ردپای دوست

خاطراتم را با خدا ثبت میکنم ": )

ردپای دوست

خاطراتم را با خدا ثبت میکنم ": )

راننده خوب!

اصولا" من از رانندگی خیلی خوشم نمی اومد ، دلیلش به زمانی برمیگرده که خواهر زندایی ما که یه نسبتی هم با مادربزرگم داشتن ( یعنی مادر اونا با مادربزرگم روابط فامیلی داشتن ) ، این بنده خدا دخترش تصادف میکنه ( البته ظاهرا" سر پیچ دختره میره سبقت میگره و میخوره به کوه و زخمی زیلی میشن و اون بنده خدا مادرشون مشکلی فشار خون داشته وقتی که ماشین می ایسته از ماشین پیاده میشه و وقتی مسافرای ماشین رو زخمی زیلی میبینه سریع زنگ میزنه خونشون تو شهر و اطلاع میده ولی بخاطر شوک روانی متاسفانه از دست میره - خدا بیامرزتش


من از رانندگی بدم می اومد چون میترسیدم نکنه خدای نکرده برای من هم اتفاق مشابهی بیفته و اتفاقا" این رو همون اول به پدر و مادر جان گفتم که رانندگی رو به این دلیل دوست ندارم ، اونا برگشتن گفتن اگه تو رانندگی نکنی ، خب ما سوار ماشین مردم میشیم ، رانندگی اونا چطوره مگه ؟ بعدا" دیدم ای دل غافل حق با اوناست ، به جای این که من سوار ماشین نشم و رانندگی نکنم ، سوار بشم و رانندگی بکنم منتها مثل آدمیزاد رانندگی کنم و خدایی هر سری رانندگی میکنم خودش یه درسه و حالا بابا هم گواهینامه اش یکساله شده و با هم میریم بیرون و تا رانندگی تو اتوبان و مسیر های شلوغ دستش بیاد.


اما 5 شنبه ای خواهری رو رسوندیم ساری ، بعدش چون سالگرد همون بزرگواری بود که صحبتش شد رفتیم تنکابن یه 6-7 ساعتی تو راه بودیم بعدش فردائیش برگشتیم تهران که اینم ناقابل 9-10 ساعتی تو راه بودیم بخاطر ترافیک و شلوغی جاده ، اما  تو این سفر یه اتفاق جالب افتاد ، من به ذهنم رسیده بود که یه جی پی اس ادم تو ماشین داشته باشه خوبه ولی رفتنی نتونسته بودم یه جی پی اس سخنگو فارسی پیدا کنم و تو مسیر ساری تنکابن اون همراهمون که راه بلد بودن یه تیکه حواسشون نبود ما میریم داخل شهر و میخوریم به ترافیک و شلوغی


بعدش که برگشتیم به پدر جان گفتم برو ببین اون همکارت که جی پی اس سخنگو داره چیه ؟ قیمتش چنده؟ مام بگیریم ، رفت و اومد و اسم برنامه اش رو داد و رفتیم به برنامه بهترش رو پیدا کردیم و امروز غروب جهت تست و بررسی بهش مسیر رو دادیم و زدیم به دل جاده! حالا اون اینطوری راهنمایی میکرد که ...


" 400 متر دیگه دست چپ باید بپیچی ...

رسیدی ، همین الن باید بپیچی ...

میدون رو دیدی ؟ برو داخل ، خروجی سوم رو برو بیرون ...

"


علم چه پیشرفتی کرده!

نظرات 4 + ارسال نظر
یک دوست دوشنبه 17 مهر 1396 ساعت 02:06

سلام پست هاتون همه عالی ومفیدموفّق باشید

ممنونم زهرا عزیز
کاش آدرس وبتون رو میذاشتین.

خانمِ لوبیا چهارشنبه 12 مهر 1396 ساعت 19:16 http://khanoom-loobiya.blogsky.com

من اسم این نرم افزار waze رو اینجا دیده بودم ، بعدا تو کانال کافیها دیدم نوشتن که رفع فیلتر شده و حتی زبان فارسی بهش اضافه شده ! یاد اینجا افتادم گفتم بیام اطلاع بدم . اینم متنی که درباره ش نوشته بودن :

یک توضیح مختصر برای کسانی که نمیدونند نرم افزار waze چی هست.

ویز یک نرم ‌افزار بر مبنای سامانه مسیریابی و موقعیت‌ شناسی جهانی است که از سیستم ناوبری ترن‌ بای‌ ترن استفاده می‌کند. این نرم افزار امکان جستجوی سریعترین مسیری که سایر کاربران از مسیر مشترک عبور کردن را مشخص می کند به طوری که سایر کاربران میتوانند ترافیک را با یک کلیک گزارش کنند . این برنامه بصورت خودکار سرعت متوسط مسیرها را شناسایی و مشخص می کند.

ویز برتری هایی از دیگر برنامه های مشابه خود دارد مثلا اینکه :
به محض اینکه شما به دوربین کنترل سرعت نزدیک میشین به شما آلارم میده که سرعتتون رو کم کنین.
-این نرم افزار آنلاین هست، به این شکل که مثلا شما در جاده تصادف مشاهده میکنین، تو نرم افزار اطلاع میدین که فلان جا تصادف شده، و به این شکل باقی راننده ها رو هم مطلع میکنین.
از بهترین امکانان این برنامه هم پیدا کردن سریعترن مسیر با توجه به ترافیک لحظه ای خیابون هاست، که شدیدا تو شهر های بزرگ مثل تهران کارآمده...

SSsting @kafiha

جدا" رفع فیلتر شده؟
دنبال خرید یه فیل انداز برا گوشی بودم که اگه رفع فیلتر شده که دیگه خیلی عالیه!اصن دنبال این بودم که برا جی پی اس سخنگو یه پست بنویسم

ممنون بابت اطلاع رسانیتون

---------------------------
بعدا" نوشت :
دیشب یه اموزش برا برنامه ویز دیدم ، خیلی باحال بود نسبت به مجیک ارثی که ازش استفاده کردیم. ممنون وقت گذاشتی و اومدی اطلاع دادی

مسافر سه‌شنبه 28 شهریور 1396 ساعت 17:56

برنامه ش چی ه؟

اسم برنامه ای که ما ازش استفاده کردیم Magic Earth Navigation & Maps بود ولی پیشنهاد همکار پدر برنامه wase که برا درست کار کردن نیاز به فیل انداز داره.

توت سه‌شنبه 28 شهریور 1396 ساعت 13:21

من که هنوز گواهی نامه نگرفتم
رانندگی هم بلد نیستم
ولی یه زمانی خیلی دوس داشتم احساس می کردم استعداد دارم و می تونم
بعد از اینکه رفتم کلاس دیدم اصلا نمی تونم و ولش کردم
الان که دوباره دارم میرم، به رانندگی علاقه مند شدم، البته هنوزم احساس می کنم از اون مدل ادمایی که خیلی زود یادمیگیرن رانندگی رو نیستم ولی الان که یه کم یاد گرفتم حس خیلی خوبی دارم، البته این یه کم خیلی کمه ولی خیلی شیرین

رانندگی خیلی باحاله ولی تماما صبر و حوصله هست ، یه جاهایی تو رانندگی مخصوصا" تو ترافیک ادم اعصابش خیلی خرد میشه و وقتی نزدیکای خونه میرسه میخواد هر چه زودتر برسه ، حالا زیاد گاز بده و لایی بکشه و فقط سریع برسه .

اما من هر جا خسته شدم زدم تو پارکینگ و استراحت کردم ، شما هم راننده شدین هر جا خسته شدین بزنید کنار و موقع خستگی اصلا" رانندگی نکنید ، مثلا" من اونقدر خسته بودم تو مسیر برگشت به مادرم که جلو نشسته بود گفتم حرف بزن و منو به حرف بگیر که هشیار باشم و چشام رو هم نره ، چون همه چیز یه لحظه است ، تو ازاد راه پردیس که تصادف زنجیره ای شده بود و یه پیکان و چند تا ماشین پشتش خوردن به هم و کلی نیروی امداد و نجات ریخته بود اونجا و ادم همیشه باید موقع رانندگی هشیار و با دقت باشه ، گمونم باید براش یه پست بزارم ، نه اینکه امر و نهی کنم ، نه از تجربیات خودم میگم.

حتی اگه تو امتحان شهرش هم قبول بشین ، باز تو جاده ها و راه ها ، چیزهایی هست که یاد میگیرم و تو کتاب ها نننوشته و جزئ مباحث تجربی حساب میشه

امیدوارم تو کارتون مصمم باشین و همسرتون هم حامی شما ، اگرم یه موقع ولو یه درصد مخالف بود بگو که اگه یه موقع خسته شدی من کمکت میکنم و یه راننده باشه سخته و واقعا" هم همینه ، بهتره تو این دوره زمونه خانم و اقا هر جفتشون راننده باشن.

بهر صورت امیدوارم موفق باشین.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد