ردپای دوست

خاطراتم را با خدا ثبت میکنم ": )

ردپای دوست

خاطراتم را با خدا ثبت میکنم ": )

نصفه حاجی / نصفه کربلایی

تو پست های قبلی گفته بودم که ما مسافر حاجی داشتیم که میشدن عمو و خاله جانمان که چقدر اینطور که میگفتن مراسم اونجا معنوی بود! امنیت هم ظاهرا" برقرار بوده و به روحانی ها هم گفته بودن که اونجا لباس شخصی باشین و لباس رسمی نپوشین  که ممکنه یه چیزی بشه ، گمونم دائیم بود که میگفت یکی از دوستانشون که خیلی هیئیتی و حزب اللهی بوده و سیبیل داشته رفته حج ، ریششو زده و چه تحویلی اون وهابی ها این بنده خدا رو میگرفتن چون اوشون رو با یه کلی گنده مفتی یا همین شیخ هاشون اشتباه گرفته بودن.


چقدر حرف و سخن از خاطرات اونجا میشه اینجا نوشت ولی برام جالب بود عمو جان اونجا که بود ، به نیابت از غائبین ، طواف مکه رو برا چند نفر که یکیشون من بودم ، انجام داد و چقدر ذوق کردم که اینو گفت!!!


ااون سری مامان اینا هم که کربلا رفته بودن ، هم به نیابت از ما زیارت کرده بودن هم یه سری اعمال مخصوص اونجا رو به نیابت از ما انجام داده بودن!


الان آیا من یک نصفه حاجی / نصفه کربلایی هستم  آیا ؟

نظرات 4 + ارسال نظر
مسافر جمعه 14 مهر 1396 ساعت 07:19

کسی که حاجی را ملاقات کند و با او مصافحه نماید، گویا بر حجر الاسود دست کشیده
این یه حدیث مثلا. برای کربلا هم بود.اگر یادم موند و پیدا کردم میذارم.
حدیث بالا رو فراموش کردم سندشمو کپی کنم

چه باحال!

توت پنج‌شنبه 13 مهر 1396 ساعت 13:36

بنظرم بیشتر از اینکه امام بطلبه خود ادم باید همه هم و غمش باشه
میدونید من پارسال برای اربعین از دوماه قبلش به دلم افتاد برم کربلا و می گفتم من میرم و همه کار کردم که برم حتی از همون دوماه قبلش رفتم سرکار پولم رو جمع کردم و همه کارا رو پیگیری می کردم میدونید واقعا دلم میخواست برم
انشاء الله شما هم هم مکه هم کربلا مشرف بشید
بنظرم هم اربعین برید هم یه وقت دیگه چون زیارت امام حسین وقتی خلوتی هم خیلی حال میده و نجف همه جارو بگردید مسجد کوفه مسجد سهله مرقد امام علی

درسته - حق با شماست و اینجور جاها رو 2 بار باید رفت

توت چهارشنبه 12 مهر 1396 ساعت 13:05

خب اخه اگه خودتون برید یه مزه دیگه داره

صد البته ، اما باید هم بطلبه به نظرم و اگه بطلبه یه شب و یه روز همه چی جوره
ایشالله مکه برین

مسافر سه‌شنبه 11 مهر 1396 ساعت 16:32

چرا نصفه؟
شما حتی اگر به نیابتتون زیارت هم نکرده باشن، به دیدار کربلایی و حاجی که بردید، انگار خودتون رفتین زیارت.
حساب کتاباشون با ما فرق داره

جدا؟
نمیدونستم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد