ردپای دوست

خاطراتم را با خدا ثبت میکنم ": )

ردپای دوست

خاطراتم را با خدا ثبت میکنم ": )

عوارضی + خلافی

کلا سعی میکنم قانون رو رعایت کنم و تا اونجا که بشه و ماشین ما تهش در جاده مسطح 100 تا براش اکیه و سرپایینی و اینا 110 تا هم رفتم !اما رو 80 سعی میکنم تعادل رو نگه دارم . اینا رو گفتم تا بگم که یه روز رفتم سایت راهور 110 که خلافی ماشین رو ببینم که چقدره ؟ دیدم اوه! نوشته 60 تومن جریمه! حالا چی بوده؟ دوربین گرفته ؟ چرا ؟ چون ظاهرا 30 تا اضافه داشتم میرفتم ولی هر چی به تاریخی که زده نگاه میکنم اصلا جور در نمی یاد ، شنبه ساعت 8.30 صبح اونم جایی که من میدونم که نبودم! حالا اگه 5 شنبه جمعه بود چرا ولی نه شنبه . پرسیدم از اینور اونور که میشه عکسشو گرفت ببینم ؟ گفتن که قبلنا عکسشو میفرستادن دم در خونه.


به اصرار مامان که جریمه رو نذار واسه اونور سال که دوبل میشه و بده و اینا رفتم خدمات دولت گفتم خلافیمو بگیر و عکسشم چطور بگیرم که گفت الان سامانه شون خراب شده! بعد چون نوبتم برا عوارض بود و منم برا خلافی رفته بودم فک کرده بود که اومدم عوارض بدم ، بی هیچ مقدمه ای گفتش 100 تومنه ! گفتم چی ؟ من 100 تومن خلاف دارم ؟ قبل اینکه بیام 60 تومن بود ؟ گفتش شما چی داری میگین؟ گفتم خلافی رو دیگه بهتون که گفتم ببینید چقدره! گفتش نه من عوارض ماشین رو گفتم!


گفتم 100 تومن عوارض ماشین ؟ یه بار ماشین رو خردیدم بردیم محضر سند زدیم و بیمه و معاینه فنی و اینا همه چیش درسته ، عوارض چیه؟ مگه قبض آب و برقه ؟ حالا ما 2 ساله ماشین خریدیم هیچکی بهمون نگفت که ماشین عوارض داره و باید هر سال عوارض ماشین هم بدیم! خلاصه اونروز فقط خلافی رو صفر کردم و عوارضش مونده!


ولی متوجه نمیشم ، شهرداری مالیاتشو که میگیره و روی قیمت اصلی ماشین هم یه تعرفه هایی میخوره ، دیگه چرا باید عوارض بدیم؟ دولت باید حمایت کنه از تولید داخل نه اینکه سر ماشین تولیدی هر ساله یه پولی بگیره. بازم من که نفهمیدم.اگه ماشین نو خریدین که مبارکتون باشه حواستون به خلافی و عوارض و بیمه ماشین هم باشه.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد