ردپای دوست

خاطراتم را با خدا ثبت میکنم ": )

ردپای دوست

خاطراتم را با خدا ثبت میکنم ": )

مهاجرت از بلاگ اسکای به بیان

بدون شک ، آرشیو هر وبلاگ نویس ، از مهم ترین داشته ها ی بلاگر هست و دوست نداره که سر تغییرات و ندانم کاری ها ادمین های وبلاگ ها از بین بره مثل همون اتفاقی که تو بلاگفا افتاد   ( اینجا )    و با اذیت و آزارهای اخیر بلاگ اسکای ، مهاجرت میتونه یکی از گزینه ها برای بررسی باشه 


امروز که سراغ نرم افزار های مهاجرت به بیان رفتم متوجه شدم که متاسفانه تا این لحظه یعنی 4 مرداد 1398 امکان انتقال ارشیو به بیان نیست . چرا؟

بلاگ اسکای حتی یه گزینه بک آپ ساده هم نداره!!!


تصویر 1 : تو سایت هایی که برای مهاجرت ازش پشتیانی صورت میگیره اسم بلاگ اسکای نیست.



لینک راهنمای نرم افزار مهاجر 


مقایسه امکانات ورژن های مختلف نرم افزار مهاجر


لینک دانلود نرم افزار مهاجر



تصویر 3 : باید منتظر نسخه های بعدی این برنامه برای پشتیانی از بلاگ اسکای برای مهاجرت  به بیان بود.



چگونه از وبلاگ خود ( بلاگ اسکای ) بک آپ بگیریم ؟

 تا به این لحظه ، یعنی 4 مرداد 1398 سرویس بلاگ اسکای هیچگونه ابزاری برای پشتیبان گیری نداره اما قبلا که تو پرشین بلاگ بودم یه گزینه بک آپ گیری داشت اما بهر حال . اگه تو وب سرچ کنید ، مثلا مقاله این سایت ( اینجا )    ( تصویر کل مطلب )   ، یک مقاله جامع کامل هست که راستش من نتونستم اون افزونه مربوط به موزیلا رو پیدا کنم و کارم راه بیفته .


اما راه حلی که من پیدا کردم و تستش کردم و جواب داد استفاده از برنامه Offline Explorer Enterprise 7.6 هست که میشه کل یک وبلاگ را دانلود کرد که البته این رو باید بگم که برای من که یک آرشیو 4-5 ساله دارم مدت زمان بک آپ گیری کمی طولانیه مثلا نیم ساعت اما کل ارشیو رو به همراه عکس ها و فایل صوتی ها دانلود میکنه . 


آموزش دانلود کامل یک سایت و مشاهده آفلاین سایت، با نرم افزار Offline Explorer


دانلود نرم افزار دانلود  Offline Explorer


فعلا این رو داشته باشید چون بلاگ اسکای دچار شده مشکلش که حل شد یه پست راهنمای کامل میذارم ااما بعد از بک اپ ارشیو یک ماه بصورت زیر میشه - تو عکس

البته من که با موزیلا اون فایل رو باز کردم قالبش هم معمولی بود ، مثلا این فایل عکس رو باز کنید و داخلش زوم کنید و میتونید قالب و مطلب رو ببینید البته فایل دانلودی از سایت بصورت همون قالب و کدهای مربوطه است و مشکلی نداره . ( این عکس )