ردپای دوست

خاطراتم را با خدا ثبت میکنم ": )

ردپای دوست

خاطراتم را با خدا ثبت میکنم ": )

#برابری_زن_و_مرد

آدم بعضی موقع یه چیزهایی میشنوه شاخاش درمیاد ، 2 تا داستان میذارم صرفا" اینکه ادم باید درخواستش منطقی و معقول باشه.


1.یه آقایی رفت خواستگاری یک خانمی ، خانمه بهش گفت اگه چایی تو خونه در حال تموم شدن باشه ، چیکار میکنی؟ اقاهه گفت خب وقتی تموم شد میرم یکه دیگه میخرم! خانمه بهش جواب منفی داد ، چون نظرش این بود که قبل از اینکه چایی تموم بشه باید چایی بعدی خریداری بشه. اقاهه که ازدواج کرد با یکی دیگه ولی خانمه هنوز مجرده و این قضیه شاید برا  20-30 سال پیش باشه.


2.یه پسری اومد به پدربزرگم گفت من میخوام ازدواج کنم و شما بزرگتری کن و با شما بریم خواستکاری ، پدربزرگم و مادربزرگم باهاشون میرن خواستگاری ، ظاهرا" زندایی اون دختره به دختره میگه تو به اینا بگو من هنوز سنم کمه و بچه ام! ( حالا به نیت خیر یا شر یا کلاس گذاشتن جهت انتظار یا هر چی دیگه) اینا میرن و دختره میگن من بچه ام ، پدربزرگم رو به پسره میگه بذر داشته باش ، زمین فراونه ! سریع رفتن جای دیگه ازدواج کردن و دختره هنوز بچه است!


3.یه استوری ای من دیدم این یکی دیگه شاخهای بقیه رو شکونده!


نوشته که مهریه توهین به زنه و حق برابر مثل حق طلاق و مسکن میخواد ، این مسخره ترین چیزیه که ادم میشنوه ، عزیزم خانمها و اقایون با هم زمین تا اسمون فرق میکنن ، خانمها مادر میشن و بچه جزئی از وجود مادره ، اطلاعات پزشکیت رو ببر بالا ، من نمیخوام وارد جزئیات بیشتری بشم ولی یه مقدار مطالعه داشته باشی و از پسرها بپرسی ، پسرها دختر ظریف و خوشگل رو دوست دارن همونطور که دخترها پسر ورزشکار و هیکلی رو دوست دارن.در ثانی مگه مردها حامله میشن ؟ 


میخوای خودت رو گول بزنی بزن ولی هیچوقت زن و مرد یکسان نیستن و بلکه اگه واقعا یک خانم به حق و حقوق اسلامیش برسه باید فاتحه مردها رو خوند و تو همین وادی ها باشید تا صبح دولتتون برسه .


حالا کاری به روشن فکری بعضی ها ندارم ولی حواستون باشه که تو این دوره زمونه ( بخاطر شرایط بد اقتصادی و نتیجه مستقیم در وضع اقتصادی مالی پسر و تهیه مسکن و خونه و ....رابطه مستقیم داره )  خواستگار کم میشه و 2 راه بیشتر نیست ، یا باید دخترها برن خواستگاری پسرها یا اینکه دخترهای به اصطلاح روشن فکر با همون شرایط همسر دوم یه اقا بشن.


من توهین به کسی نمیکنم ها ولی ازدواجی که سر این چیزهای مسخره و بوسه طلایی و پر مگس شکل بگیره ، تازه اونم در شرایطی که قیمت  سکه قیمت خون آدمه ، مگه ما جسارتا" مغز چیز خوردیم که اینها رو قبول کنیم؟  تازه با سخت شدن شرایطتوقعات ما پسرها بشتر از شما دخترها میشه ، اگرم با این شرایط ما شرایط ازدواج نداشتیم ، دخترها اگه خواستگاری کردن باید وظیفه تهیه مسکن هم با اونها باشه و حق طلاق هم با ما!


+همین خانمهای روشن فکر باعث سخت شدن ازدواج و ازدواجی مثل ازدواج سفید شدن 

گول اینها رو نخورین لطفا


مورد خوب بود ، بحث های الکی مطرح نکنید ، 

منطقی صحبت کنید و ازدواج  کنید و خوشبخت بشید.



نظرات 7 + ارسال نظر
حسین یکشنبه 1 تیر 1399 ساعت 02:20

درسته اما به شرطی که تفسیر به نفع نشود و همه جوانب در نظر گرفته شود مثلا اگر حق مسکن میخواهد مسلما باید در تهیه مسکن با مرد سهیم باشد تا سنگینی تهیه مسکن فقط رو دوش مرد نیفتد و به بهانه نقض حقوق زن اینبار حقوق مرد یا اگر حق طلاق میخواهد نفقه خود را بذل نماید تا حقوق مرد به خطر نیفتد.ضمنا در مورد حضانت لطفا اطلاعات خود کامل کنید حضانت دختر تا٧سالگی با مادر و تا٩سالگی با پدر وبعد از ٩سالگی خودش انتخاب میکند با کدام یک بماند و حضانت پسر تا٧سالگی با مادر بماند و تا۱۵سالگی با پدر بعد از۱۵سالگی خودش انتخاب میکند...در کل طفل مدت بیشتری با مادر است تا پدر..البته بهتر بود در راستای رعایت اصل انصاف این نکته را هم اشاره میکردید که دختر تا ازدواج نکرده و پسر تا درامد ثابت ندارد واجب النفقه پدر است حتی در مدتی که حضانت با مادر است.اگر به انصاف باشد که زنان نیز باید در تامین نفقه کمک مردان باشند...همین مهریه ای که نقد میکنید بنده مشاور و کارشناس حقوقی هستم میبینم بعضا افرادی هستند که مشتاقانه مهریه را مطالبه میکنند.هدف بنده از این سخنان خدایی ناکرده تخریب زن نیست چون معتقدم جهان از زن است مرد با زن کامل میشود زندگی هر مرد با زنی رخشا میشود اما سخن این است که اگر تفسیر به نفع نکنیم باید همه جوانب را در نظر گرفت

ممنون بابت این اطلاعات

رهگذر شنبه 16 تیر 1397 ساعت 02:21

"ازدواج کنید و خوشبخت بشید"
خودت ازدواج کردی اصن؟
آوای دهل از دور...
از خیلی خیلی دور.

در ضمن تا زمانی که ذهنیت اکثر مردم ایران به این سمته که کی از کی داره خواستگاری می کنه، و می شینن اینجور مثل نویسنده ی محترم چرتکه می ندازن،
همون که خودت گفتی "مگه مغز چیز خوردیم؟"

چه خوشبختی ای می تونید بسازید دقیقا با این طرز فکر "اگه من خواستگاری کنم فلان اگه اون خواستگاری کنه بیسار!" موندم واقعا.

یک کلام بگو موندم توش خودم، اعصابم خورده که جامعه داره بیدار می شه، اومدم نق بزنم اینجا و درس خوشبختی بدم. :))))
انشاالله که صبح دولتتون می رسه...

شما پست رو کامل خوندی ؟؟؟ نه جان من ؟؟؟
من دقیقا" گفتم :" مورد خوب پیدا شد منطقی صحیت کنیداکی بود ازدواج کنید برید سر خونه رندگیتون ".

شما اوای دهل از دور میبینید ؟؟؟

دوست عزیز ، نق زدن یک چیزه ، ندیدن مسائل یک چیزه و نخواستن و عمدی ندیدن هم یک چیز .

بله جامعه داره بیدار میشه و با شرط و شروط الکی ازدواج رو به سمت ازدواج سفیذ میبره تا جائیکه 2 طرف بدون هیچ چیز میرن زیر یک سقف .درسته داره بیدار میشه حق با شماست و چه بیدار شدنی!

انشالله صبح دولت شما روشنفکرا هم میدمه برداشتین اصل و فرع رو جابجا کردین وملت دستتون رو خوندن


شما چند تا پست قبلتر رو اگه نگاه گنید من کامل و واضح نوشتم روشنفکری زیاد کار رو به کجا رسونده که گند بالااورده تو جامعه ولی شما اگه موارد بیشتر و مستندتر میخوای بگو براتون مستند تر از این روشنفکری های زیاد بذارم!

http://mehrekhaterat.blogsky.com/1397/04/11/post-363/سلامِ-گرگ-

این پستی هست که من گذاشتم از جاهای دیگه هم خواستی بگو برات پست بذارم . همین الانش دهه 60 و 70 رقیب همن و چقدر به خودشون میرسن تا از چرخه دیده شدن عقب نمونن
کی با کی رقابت میکنه ؟

اگه دختر ایرانی ها حیا نداشتن مطمئن باش اینکارم میکردن ولی محض اطلاع شما ؛ اگه تو مباحث سوالاتی که از کارشناس ها پرسیده میشه یکیش همین بحث خواستگاری دختر از پسرهمن یک چیز کلی گفتم

ولی خیلی عجله نکنید - چه اینها رو بیارم و بگم و چه نگم جلو چشم همه مون هست و نیازی به گفتنش نیست.بهرصورت من درباره تفاوت ها صحبت کردم و هر زمان تونستم پستش رو هم میذارم .




با احترام - روز خوبی داشته باشین
-------------------------------------------
امیدوارم اظهار نظرهای دوستانی مثل شما مثل اظهار نظر دوستان در خصوص پست های woman-to-go نشه که اصرار بر چیزی داشتن که دیگه گندش خیلی زیاد در اومد و نتونستن جمعش کنن.

پرنده گولو شنبه 2 تیر 1397 ساعت 17:46

سلام
راستش از صبح ذهنم درگیر متن شماست
"ولی به نظر من ، دادن حق طلاق به خانم باعث میشه که این مسئله رو مخ مرد باشه"
اینهمه سال زنها کنار مردها کار می کنند و اگر در زندگی به خوشی نرسند حق ندارند اقدام به طلاق کنند چون شارع بیسار راه برای اذیت زنها پیش پای مردها گذاشته. اینها به نظرتان هیچ است و اینکه زن را انسان ببینیم روی مخ است؟
حق طلاق به معنای این نیست که زن از زندگی فرار کند. بلکه به معنای این است که مرد دیگر اجازه نداشته باشد جمله ی معروف را بگوید که انقده طلاقت نمیدم تا گیسات رنگ دندونات بشه
به نظرتان درخواست این حق برابر عجیب است؟
مهریه پشتوانه زنی است که بلد نیست کار کند و مهارت مدیریت خودش را ندارد برای این به پاس سالهایی که داخل خانه را مدیریت کرده اگر طلاقشان دادند( بله مردها اجازه دارند هر وقت دلشان خواست مهر بدهند و طلاق بدهند) از پس هزینه های خود بربیایند.

سلام - اما من مدتها ذهنم درگیر این بود که کلا" اصلا" شده به وب من بیاین یا نه ؟؟

--------------------------------------------
همون اولش اون 3 تا موضوع مختلفه ، من قانون گذار نیستم ولی اینکه گفتین زن رو انسان ببنیم ، این سابقه ی تاریخی در پست های من داره که با اعتراض دوستان وبی روبرو شده ، مثلا"
این پست رو بخونید

پست های با تگ woman to go
http://mehrekhaterat.blogsky.com/1396/07/28/post-201/ص


اون که اقاهه گفته من طلاقت نمیدم تا گیسات رنگ دندونات بشه برمیگرده به تاثیر جامعه و محیط روی مرد ، یعنی جامعه مرد سالار ، ببین من خودم با کسایی که زورشون به خانم هاشون میرسه و مثلا دست روشون بلند میکنند و این داستانها مشکل دارم و شاید این طبیعی باشه که با اون بک گراند ، این خواسته مطرح بشه و شاید طبیعی هم باشه.

اما مثلا" برای کسی مثل من که خانم و مثلا" مادرم ، همیشه پدرم هواشو داشته و حتی فحش هم به هم ندادن یا دست روی هم بلند نکردن و با بک گراند احترام اینطوری ، برم جایی یهو خانمه بگه من حق طلاق میخوام من واکنشم چی باید باشه ؟بگم باشه ؟ این حرف اون خانم و اون شرط نشون از بک گراندی هست که تو ذهنش داره ، مگه نه ؟

پرنده گولو جان ، نمیدونم یادت هست یا نه و چقدر خواننده وبم بودی ، من قبلا" اسمم اماسیس آرویاس بود و اولین سوالی که تو وبتون پرسیدم این بود که ، پرنده گولو یعنی چی ؟ چون ما ، یک چیزی داریم به اسم ستاره گولو ، که اسم مکانی هست که ستاره خاصی در اون دیده میشه و برای جهت یابی به این نام معروف شده.

تو همین وبلاگ نویس هایی که بودن و بعضی هاشون هنوز هم هستن ، بعضی ها مثل خانم بهار ، وبلاگ سپیده خاطرات من ، مارگزیده ، نظر اونها درباره طلاق ، که از قضا تجربه طلاق داشتن هم همین بوده ؟

بعدا" نوشت : من باید یک تحقیقات جامع در خصوص حقوق اسلامی زن بکنم و ببینم شامل چیاست بعد یک پست با عنوان : " مردان بدانند ، زنان نخوانند" بذارم!

بهامین شنبه 2 تیر 1397 ساعت 16:01 http://notbookman.blogsky.com

معیار سنجش خیلی ها واقعا پراز اشکاله
مهریه ،هدیه ای برای زن و معنیش قلمداد کردن زن به کالا نیست.
مهریه از نگاه خیلی ها هم حکم پشتوانه داره.

بنظرم زندگی که بدو شروعش حق طلاق به زن بخوای بدی،فاتحه اش خوندس
من با وجود اینکه حقوق خوندم و عاشق رشته ام مخالفم که حقوق وارد زندگی بشه.


خوشبخت بودن با رفاه داشتن دو مقوله کاملا مجزاس

سلام.
این هم به نظرم ، نظر منطقی ای هست.

پرنده گولو شنبه 2 تیر 1397 ساعت 10:53

در ضمن من فکر میکنم بینش هر مرد نسبت به زن ، ایینه ای هست که نشون میده زن های اطرافش از چه قشری هستن. اگر کسی هویت زن رو در گرو ازدواج میبینه شاید زنان اطرافش هویت مستقل ندارن و توانایی مدیریت زندگی خودشون ر ندارن. ازدواج پیوند بین یک موجود وابسته و یک موجود بی عیب نیست. بلکه دو نفر بالده تصمیم میگیرند مسیر رشد خودشون رو با هم شریک بشن. اینکه خواستگار داره کم میشه! شاید بخاطر اینه که زنها رشد کرده اند و راضی به هر شرایطی نیستند. من خودم طرفدار ازدواج هستم ولی معتقدم ازدواج به هر قیمتی ارزش نداره. الان اقایون فکر میکنن همینکه خواستگاری کردند یعنی منت رو تمام کرده اند و کار شاقی کرده اند. در حالی که توانایی یک مرد برای اداره خانواده نکته ای هست این روزها فراموش شده.مجرد موندن راحت نیست ولی سخت تر از اون اینه که بخاطر اینکه بگن شوهر کرده ادم همسری ادم نامناسب بشه. این خودش زمینه ساز انواع خیانت هست

پرنده گولو شنبه 2 تیر 1397 ساعت 10:51

در ضمن من فکر میکنم بینش هر مرد نسبت به زن ، ایینه ای هست که نشون میده زن های اطرافش از چه قشری هستن. اینکه خواستگار داره کم میشه! شاید بخاطر اینه که زنها رشد کرده اند و راضی به هر شرایطی نیستند. من خودم طرفدار ازدواج هستم ولی معتقدم ازدواج به هر قیمتی ارزش نداره. الان اقایون فکر میکنن همینکه خواستگاری کردند یعنی منت رو تمام کرده اند و کار شاقی کرده اند. در حالی که توانایی یک مرد برای اداره خانواده نکته ای هست این روزها فراموش شده.مجرد موندن راحت نیست ولی سخت تر از اون اینه که بخاطر اینکه بگن شوهر کرده ادم همسری ادم نامناسب بشه. این خودش زمینه ساز انواع خیانت هست

درباره قسمت اول کامننتون که گفتین خواستگار داره کم میشه ، خب اینکه گفتین خانمها راضی به ازدواج با هر شرایطی نیستن خب این یک بحثه ولی مثلا" امار ازدواج سفید چی میگه این وسط ؟ کی ضرر میکنه این وسط ؟ بعد شما در نظر بگیر که من بعنوان یک دهه شصتی ، باید بین دختر دهه 70 و دهه 60 باید یکی رو انتخاب کنم ، انتخاب من اگه دهه 70 باشه ، چه اتفاقی برای دهه شصتی ها می افته . اینکه میگم من ، منظورم من نوعی هست .بعد همین الان دخترا رقیب همدیگه شدن و این وسط کسی که بهش خوش میگذر پسرها هستند که زیر بار مسئولیت نمیرن ، بله اونها راضی به ازدواج نیستن ولی آیا قبول دارین عامل بعضی از ناهنجاری ها در جامعه همین ازدواج نکردن یا دیر ازدواج کردنه ؟



نه بحث منت خدای نکرده نیست ، اینکه بگیم خب از طرف خواستگاری کردیم دیگه تموم و حجت تمام شد ، شاید این یک نگاه باشه ولی مثلا" خودم رو بگم من به ازی گفتم کسی رو میخوام که باهاش زندگی رو بسازیم .



من نمیگم تحت هر شرایطی ازدواج کنید ، میگم منطقی ازدواج کنید ، فرع ها رو بولد نکنید و اصل ها رو فراموش نکنید .الان مثلا" کسی که اول زندگی حق طلاق بخواد ایا خود همین باعث نمیشه که یه جور تو مخی برای همسر بشه ؟؟؟

خب یکی مثل من ، 4 جا برن خواستگاری از این شرط های الکی بذارن ، اونم در شرایطی که میبینیم چقدر از زندگی ها سر چیزهای الکی به فنا رفته ، عمرنات پتاسیم این چیزها رو قبول کنیم.

پرنده گولو شنبه 2 تیر 1397 ساعت 10:46

سلام
من تعجب کردم از نوشته ی شما
ازدواج خیلی خوبه ولی نه هر ازدواجی
اینکه زن باردار میشه دلیل بر اینه که حق برابر نداشته باشه؟
زن ومرد حق دارن نسبت به زندگی مشترک با حق و ازادی برابر تصمیم بگیرن
من فکر میکنم مشکل ما اینه که خانم ها الان هم حق طلاق میخوان هم مهریه. وگرنه زنی که حق طلاق میخواد و مهریه نمیخواد به نظرم ادم مناسب تری برای ازدواجه
به هر حال شرایط خانمها هم با هم فرق داره. برای من مهریه تضمینی برای ادامه ازدواج نیست و چون قانون خیلی راه برای اذیت شدن خانمها گذاشته ترجیح میدم حق طلاق داشته باشم و دوش به دوش همسرم برای زندگی زحمت بکشم. حالا اینکه نوع تلاش و زحمت یک زن با مرد فرق داره موضوع دیگه ای هست.

وای خدای من! این عمیقا" باعث خوشحالی منه که کامنت شما رو دارم اینجا میبینم!

سلام
شاید من کامل مفهوم رو نرسونده باشم ، من قبول دارم که زندگی زناشویی هر کسی شامل تفاهم هایی هست که هر کسی با طرف مقابل خودش داره و حالا مثلا" حق طلاق یا حضانت یا هر مورد دیگه ای باشه . خود این خوبه ولی اینکه ، این خواسته ها اصل بشه ، من با این قسمتش مشکل دارم.

هر کسی حق انتخابی داره ولی اصل نباید فرع بشه و فرع ها اصل بشه .

من درباره مهریه نظر خاصی ندارم اون رو خانمها خودشون میدونن ولی هر چی که هست نباید تو زندگی پتکی بشه که روی همسر فشار آورده بشه و هی مثلا" خانمه بگه من مهرم رو میذارم اجرا ، مهریه خوشبختی نمی یاره ولی پشتوانه خانم میتونه باشه .

درباره حق برابر ، خب باید دید حق برابر در چی ؟ مسئولیت پذیری در زندگی یا مسئولیت های اجتماعی یا چی؟ من الزاما با خود حق برابر مشکلی ندارم ولی اینکه بدون توجه به یه سری مسائل ، حق برابر رو بولد کنن با اینش مشکل دارم. تازه اونم تا جامعه ای که من میدونم که مثلا مرخصی زایمان حق خانمه ، بهش مرخصی زایمان میدن ولی تضمینی وجود نداره که بعدش برگرده سر کار

حق طلاق ، این جزئ اون خط قرمزهایی هست که به نظرم کمتر کسی زیر بارش بره ، دلیلش برای مرد میتونه هزار تا دلیل باشه و برای خانم هم هزار تا دلیل ، دلیل هر 2 طرف هم میتونه منطقی باشه ها ، ولی به نظر من ، دادن حق طلاق به خانم باعث میشه که این مسئله رو مخ مرد باشه.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد