ردپای دوست

خاطراتم را با خدا ثبت میکنم ": )

ردپای دوست

خاطراتم را با خدا ثبت میکنم ": )

احسان علیخانی و تلگرام ( اسمشو نبر!)

یک کلیپی اومده تو تلگرام که منم گذاشتمش ! راسته یعنی ؟ واقعا به تلگرام میگن اسمشو نبر ؟


به ‎علیخانی ‎تذکر دادن که دیگه اسم ‎تلگرام رو تو برنامش نیارن.
داداش از این به بعد به مهمونات بگو، بگن همون (اسمشو نیار)


ما به قجر باز می گریدم!!!

نمی دونم درباره وارونگی قطبین زمین چیزی شنیدین یا نه ؟ خلاصه اش اینه که قراره قطب های زمین جابجا بشه و بعد از یک سری اتفاقات یه سری اتفاقات میفته که نهایتا منجر به این میشه کلا برق ها قطع بشه و به عهد قجر بازگردیم ! حالا من داشتم به این فکر میکردم که برای امادگی برای اون دوران چیکار باید کنم که به این نتیجه رسیدم یک کیسه ارد بگیریم و یه چند تا مرغ و خروس و از این تنورهای گازی با چند تا کپسول یا تنور هیزمی که با پختن نون در اون ایام نان بپزیم و بخوریم و مشکلی برامون پیش نیاد


این تغییر قطبین یک هویی اتفاق میفته. حوصلشو نداشتم که مستنداشو جمع کنم یه پست بذارم ولی یه سرچ بکنید خوبه. 

استارت آپ!

به کسب و کارهای جدید ، استارت آپ میگن ، تلگرام پیام رسانی بود که خودش به این قضیه خیلی کمک کرد ، یه کانال جالب که اخیرا باهاش آشنا شدم کانال زیر بود ...


باشگاه اشتغالزایی


حالا خود این کانال پر از ایده هست و کلی کتاب چاپی و دوره های متفاوت برای استارت آپ هست چرا نشه که برند خودمون رو راه بندازیم و کار و کسبمون رونق بگیره؟ البته اون دوستی ه میگه نه نمیشه ، باید بگم چرا میشه ! 


این قضیه فیلترینگ تلگرام هم که ظاهرا به جایی نرسید و دور و اطرافیان ما هم تو گروه تلگرامی هستن و هم تو ای گپ ولی کانالهایی داخل تلگرام تعطیل نشده ، حالا پیام رسان داخلی سر جاش ، ولی هر چیزی به جای خودش

آگهی جذب همسر

بعد از فروپاشی برجام با این اوضاع و احوال ، دیگه باید یه سری سنت های غلط در جامعه ما کلا عوض بشه ، 


1.دیگه ادامه تحصیل در مقاطع بالا مثل لیسانس و فوق به جز اونهایی که واقعا مدرک به کارشون میاد ، اشتباه محض و عمر تلف کردنه ، میخوان پز چیزی رو بدن که هیچ فایده ای نداره ؟


2.دیگه باید دور استخدام های دولتی رو خط کشید ، چون اولا خود آزمون شاید یک هزینه برای شخص داشته باشه اما سوال اینجاست که چقدر از این نیروها جذب میشن؟ این دوستمون که مرتب ازمون بانک میداد از بس ازمون داد و نشد و یه سری هم که گفته بودن ظرفیت رو بردن بالا ، نتیجه این شد که به جای گرفتن نیروهای جدید ، بانکی های غیر رسمی رو با یه ازمون رسمی کردن و کلی درامد زایی برای خودشون داشتن.


3.شاید قانون عدم نیاز به اذن پدر برای ازدواج تو مجلس در حال بررسی باشه ولی وقتی شوهر نیست باید این طرز فکر رو عوض کرد که یکی بیاد که اون بره سر کار و دختره تو خونه منتظر برگشت همسر جان باشه ، بلکه برای شکوندن این رسم غلط ، 2 نفر توافق کنن که یه کسب و کاری رو راه بندازن که ازش هزینه زندگی دربیاد و خانواده ها هم ازش حمایت کنن و گرنه اگه منتظر باشن که فرجی بشه ، پس همچنان منتظر بمونید.

من پارسال به آزی گفتم ولی گمونم نفهمید و شاید اون هم مثل عاطی کسی رو داشت ، نمی دونم ، بهر حال ، من بهش گفتم که من کسی رو میخوام که با هم زندگی رو بسازیم و این ساختن با هم هست ، یعنی 2 نفری کار کردن ، اقا بیرون و خانم داخل خونه و کارهایی که میشه که انجامش داد .


4.الان با بالا گرفتن این وضع جامعه و تکنولوژی میشه کارهای رو راه انداخت که قبلا امکانش نبود ولی الان میشه 


شاید باید آگهی داد که یک دختر خوب برای ساخت زندگی در کنار یک پسر خوب نیازمندیم ، با همه بند و تبصره های قانونی که تو مملکت ما هست و اصول و کسب کارهایی که هست ، شرایطش هم سادست ، کسی که پایه باشه مشکلات رو شکلات کنیم با هم .


اگه نه ، میتونیم مثل همیشه هی یگیم همه چی داره گرون میشه ، دلار فلان ، برجام فلان ، بد بختی فلان ، ترامپ فلان ، من بدبختم که تو این مملکت و این خانوداده بدنیا اومدم .... 


+ راستی چرا بعضیا تو همین مملکت از راه حلال درامد خوبی دارن و کارشون درسته ؟

حلول ماه مبارک رمضان و موقعیت ماه!

سلام و درود عرض میکنم خدمت همه دوستان و فرا رسیدن ماه مبارک رو به شما دوستان تبریک میگم. این تقویم شمسی ما خیلی دقیق هست و ایام ماه های اسمونی رو دقیق نوشته . فردا اولین روز ماه مبارک هست و دیشب که اصلا هیچ جوره نمیشد ماه رو دید حتی از طریق برنامه استلاریوم نجوم ولی امشب یک کوچولو از ماه باید معلوم باشه . عکسشو میذارم.


عکس اول موقعیت ماه رو در ساعت حوالی 20.22 یعنی دمدمای اذان مغرب نشون میده ( زیر ستاره زهره )


عکس دوم هم هلال کوچیک ماه که یعنی ماه رمضون اومده!

فرجام برجام!

مجری اخبار : مردم شریف ایران ، توجه فرمائید!ترامپ! این مردک! از توافق هسته ای برجام خارج شد!


آقای روحانی 5 سال هی گفت برجام اینطوری ، برجام رو خدا آورد ، آثار برجام تا قیام قیامت پا برجاست! حتی یکبارهم برگشته بود گفته بود که بعضیا فک کردن این یک تیکه کاغذه و پارش میکنن و اتیشش میزنن . خب امریکا که روی کاغذ از برجام خارج شد . گمون نمیکنم اثار برجام تا دور بعدی ریاست جمهوری ، چیزی ازش بمونه.


ولی صبح روز فرجام برجام ، یه روز عادی مثل بقیه روزا . روز خوبی داشته باشین.


+فرانک بانو ، بازگشت پر مهر شما رو به آغوش وبلاگ و بلاگ اسکای تبریک گفته و امید که حضورتان پر رنگ تر از قبل باشد.کامنتدونی رو هم بستید و راه ارتباطی قطع است اما خود همین حضور ارزشمند است.


بانوی بهار ؛ حذف وبلاگ کار خیلی اشتباهیه ، شما که اینجارو نمیخونی ولی من چندین بار اینکارو کردم  و مجرب هستم ، ادم نباید برای فرار از وضعیت فعلی زورش به وبلاگش برسه

پولدار های فقیر و فقیر های پولدار

تو شهر ما همه جور آدمی هست از کسایی که یک ماشین معمولی مثل پراید دارن و اونهایی که عشق ماشین هستن و پیکان رو خیلی بهش رسیدن که بیشتر قیمت ماشین بخاسر تزئیناتش هست و اونهایی که شاسی بلند دارن و موارد دیگه . در تمام این مدت من شاهد بودم که بعضی اونهایی که خیر سرشون ماشین میلیونی و میلیاردی دارن به معنای واقعی کلمه ، ذره ای درک و شعور ندارند و فقیر هستند .البته این شامل همه نمیشه ولی خب پول درک نمی یاره ، شخصیت هم نمی یاره.


امروز در مسیر کندوان هم همینطور بود ، اونهایی که ماشین گرون قیمت دارن بعضی هاشون فاقد هرگونه ادب ، شخصیت و درک هستند ، تو جاده ای مثل کندوان بخاطر پیچ های تند و نزدیک و جاده کم عرضش باید بعضی جاها سرعت ماشین زیر 30 کیلومتر و نهایت 40-50 تا باشه ولی خب ، یک سری ها اینقدرعشق سرعت هستن که اگه کمی تو ترافیک بخاطر این وضعیت جاده بمونن ومثلا با سرعت 40 تا رانندگی کنن و نتونن سبقت بگیرند ، به اون راننده ای که داره طبق سرعت مطمئنه حرکت میکنه هر  چیزی که لایق خود بی شخصیت خودشون هست رو میگت ، اینها جزئ دسته بیشعور ترین بی شعور های بی شعور هستند.


راننده عوضی ، تو اعصاب نداری جون  بقیه رو چرا به خطر میندازی ، ماشین گرون قیمت داری ولی ذره ای شعور نداری ، پول داری ولی از یک فقیر هم بی چیز تری ، نه لباس تنت و نه پولت و نه ماشینت ثروتمندت کرده ، یک فقیر با همه ی نداشته هاش از تو همه چیز دار ثروتمند تره . 


از این مسئله خیلی ناراحتم چون پدرم راننده بود و طبق سرعت مطمئنه حرکت میکرد و اگه جای سبقت  بود هم راه میداد ولی اون احمق عوضی که بخاطر سرعت 40 تا تو اون مسیر خطرناک داشت  در لحظه سبقت بهمون دری وری میگفت رو فقط نگاهش کردیم چون می دونستیم: 

"  پول هیچوقت درک و شعور نمی یاره و اینها خریدنی نیستند حتی اگه طرف مولتی میلیاردر باشه."

بچه های من!!!

بچه های من!!!

 تو شهر ما هستند کسانی که انواع طوله سگ رو نگهداری میکنن و بعضی هاشون که تو خونشون نگهش میدارن و بعضی ها هم تو ماشین ، نقطه اشتراک تمام اینا تینه که به طوله هاشون میگن بچه امممممم!!!! امیدوارم خیلی تعجب نکنید ، اینقدر ازدواج رو سخت کردن که این شده نتیجه اش و هر طیفی سگ مورد علاقه اش رو داره و باهاش گردش میره و کلی 2 تایی میگردن و عکس و سلفی و چقدر هم بهش میرسن .

 من هم دارم به این فکر میکنم که برم 3 تا بچه بگیرم البته نه از جنس طوله سگ ها ، از جنس درخت های پا کوتاه خونگی ، منتها باید قبلش جا و مکانشون رو درست کنم ، 


وای فک کن !!! عکس بگیرم بنویسم من و بچه هام همین الان یهویی!!!

افسردگی قبل از موفقیت

عنوان این پست رو گذاشتم افسردگی قبل از موفقیت ، دلیل هم داره ، به تصویر زیر با دقت نگاه کنید  ، ازش مشخصه که تنها یک قدم با هدفش فاصله داشت و کشید کنار ، این یک قدم ها واقعیت محض هستند و من اسمش رو میگذارم افسردگی قبل از موفقیت و درست برای یکی از هدف هام ، در این مرحله هستم!

بذارین کامل توضیح بدم که در این مرحله چه اتفاقی می افته! اول اینکه شخص نا امید میشه ، میگه من این همه تلاش کردم رسیدم به این قسمت ولی هیچی به هیچی ، به چیزی که می خواستم نرسیدم . ممکنه کاری رو انجام بده که خلاف قوانین طبیعت و دین و مذهب باشه تا تسکین این قسمت به ظاهر شکست اش باشه!


اکیدا" اکیدا" توصیه میکنم از قبل کسی رو بخاطر کاری که در این مرحله کرده ، مثل خوردن مسکرات جهت اینکه این درد رو فراموش کنه و علنا میگه نکنید چون یک روزی چرخ روزگار شرایط رو برای شما به نحو دیگه ای پیش میاره . اینقدر ناراحت و اعصاب خورد هستید که میگین چه عمری که تباه این کار کردم ، چه بد بختم من! خاک بر سر من!  اینقدر از این جملات به خودتون میگین که میشین یه شکست خورده واقعی.


شکست خورده واقعی کاری رو به سر انجام نمی رسونه ، بعد از اینکه یک مدت انجامش داد و نتیجه نگرفت کلا" ولش میکنه ، من اینا رو دارم میگم بهتون فردا روز اگه رفتین تو این موقعیت بدونید کجای کارید.


اما بذارید من بیشتر درباره این هدف خودم توضیح بدم ، عامو من دیدم زبان انگلیسیم رو باید باید خوب کنم و بهترین روش افزایش دایره لغات خودم استفاده از کدینگ بود که وقتی 504 رو خوندم و یاد گرفتم گفتم چه بهتره که طبق کدینگ خودم هم پیش برم که اتفاقا خوب بود و بعدش گفتم که عالی میشه اگه تافل و کاپلان رو هم اینطوری یاد بگیرم ، خیلی اعصاب خوردی داشت! نزدیک به یک ماه به کوب یعنی ها! الان رسیدم به مرحله فاینال و حفظ لغات یعنی همون چیزی که از اول می خواستم.اما یه چیز الکی رفت تو مخم و اینقدر بزرگ شد که گفتم دیگه خسته شدممممممم! نمی کشم. بله من در همین مرحله اخر و افسردگی قبل از موفقیت هستم.


راهکارهایی براش هست که اول به خودم میگم بعد به شما :

1.از خدا کمک بخوایم ، در هر شرایطی ، قبل و بعدش ، ولش نکنیم ، ازش فرار نکنیم ، نپیچونیم خدا رو به بهانه های الکی

2.یه دوش بگیریم تا بدنمون سبک بشه.

3.یک فاصله کوچولو و وقفه بندازیم تا تمرکزمون بردگرده سر جاش


اینا 3 راهکاری بود که به نظرم رسید . امیدوارم هیچوقت وارد این مرحله نشین.موفق باشین.