ردپای دوست

خاطراتم را با خدا ثبت میکنم ": )

ردپای دوست

خاطراتم را با خدا ثبت میکنم ": )

دخترانگی!

مدتهاست یه مسئله ای برام بولد شده و خیلی ها هم ممکنه که منظور من رو بد برداشت کنن ، شنیدین که میگن برات زن بگیرم و اینا ، عموما من جواب میدم کسی زن خودش رو به یه پسر مجرد نمیده! هر چند حکایت زن گرفتن در نهایت اینکه که 2 نفر با هم ازواج کنن و یک دختر با پسر زیر یه سقف ، اینها رو میدونم اما یه مسئله ای هست که نمیشه ازش غافل موند. اگه فکر میکنید من در خصوص دوشیزه بودن صحبت میکنم ابدا منظور من این نست.



تو همین وبلاگ و یکی از دوستان وبی به اعتراف خودش ، نوشته بود که شاید زن باشه اما عموما کارهای مردونه انجام میده و اون لطافتی که باید داشته باشه داره رنگ میبازه . حالا اینکه صرفا پسری با زن یا دختری ازدواج کنه که احساسات مردونه داشته باشه اون چه ازدواجیه ، 2 نفر ادم که هر دو احساسات مردونه دارن ، بلد نیستن ریز و ظریف حرف بزنن و لوندی  و دلبری داشته باشن.


 مثلا شما شخصیتی مثل سحر ولد بیگی یا حتی بهنوش بختیاری رو مقایسه کنید به یکی مثل رویا نونهالی  ( نقش ناتاشا - سریال خواب و بیدار ) که  نقشش خشن بود کامل می تونید متوجه منظورم بشین.


من نمی دونم این درسته یا نه ولی ایا اصلا این درسته که به دختره تو صحبتای خصوصی بگم میخوام اخلاقای دخترونه داشته باشی ؟ یا اصلا این غلطه ؟ بعضی از فامیلامون هم همینطوری هستن ، نمیدونم شاید من احساس میکنم چیزی که تو فیلمها نشون میده یا واقعا خیلی خارجیه؟!


اون بهار خانم بهار خانم بودن اون بازیگره رو خواهرم بهش میگه شفت ولی من از اون بهتر بلدم این دیالوگش رو بگم ، یا یه سری چیزای ریز دخترونه که من حرفه ای تر بلدم تا یه سری ها . الان من نمیدونم منظورم رو رسوندم یا نه ولی سوال اینه که آیا همه دخترا واقعا اخلاقیات دخترونه دارن یا جنسشون فقط دختره و اخلاقیات پسرونه ؟

 


+به نظرم دختری که روحیه و اون احساسات دخترونه رو نداشته باشه مثل درختی می مونه که هیچ برگ سبزی نداشته باشه.

------------------

بعدا" نوشت : من اشتباها خانم مقانلو رو با سرکار خانم رویا نونهای سر نقش ناتاشا فیلم خواب و بیدار اشتباه گرفتم. اشتباه از من بود که اصلاح میکنمش و بهر صورت منظور من خود نقش و اون شخصیت فیلم هست و نه شخصیت خود بازیگر .

نظرات 12 + ارسال نظر
banooye bahar جمعه 22 دی 1396 ساعت 20:07 http://khaterateman95.blogsky.com/

نه آهنگ رو گوش نکردم چون تلگرام فیلتره و سرعتم خیلی پایینه و آهنگامو از ربات میگیرم چیزی نمیتونم دان کنم؛((

یعنی شا تمام اهنگ هاتونو از تلگرام دانلود می کنید ؟؟؟
تلگرام فیلتر شده دنیا که به اخر نرسیده - یه سرچ توگوگل و دانلود با کیفیت 128 که حجمش 3 مگ نهایتا باشه.

مسافر چهارشنبه 20 دی 1396 ساعت 20:17

ضمنا میشه تو خواسگاری گفت من دوست دارم همسر آینده م رفتار و خلقیات مثبت زنانه داشته باشه. همونطور که خودم خلقیات مثبت مردونه م رو دارم یا تقویت میکنم یا حالا فعلش هرچی

البته اگه با طرف بری بیرون دستت میاد که اون اخلاقا رو داره یا بی احساسه
---------------------------------------------------------
البته شرایط شما فرق میکنه من میدونم - برای اینکه بیشتر متوجه منظورم بشی این فیلمای ترکی رو نگاه کنی و این ناز و عشوه های دخترونه ای که میکنن کامل متوجه منظورم میشی

البته شاید خانما از اینکه یه خانم دیگه با ناز و عشوه باهاش حرف بزنه بگن ای ایششش ولی همونا برا ما جالبه و باعث جذب میشه

مسافر چهارشنبه 20 دی 1396 ساعت 20:13

من نمیدونم دقیقا منظورت همینه که من میگم یا نه.
یه مثال بزنم.ببین یه خانم که همسرش زنده س.سالمه و تعمیرات بلده. خب این خانم اصلا لازم نیست آچار بگیره دستش و دور بیفته تو خونه برای تعمیر. دیدم که میگم! من از این بدم میاد. ولی خانمی که مجبوره اگه بتونه همچین کاری کنه عین زنانگیه. میشه این کارو گذاشت در رده ی دلسوزی برای اعضای خانواده . یا هر چیز دیگه که ربطی به خصوصیات زنانه داشته باشه.
اساسا هم ازین نوجوونا! که دوس دارن اداهای پسرونه در بیارن بدم میاد.حالا اگه دختری به جبر زمانه یعنی مثلا رفتار والدین یا جامعه این کارو میکنه فرق میکنه.
یا کسی که از همونا که گفتین باشه. اونم فرق داره.
ولز بیخود و بی جهت ادای جنس مخالفو دراوردن خیلی حرکت بیخودیه. و واقعا هم هستن اینجور افراد و من کلی نمونه هاشو دیدم و خوبم میشناسمشون .

سلام
هم منظورم هموناست و هم نه ،
اما چطوری هست که گاهی یه دختر که حرف میزنه قشنگ میفهمی که این دختره ، قشنگ ادا اصولهای دخترونه رو داره ولی یکی دیگه نه ، خشک خشک و بدون ادا اصول حرف میزنه ، بیشتر منظورم تفاوت این 2 دسته بود.

حالا بحث گسترش پیدا کرد یه گروه های مختلف ...

banooye bahar دوشنبه 18 دی 1396 ساعت 20:09 http://khaterateman95.blogsky.com/

هر کسی چه زن چه مرد برای خودش معیارهایی رو داره ولی ببنید بعضی از خانم ها در محیط کارشون ممکنه اینطور به نظر برسن یا حتی با افراد غریبه این رفتار رو داشته باشن

زدی به هدف

فاطمه دوشنبه 18 دی 1396 ساعت 04:28 http://heartwritings.blogsky.com/

سلام
اینجا هیچ حسی زنده نیست
و شرایط مرگ احساس رو مقدر کرد

ااا خب این هم نظریه ولی ایا دلیل اصلیش همین میتونه باشه ایا؟

banooye bahar شنبه 16 دی 1396 ساعت 19:54 http://khaterateman95.blogsky.com/

وای آقا امیر چقدر عجولید من کامنتتون رو خوندم چون احتمال دادم پاسخ کامنت طولانی بشه گذاشتم سر وقت جواب کامنتتون رو بدم هم اینکه قبلش ببینم اون آهنگ چیه بعد نظرمو بگم بهتون ،،،قصد بی احترامی نداشتم من

نه - این حرفا چیه
اهنگو دانلود کردید؟ گوش کردیدش؟چطور بود ؟

گلابتون بانو شنبه 16 دی 1396 ساعت 16:52

سلام
به نظر من هر چیزی که برای آدم مهمه باید قبل از ازدواج مطرح بشه و ایرادی نداره. ایراد ازدواج بدون شناخته نه سؤال از خصوصیات طرف مقابل.
از همه اینا مهم تر مشاوره های ازدواج خیلی موثر هستن برای شناخت خصوصیات دو طرف و تشخیص هم خونی داشتنشون با هم.
امیدوارم موفق باشین.

سلام
مرسی - پس اگه مهم بود حتما بگم - اکی
مشاوره و اینا که کاملا درسته

بله مرسی از راهنمایی شما

بهامین جمعه 15 دی 1396 ساعت 13:12

سلام
به نظر من ذات وجودی هر دختر و خانمی عجین شده با کلی خصلت های منحصرر به فرد مثلا حس لطافت و علایق هنری،یا احساسی بودن و ....
اما خوب مقدار و شدت این خِصلت ها متغیره
همون طور که وجود اقایون عجین شده باحسی چون تعصب و غیرت و ...
برخی خانم ها هستن اقتضای شغل و جایگاه اجتماعی اونا را دور میکننه از نمایش حس زنانگی و ساید به مرور اونقدر کم رنگ بشه که به کل قراموش کنه
بنظر من برای این نکته خانم ها هررشغلی انتخاب نکنن بهتره....
مثل یه خانم راننده کامبون اقتضایی شغلش باعث میشه دور بشه از حس های خاص خودش.


از نگاه من نمیشه گفت دختر یادخانمی خصلت را نداره فقط ممکنه خود اون فرد اون خصلت خاص دخترانه گی یا زنانگی را بی رنگ میکنه و بهش بی توجه میشه

سلام و دورد بر شما
بله حق با شماست و البته محیط هم در این خصایص محیط زندگی در این قضیه به نظرم بی تاثیر نیست.

بله ، گاهی اقتضای شغلی ، رفتارهای ادم رو عوض میکنه.

نکته آخرتون اصل کلام بود
-------------------------------------------

کاکتوس پنج‌شنبه 14 دی 1396 ساعت 21:00

میدونی تا مدت ها با خودم میگفتم عشق یعنی چی ...
شاید هیچ وقت درک درستی ازش نداشتم تا رسیدم به یه داستان واقعی
خوب داستان از این قراره که یه مرد روستایی میره پیش پزشک و به پزشک میگه که همسرش یه تی اس ...نمیدونم در مورد تی اس ها چیزی شنیدی یا نه ، یه زن که روح مردونه داره یا مردی که روح زنونه داره ، این پیرمرد خیلی زنشو دوست داشته اما وقتی می فهمه تی اس میره دکتر و اجازه میده تا زن عمل کنه و تبدیل به مرد بشه و بعد از اون این دو نفر دوستای خوبی برای هم میشن و اون زن که حالا مرد شده خودش ازدواج کرده ... به نظرم این یه دوست داشتن و عشق واقعی بود ...
گاهی خیلی چیزا تو جامعه ما مورد تمسخر قرار میگیره اما کی میدونه اون زن یا مرد چه زجرایی کشیدن که الان این ویزگی های غیر همجنسشونو نشون میدن
هی پسرجان مشکلات زیاده و حرف بسیار و وقت ما اندک و باران هم که نمی بارد
هییی
یه دل گرفتگی عجیب دارم ،برام دعا کن

سلام - همسرشون ترنس بوده ؟ بله ازشون کلیپ هایی دیدم .

مسئله ای که بیان کردید کاملا دقیق هست . شاید بهتر باشه گفت مسائل زیاده و وقت اندک ،
محلتون هنوز بارون نیومده ؟ چه بد.

منم هیمنطور - چشم حتما دوست من

کاکتوس پنج‌شنبه 14 دی 1396 ساعت 20:48


خدا کنه شرایط همه خوب باشه تا هر کسی نقش خودشو بازی کنه
وقتی گفته میشه دو نفر همو کامل کنن مطمینن هر طرف چیزی دارن که اون یکی نداره،زنی که رفتار مردونه داره باید ریشه یابی بشه مشکل کجاست ...خیلی دردا گفتنی نیست
ولی سلایق فرق داره و هر کسی یه مدل زن یا مردی رو مناسب خودش میدونه

سلام
اینکه گفتی هم رو کامل میکنن کاملا حرف درسته و مورد بعدی که انتخاب بود بله هر کسی باید ببینه با چه جور اخلاق و تیپ شخصیتی ای میتونه زندگی کنه.

نون پنج‌شنبه 14 دی 1396 ساعت 16:56

شما سلیقه شخصی خودت رو به خصوصیات عمومی مرد و زن تعمیم ندی حله
از نظر شما نسرین مقانلو زنانگی نداره؟ و پس مورد علاقه مردها واقع نمیشه؟ ( نسرین مقانلو مثاله) حاضرم همین جا شرط ببندم که یه عالمه مرد میمیرن واسه اخلاق اون مدلی
زنانگی تو ذهن شما تعریف نمیشه. زنانگی برای هر زنی منحصر به خودشه. مرز میان زن و مرد بودن مخصوصا توی دنیای امروز بدجوری قاطیه.
شما جای اینکه بخوای اخلاق طرفو عوض کنی انتخابت رو عوض کن. مطمئن باش اون سری از دخترا هم که شما بهتر ازشون بلدی یه سری اداها رو.دربیاری تنها و بی عشق نخواهند موند. و نیازی ندارن خودشون رو تغییر بدن.
آیا مثلا زنِ سلوچ توی "جای خالی سلوچ" زنانگی نداره؟ چه کسی جرئت میکنه اینو بگه؟!

سلام.به وبلاگ من خوش اومدید.

همین ابتدا من بگم که اشتباها خانم نونهالی نقش ناتاشا خواب و بیدار رو با خانم نسرین مقانلو اشتباه گرفتم که منظور من و مقایسه من شخصیت خانمی مثل ناتاشا هست و نه شخصیت بازیگر مربوطه.

بذار یکی یکی جلو بریم ، خب ؟

خصوصیات عمومی زن و مرد از نظر شما چیه ؟ البته ممکنه شما بگی که دوست داشته باشین که خانمها مثلا برن بدنسازی و یکی بشن مثل رونی کلمن . با همون استایل ؟



گفتین که این مرز به شدت قاطیه و کل این پست اصن همینه که گفتین.
اون فیلمه رو ندیدم و لی حق با شماست ، انتخاب هاباید عوض بشن

---------------------------------------

مثال من برای مقایسه 2 شخصیت که تو نقش های اون لوندی و خشکی رو ندارند و شخصیت مثل ناتاشو تو خواب و بیدار بود که با کامنت شما موافقم و حق باشماست ، هر کسی سلیقه شخصی خودش رو داره.

رضا پنج‌شنبه 14 دی 1396 ساعت 14:33

خوشبختی یعنی چه ؟

ھمه ما می دانیم که خوشبختی مطلقاً ربطی به شرایط و امکانات بیرونی زندگی ما ندارد و این امر را کل

بشریّت به تجربه درک کرده است . چه بسا امکانات بیرونی مد نظرمان که می پنداریم باعث خوشبختی

ما می شود فراھم می آید ولی اندکی احساس خوشبختی بما نمیدھد و بلکه با حیرت می بینیم که

ھمان احساس خوشبختی سابق را ھم از دست داده ایم . چرا؟ یعنی در جریان تلاش برای فراھم کردن

اسباب خوشبختی خود، بدبخت شده ایم . این یک قاعده بشری در سراسر جھان است .

خوشبختی یک احساس است و لذا مطلقاً به زبان منطقی و فنی و مادی قابل توصیف و نمایش نیست .

خوشبختی احساس رضایت چیزی در اعماق ماست که نمی دانیم آن چیز چیست یا کیست . بھرحال آن

کس خود خود ما ھستیم که معلوم می شود که راضی نیست . از کی ؟ از خود ما . در اینجا خود خود ما

از خود ما راضی نیست و ما را سرزنش و لعن و نفی می کند . این ھمان وجدان یا خدای ماست . پس

بایستی او را در خود بشناسیم که کیست و چه می خواھد تا راضی اش کنیم از خودمان . و میدانیم که

به ھیچ وجه ھم نمی توانیم او را فریب دھیم بلکه فقط در جنگ با او وجودمان تبدیل به جھنّم میشود و

این ھمان بدبختی است . خوشبختی یعنی از خود راضی بودن . ولی اکثر ما راه و روش این راضی کردن

خودمان را در اعماق دلمان نمی دانیم . ولی کسانی بنام پیامبران خدا آمده اند تا این راه و روش را

بما آموزش دھند و آن دین خداست که راه تقوی و از خود گذشتن است . خود خود ما وقتی از ما راضی

می شود که از خود بگذریم . آنگاه او از ما راضی می شود . یعنی بمیزانی که در صدد خوشبخت کردن

خود ھستیم او از ما راضی نیست و لذا احساس بدبختی می کنیم . پس تنھا راه خوشبخت شدن دست

کشیدن از خوشبخت کردن خویش است . ولی اکثر ما آن کانون خوشبختی و رضایت از خود را در بیرون از

خود جستجو می کنیم یعنی در نگاه و حرف دیگران . ما می خواھیم که دیگران ما را خوشبخت بدانند و

ھر کسی ھم توقع را از دیگری دارد و در عین حال ھر کس بمیزان بدبختی دیگران است که خود را

خوشبخت می یابد. و بدینگونه است که ھرگز از این نگاه ھیچکس خوشبختی را نخواھد یافت الّا برای

لحظاتی بسیار کوتاه آنھم از زبان ریائی و چاپلوسی دیگران . چون ھر کسی در بدبختی دیگران احساس

خوشبختی را می جوید لذا ھیچکس حاضر نیست خوشبختی دیگران را بخواھد و به زبان آورد . و اتفاقاً

اگر ھم دیگری را خوشبخت می یابد سعی می کند خلاف این امر را به او بازگوید . پس احساس

خوشبختی بواسطه دیگران ھمان برزخ است که گاه در جدال برای اثبات خوشبختی خود و بدبختی

دیگران چه دوزخھا به پا می گردد.

نگاه و اندیشه دیگری در باب خوشبختی وجود دارد که اندکی عاقلانه تر می نماید و آن اینکه بخواھیم تا

دیگران از ما راضی باشند . بدینگونه کمر خدمت به دیگران می بندیم و بکلی دست از خود می کشیم و

ایثار پیشه می کنیم تا از ما راضی شوند و گاه در این جھت به خود فروشی می پردازیم تا ما را بپرستند .

خدمت و ایثار به دیگران جھت ارضای نفس خویش. و ما می خواھیم این رضایت را از جانب دیگران

بیابیم و بشنویم ولی ھرگز چنین نخواھد شد الا برای مدتی بسیار کوتاه آنھم از روی ریا . از این منظر ھم

به ھمان نتیجۀ اوّل می رسیم که ھرگز به قصد ارضای خود و احساس خوشبختی نمی توان به این

احساس رسید چه از طریق خود پرستی و چه از طریق از خود گذشتگی به نیّت پرستیده شدن . نتیجۀ

نھائی اینکه ارادۀ به خوشبخت شدن منشأ بدبختی بشر است . در واقع بدبختی ھمان اراده و اندیشۀ

خوشبختی است.

از کتاب " دایره المعارف عرفانی " استاد علی اکبر خانجانی جلد سوم ص 47

یه متن کپی شده.
کاش درباره پست یه نظر میذاشتی.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد