ردپای دوست

خاطراتم را با خدا ثبت میکنم ": )

ردپای دوست

خاطراتم را با خدا ثبت میکنم ": )

میدان بهارستان!

امروز توفیق اجباری ای شد که برم میدان بهارستان و پاساژ 4 سو جمهوری ، میدون بهارستان از اون میدون هایی هست که در دوران مختلف تاریخ ، اتفاقات مختلفی رو شاهد بوده و لازم به ذکره که مجلس هم در همین راستا هست ، امروز سعی کردم نگاه متفاوتی به بناهای تاریخی اون جا داشته باشم.( عکس های بهارستان در ادامه مطلب)


+ عکس پایین رو مدتی قبل گرفتم ، ابری که شبیه به نام خدا ( الله) شده.

 
 در یک اقدام فرهنگی ، تو مترو از این دستگاه های دیجیتال برا فیدیبو گذاشتن ، من که ازش استفاده نکردم ولی خوندن کتاب لذت بخشه


وقتی وارد میدون بهارستان میشی ، یک سنگ نوشته اونجا هست که اتفاقات تاریخی اون منطقه رو نوشته ،

منتها اگه خواستید عکس با کییفیت رو بخونید ، اینجا کلیک کنید.


بافت خونه های قدیمی در اون منطقه ، البته از این بافت ها تو تهران زیاده 



مجسمه توپ در میدان بهارستان

( شاید بخاطر اشاره به توپ بستن مجلس باشه )


اونجا یک مسجد داره که به الان به اسم مسجد مطهری هست ولی ظاهرش اسمش قبلا" مسجد سپهسالار بود

( اطلاعات بیشتر در ویکی پدیا ) که سابقه اش به سال 1258 میرسه ، اگه مسیرتون خورد حتما" برین ، حتی به بهونه نماز

چند تا عکس از نمای داخل مسجد میذارم ، در واقع من فک نمیکردم اینقدر پر ابهت باشه دیگه از بیرونش عکس نگرفتم





یک بنای تاریخی دیگه هم اونجا بود که من نتونستم از اینور اونور اطلاعاتی درباره اش پیدا کنم


یک پوستر ترافیکی هم دیدم که برام جالب بود




اطلاعات بیشتر برای علاقه مندان


1.میدان بهارستان در ویکی پدیا

2.میدان بهارستان در سفر نویس

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد