی پور رو بذارم سنگین تر باشم ولی باز جهت خالی نبودن عریضه صحبت های اقای عیسی کلانتری هم میذارم


پشت پرده کمپین آب هست ولی کم است!!!( استاد رائفی پور )

این کلیپ در نماشا



لینک : کلانتری: خودکفایی در تولید گندم، مصنوعی بود



ایران در منطقه گرم و خشک


شاید بگید که خب ایران تو منطقه گرم و خشکه و گندم هم ااب بر هست خب چه ایرادی به حرف مسئولین ؟؟؟ به 2 دلیل ، اول اینکه ایران دوره 30 ساله خشکسالیش تموم شد و دلیل دوم اینکه گندم یعنی امنیت غذایی ، گندم رو تحریم کنن که وارد ایران نشه مردم چی بخورن؟ میخوان دوباره قحطی راه بندازن مثل 100 سال قبل که امنیت غذایی ایران رو گرفتن و جمعیت ایران نصف شد و نصفشون مردن؟؟؟ ( فیلم یتیم خانه ایران رو حتما ببینید )



استاد رائفی پور : 2 ساله دارم میگم ، ما مدیریت بحران آب داریم چون ...
این کلیپ در نماشا




حتی تو یک کلیپ دیگه میگه که انتظار زمستون های دهه 60 رو داشته باشید ، بگذریم ...


نظر رئیس جمهور درباره بارش باران از ابر ها


حسن روحانی رئیس جمهور که امروز ۱۷ دی با مدیران کشاورزی دیدار داشت سخنان عجیبی را درباره بارندگی در کشور بیان کرد. ( خبرگذاری مهر )


این ویدو در نماشا





برسیم به نظریه سیلاب و سیل و نظرات کارشناسان عزیز در فضای مجازی


بعضی از سلبریدی ها میگن که اقا جون ، اینقدر مرگ بر این و اون گفتید ، حالا طبیعت داره به خودتون بر میگردونه!!!



تحلیل علمی سیل و سیلاب و دیدگاه ها




نتیجه تحقیقات چندروزه ضرغامی درباره علل وقوع سیل در گلستان


آقای ضرغامی پست جالبی تو اینستا گذاشتم که من متن و عکسش رو میذارم ، اولا که این ( لینک اینستاگرام ایشون )



آبخیزداری؛ (Watershed management)

 


خسارات سیل گلستان و البته سایر نقاط کشور در این روزها، اهمیت کنترل و مدیریت منابع آبی را بیش از پیش روشن کرد.

به زبان ساده "آبخیزداری"، مجموعه اقداماتی است که بر اساس اصول پایدار حوزه آبخیز، به منظور حفاظت منابع آب و خاک به اجرا در می‌آید. در آبخیزداری، اهدافی، چون کنترل فرسایش و رسوب، کنترل سیل، پایدارسازی رانش زمین، تقویت سفره‌های آب زیرزمینی و تقویت پوشش گیاهی دنبال می‌شود.

 

سد سازی


متاسفانه در سال‌های گذشته، صرفا "سدسازی"، آن هم بدون توجه به نگهداری صحیح آن، به ویژه لایروبی‌های دائمی و غفلت از سایر اقدامات عمرانی در جهت مدیریت آب در جغرافیای کشور و به منظور هدایت صحیح نزولات جوی در مسیر‌های مطمئن و استفاده بهینه و به موقع از آن برای مصارف کشاورزی و دامپروری و صنعتی باعث شده تا بارندگی‌های پایداری که رحمت الهی به حساب می‌آید، این چنین به تهدید‌های نگران‌کننده و خسارت‌بار تبدیل شود.

 

تحقیقات شخصی


تحقیقات چند روز اخیر من در مورد علت سیل گلستان، دقیقا مربوط به عدم لایروبی سد‌ها و رودخانه‌ها و خلا "سازه‌های هدایت کننده" و خسارات وارده به جنگل و پوشش گیاهی منطقه است، تا جایی که مجبور شدند برخی از سازه‌های مزاحم مانند بخش‌هایی از "راه آهن" را منهدم کنند تا مسیر آب باز شود.

حدود ۱۵ سال قبل، در همین منطقه چند صد نفر از هموطنانمان به خاطر سیل مرگبار آن سال جان خود را از دست دادند و ضایعات فراوانی به محیط زیست و کسب و کار مردم وارد شد. ارائه برنامه دقیق دولت‌ها برای گسترش و توسعه امر حیاتی آبخیزداری باید از اولویت‌های درجه اول ارزیابی آنان باشد.

 

 

 

*پی نوشت*


به دلیل علاقه شخصی ام در مورد گسترش و تعمیم مفاهیم مهندسی به حوزه‌های علوم انسانی، معتقدم همین معضل به گونه‌ای دیگر در عرصه فرهنگ و مسائل مهم اجتماعی به چشم می‌خورد.


یعنی به دلیل عدم طراحی مدل‌های مناسب در حوزه‌های اجتماعی مثل "شادی" و "تفریح" و حاکمیت سلیقه‌ها در سیاست گذاری‌های کلان و نسبت دادن آن به دین و اعتقادات مذهبی باعث شده تا مردم به تدریج این امور را صرفاً در قلمرو شخصی خود ببینند و عملاً در بسیاری از موارد، "شادی‌های اجتماعی" از قبیل: موفقیت‌های تاریخی و ورزشی به جای آنکه مشابه باران الهی در مسیر صحیح، هدایت و بهره‌برداری شود، مشابه سیلاب‌ها به تهدید اجتماعی تبدیل می‌شود.






حالا که صحبت از آبخیر داری شد


پیشنهاد میکنم این کلیپ از که در خصوص مدل‌سازی جالب ژاپنی‌ها از مقایسه دو حوزه آبخیز رو ببنیم و برای اطلاعات بیشتر به اینستاگرام مصاف فود ( اینجا ) برید و تو پست هاشون اطلاعات بیشتری هست


مدل‌سازی جالب ژاپنی‌ها از مقایسه دو حوزه آبخیز

این کلیپ در نماشا





بریم سراغ تعاریف مباحث مرتبط تر و مهم تر حریم رودخونه و سیلاب و مسیل


منبع : اینجـــــا    و        اینجـــــــــــا 



تعریف سیل


سیل در حقیقت افزایش ارتفاع آب رودخانه و مسیل و بیرون زدن آب از آن و اشغال بخشی از دشت‌های حاشیه رودخانه می‌باشد که می‌تواند با غرقاب نمودن منطقه باعث وارد آمدن خسارات بر ساختمان و تاسیسات عمومی شده و تلفات انسانی و دامی به همراه داشته باشد در مواردی نیز سیل می‌تواند ناشی از افزایش سطح آب دریاچه و یا دریا باشد که در این موارد جریان بادهای شدید تاثیر زیادی خواهد داشت.


سیلابدشت


سیلابدشتها زمینهای کم اطراف در کناره های رودخانه ها, دریاچه ها و اقیانوسها می باشند. سیلابدشتها با دروه برگشت سیلابی که آنها را زیر آب ببرد, از یکدیگر متمایز می شوند. برای مثال سیلابدشت 10 ساله در سیلاب با دوره بازگشت 10 سال زیر آب می رود .


سدهای مخزنی


بسیاری از قدیمی ترین سدهای جهان به منظور کنترل سیلاب احداث گردیده بودند. سدهای مخزنی غالبا" چند منظوره بوده و برای اهدافی چون آبیاری, تامین آب شرب, تولید برق, مهار سیلاب و اهداف تفریحی مورد استفاده قرار میگیرند.


سیل بندها و گوره ها (Levees and flood walls)


محدود کردن جریان سیلاب در یک عرض معینی از رودخانه به کمک سازه هایی نظیر گوره ها و دیواره های سیل بند انجام میگیرد. این سازه ها از پخش شدن و گسترش سیلاب در زمینهای اطراف رودخانه جلوگیری کرده, آن را در یک مسیر و مجرای مشخص و محدود هدایت میکند. 


ساخت گوره ها (خاکریزهای سیل بند) قدیمیترین ، رایج ترین و نیز یکی از مهمترین روشهای مهار سیلاب از دیر باز تاکنون بوده است. گوره, بند خاکی کوتاهی است که در فواصل مختلف از کناره رودخانه و در امتداد آن ساخته میشود تا نقش سواحل مصنوعی را در دوره های سیلابی که آب رودخانه از سواحل طبیعی خود بیرون میرود, را ایفا کند و بخش عمده زمینهای اطراف رودخانه را از آب گرفتگی محافظت نماید درمناطق شهری و سایر مناطق که ارزش زمینها زیاد میباشد, به جای گوره از دیواره های سیل بند استفاده میگردد. دیواره های سیل بند از جنسهای مختلف بتنی, سنگی, آجری و …. ساخته میشوند.


ساخت گوره ها (خاکریزهای سیل بند) قدیمیترین, رایج ترین و نیز یکی از مهمترین روشهای مهار سیلاب ازدیر باز تاکنون بوده است


مخازن تاخیری


مهار سیلاب با استفاده از مخازن تاخیری تاثیری مستقیم و سریع بر روی سیلاب میگذارد. چنانچه توپوگرافی امکان ایجاد مخزن تاخیر با حجم مناسب را بدهد و منابع قرضه در فاصله کمی از محل پروژه موجود باشد, به علت تاثیر سریعتر آن در مقایسه با روشهای آبخیزداری بر تسکین سیلاب, میتوان مورد استفاده قرار گیرد.


مسیل


رود فصلی یا مسیل به روان آب‌ها یا جریان‌های سطحی آب گفته می‌شود که تنها در مواقع بارندگی و جاری‌شدن سیلاب، آب در آن‌ها جریان می‌یابد.در جنوب ایران، به رودهای فصلی، «دَرواه» گفته می‌شود.



درک حریم برای مسئولین


اقایون مسئول ، شما یه پارچ رو اب پر کن بریز رو زمین ، اون مسیری که اب میره رو بهش میگن مسیل ، هر زمان بارون بیاد ، اب از اون مسیر رد میشه میره ، اگه در اون مسیر شما جاده بزنی ، اب که بیاد چون مسیرش هست ، هر چی تو مسیرش هست رو با خودش میبره . به زبان خیلی ساده گفتم ، دیگه اگه ساده تر بلدید شما بگید.


این تصویر زیر رو ببنید که یه رودخونه هست که هیچیش رو رعایت نکردن بعد میگن سیل شده بلای آسمانی ، تو در مسیر اب هستی ...



ممکنه این رودخونه 20 سال ( شاید بخاطر دوره های خشک سالی ) طغیان نکنه ، ممکن هم هست بخاطر بارش های هر ساله طغیان کنه ، حالا اگه 20 سال بارون نیومد و ابی جاری نشد باید اون مسیر رو جاده کرد ؟؟ 


سیل دروازه قرآن در شیراز


به گفته برخی منابع ( اینجا )  محل وقوع سیل در شیراز پیش از این مسیل رود بوده و خیابان کشی در این منطقه در نوع خود عجیب است. در این زمینه ناصر کرمی اقلیم‌شناس در کانال شخصی خود نوشت: « این عکس واضحتر نشان می دهد که خیابان کنار دروازه قرآن مسیل بوده است. سیل پدیده ای دوره ای است. برخی سیلها دوره بازگشت صد ساله دارند. صد سال طول می کشد، اما حتما برمی گردند. مثل همین سیلی که امروز برگشت به شیراز و خانه و مسیر خود را می خواست. »



عکس های قدیمی از دروازه قران





عکس های جدید از دروازه قران






خب شاید بگید الان دقیقا چی شد و مسیل سیلاب چی شد ؟؟؟


بذارید از گوگل ارث کمک بگیریم که ساختمون های منطقه رو 3 بعدی نشون میده تا شاهکار مسئول اون منطقه که برداشته مسیر سیلاب رو جاده زده بیشتر متوجه بشیم البته تو اینجور اتفاق ها اگه مردم چیزی بشن چیزی نیست ولی خدای نکرده مسئول محترمی چیزی بشه همه زیر سوال میرن و ... ( مثلا همون دور برگردانی که 2 تا مسئول تامین اجتماعی مردن و یهو دوربرگردونی که تا دیروز همه ازش رفت و امد میکردن و مشکلی نداشت شد غیر مجاز و حاشیه هاش بعدش )


این عکس رو ببینید




متوجه شدید؟؟؟ اقای مسئول دیده بارونی نمیاد که از مسیل استفاده بشه برداشته اونجارو خیابون زده!!! خسته نباشی ....


ویدیوهای سیلاب در دروازه قران شیراز





وقوع سیل شدید در دروازه قرآن شیراز - پارت 1

این کلیپ در نماشا





وقوع سیل شدید در دروازه قرآن شیراز - پارت 2

این کلیپ در نماشاا





چند کلیپ متاثر کننده


حالا چند تا کلیپ میذارم که منتسب به همین سیل هست که 2 تاش از توی اتوبوس گرفته شده ، اونی که اون جا تو اون ماشین یا بالای تیر برق رفتن میتونست خود ما یا نزدیک ترین عزیزان ما باشه ، اقای مسئول اگه عزیزت رو اینطوری اب میبرد چیکار میکردی؟؟؟


ویدئویی جدید از لحظه غرق شدن مردم در سیل وحشتناک شیراز ( حجم 1.7 مگ 

این کلیپ در نماشا



آخرین گفتگوی های دردناک مادر و دختری گرفتار در یک اتوبوس توریستی در سیل شیراز

این کلیپ در نماشا



لحظاتی از سیل هولناک در دروازه قران شیراز

این کلیپ در نماشا




عمق فاجعه سیل گلستان


این کلیپ در نماشا



تاسف بر مسئولین در سیل آق قلا


متاسفم برای مسئولین ، این ماجرا قبلا کاملا توسط 2 تا دانشجو پیش بینی و شبیه سازی شده بود ...


این پست در اینستاگرام مصاف - فود


وقتی سیل آمد ...


اقا سیل اومد ، تا جایی که تونستی قبلا کار کردی الان یه شهر اق قلا رو سیل برده ، بلند شو بیا وسط میدون اقای مسئول اما یهو میبینی استاندار نیست  ، عید دیدنی رفته؟ بنده خدا مشکل خانوادگی داشته یک ماه قبل سال جدید رفته خارج مرخصی رو سر سال تمدید میکنه!!! عجب ...


این کلیپ در نماشا



خیلی باکلاسن خدائیش ، مشکلات خانوادگیشونو خارج از کشور حل میکنن ، اقا یکی نیست بره به اون مردم سیل زده کمک کنه ؟؟؟ مسئولا  نیستن ، کیا میرن کمک ؟؟؟ همین مردم نو دوست  و بچه های جهاد و بسیج  و مدافعین و سپاه و ...



دابسمش طنز یک بسیجی جهادگر خطاب به مسئولان : مسئولین خیالتون تخت ، چون ....

این کلیپ در نماشا



تلخترش اینه که ...


مسئول مدیریت بحران ، افاضه کنه که سیل اومد من دیدم مردم اظهار شادی میکردن ؟؟؟؟ تو رو خدا ؟؟؟


اسماعیل نجار : مردم بعد از سیل اظهار خوشحالی میکردن!!!

این کلیپ در نماشا



آقای مسئول ، شما یه بهتره یه نگاه مجددی به این کلیپ بندازین 



این کلیپ در نماشا




با این تفاسیر اگه سیل اومد چیکار کنیم؟؟؟


کلیپ شماره 1 در نماشا




کلیپ شماره 2 در نماشا




برخی  استوریهای مرتبط با این موضوع 





استوری فرهاد عظیما از بازدید فرمانده سپاه ( سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری ) از مناطق سیل‌زده گمیشان و آق‌قلا

این کلیپ در نماشا





شبیه سازی جالب سیلاب با برنامه gis


;کلیپ شماره 1 در سایت نماشا




کلیپ شماره 2 در سایت نماشا




هشدار آخر 


این عکس رو در برخی خبر گذاری ها دیدیم ، بهر صورت احتیاط شرط عقله


هشدار جدی بارندگی شدید (  باران‌های مهیب در پیش پیش است به دیگران خبر دهید. )


‼️رنگ بنفش یعنی پیش‌بینی بارش‌هایی حتی مهیب‌تر از بارش‌های اخیر گلستان در یکی از آسیب‌پذیرترین مناطق ایران. کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال بختیاری، لرستان و دامنه‌های زاگرس در خوزستان و اصفهان در خطر جدی قرار دارند.




نظرات 4 + ارسال نظر
بهامین پنج‌شنبه 15 فروردین 1398 ساعت 13:34

بهار امسال خیلی متفاوت بود وتلخ برای یه عده از مردم

متاسفانه همینطوره

یاشل دوشنبه 12 فروردین 1398 ساعت 01:02

سلام
پست بامسمایی بود ممنون

سلام سرکار خانم یاشل بانو از وبلاگ ماجراهای خواستگاری
خیر مقدم عرض میکنم حضور دوبارتون رو و همچنین تبریک سال جدید
امیدوارم سالی سرشاز از اتفاقی خوب خوب در انتظارت باشه و خب ازدواجتون هم خیلی مبارک ها باشه

کاکتوس پنج‌شنبه 8 فروردین 1398 ساعت 10:20

بجویی که یک روز بگذشت آب / نسازد خردمند ازو جای خواب
فردوسی

عجب شعری فردوسی گفت

مهربانو چهارشنبه 7 فروردین 1398 ساعت 09:51 http://baranbahari52.blogsky.com/

سلام امیر عزیز ممنون از پست بسیار عاالی و کاربردیت . چیزی که میشه نتیجه گرفت اینه که ایرانی ها در لباس های مختلف اعم از بسیجی ، مسئول ، فرزند آریایی و... گاهی باعث افتخار و گاهی باعث ننگ هستند . من اول تا چهارم فروردین کردستان بودم و هوش از سرم پرید وقتی زیبایی و جاذبه های طبیعی بی نظیر این منطقه رو دیدم و میدونم سراسر ایران کم از این نعمات نداره .. ولی کاااش یه مادر دلسوز و بی چشمداشت بود و این خاک باارزش و این گوهر گرانبها رو جلا میداد .. کاش کسی بود که دزد نبود ..کااش ...

سلام سال نو تبریک باشه
گفتم ، دوست نداشتم این پست رو بنویسم چون سیل از دور ببینی شاید همچین وحشتناک نباشه اما وقتی نزدیکش باشی و حسش کنی و کسی ککش نگزه این فاجعست تازه اونم برای ما تو شمال که پل به اون عظمت رو اب برد و در کل خیلی ها تو سیل شمال اسیب دیدن و ویدیوهای سیل شیراز و داغی که این سری روی دل مسافران نوروزی گذاشت که بماند ...

اخه درد اینه مسئول فقط دوران خودش رو میبینه و اصن نمیبینه که اخه الان تو چه دورانیه ، خشکسالی یا بارش یا ، تازه همون پل هم گفتم باید جوری ساخته بشه که سیل نبرتش و شاید یه پست دیگه درباره سیل و اونچه که در شمال اتفاق افتاد بذارم تا ببینید که واقعا چی شد ، امان از مسئول بی سواد امان

بگذریم ، تا قبل اینکه خشک سالی بود و مسئولین گفتن بارون کمه اما از این به بعد سالهای پر ابی خواهیم داشت و امیدوارم مسئولین بیدار بشن امیدوارم

خیلی ها میگن که کشور ما دلسوز نداره واقعا ، تا حرف هم بزنم بهممون انگ میزنن که شما ضد چی و چی هستید ، به خدا ما مشکل نداریم میگیم یه جوری برنامه ریزی کنید و یا پل بزنید انگار که عزیزان شما تو اون منطقه زندگی میکنن نه که سمبل کنید ملت رو اب ببره مسئولین خارج باشن و ککشون نگزه ،

بعنوان مثال ، تو همون برف سنگین شمال سمت تنکابن ، دائیم که ساری بود میگفت کلی چکمه جمع کردن و اوردن ولی اون موقع مادرم که خونه پدربزرگم بود میگفت ما که چیزی ندیدیم و یه سری که فرصت طلب این ها رو جمع کردن بردن مغازشون گذاشتن که بفروشن!!!
( واقعا باید این اتفاقات مستند ثبت بشه چون خیلی ها ندیدن که برف سنگین در منطقه مسکونی و روستا یعنی چی ؟؟؟؟ )
امیدوارم واقعا یکی بیاد که مسئول باشه و تو این اوضاع اگه واقعا همین بسیجی ها و جهادی ها نباشن که هیچی دیگه ، حالا درسته تند روی هایی شاید باشه اما خب ، باید ملت پشت ملت باشه تا این سختی ها رو پشت سر بگذاریم حالا فرقی نمیکنه شمال یا جای دیگه ، مردم دلسوزن و تا یه چیز میشه سریع میان وسط اما مسئولین اون گوشه وایمیستن که مبادا لباسشون خیس بشه به استثنای اونایی که واقعا اومدن تو کار و از نزدیک درد مردم رو دیدن .

ادم حرف میخواد بزنه باید مستند باشه ، الان عمرا برن اون مسئولی که مسیر مسیل سیل شیراز رو بردارن بیارن ازش بازخواست کنن ....


( اگه از سمت تنکابن و برف و بارونش گفتم چون من همونجایی هستم و رفتم و دیدم که چی شد ولی مثلا سیل شیراز رو از گوگل ارث و منطقه رو دیدم یا سیل گلستان همین طور ، برای همین اینها رو گفتم ، باید بیشتر این چیزها رو تو دنیای مجازی بولد کرد چون قدرتش اثبات شدست ، و امیدوارم باران این نعمت الهی بیش از این دیگه با بی تدبیری مسئولین مایه عذاب نشه )
-----------------------------------------

امیدوارم همیشه شما و عزیزنتون در صحت و سلامت باشید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد