ردپای دوست

خاطراتم را با خدا ثبت میکنم ": )

ردپای دوست

خاطراتم را با خدا ثبت میکنم ": )

بازگشت خاطره انگیز!

سلام

سفر2 روزمون به آخر رسید و این سفر ، خیلی با حال بود چون آبجی و مادر شمال بودن و مرخصیشون تموم شده بود که رفتیم اونا رو بیارم و البته این هوا هم بارونی بود و با اینکه من هوای بارونی رو خیلی دوست دارم ، خیلی زیاد ولی رانندگی تو این هوا بخاطر لغزندگیش سخته و خطرناکه ، اما جالبیش این بود که من تو مسافرت های اخیر چون از مسیر هراز میریم ، هم با برنامه مسیریاب " مجیک ارث" کار کردم و هم با "ویز " ، هر حفتشون امکانات مخصوص به خودشون رو دارن که اون یکی ها ندارن و بهترین برنامه اگه با با اعلام نکردن مسیر مشکل ندارین همون گوگل مپ هست ، آنلاین و سریع ولی خب یه سری امکانات نداره دیگه.


برنامه ویز که البته من راهنمای فارسی برنامه رو از موبولرن خریدم و برنامه رو با فیل انداز نصبش کردم ، امکاناتش فوق العاده بود جوری که اگه فیله خوردتش خب حق داشتن! مثلا اینطوریه که شما یه مسیری دارین میرین بعد پلیس یه جا قایم شده سریع تو مسیر میزنین که  دقیقا کجا پلیس پنهان شده و هر کی ویز داشته باشه و تو اون مسیر باشه میفهمه و البته قابلیت دیگه اش اینه که خودتون صدای خودتون رو ضبط می کنید بعد تو مسیر با توجه به اون موقعیت صدای خودتون برای راهنمایی پخش میشه!


البته خیلی جای کار داره ولی امکانات باحالی داره ولی یه اشکالش ، این بود که چون آنلاین بود و منم رایتل داشتم و نتش H بود همش میزد دنبال سرچ شبکه اش است ، مجیک ارث هم خیلی عالیه ولی نقشه اش آفلاینه و یه جاهایی خوبه و یه جاهایی بد ، مثلا یه سری جاها رو تو نقشه اش نداره ولی ویز هم یه سری حاها رفتم چون دنبال نت بود نقشه اون مسیر رو نداشت بهر حال


هم مجیک ارث و هم ویز عالین برای مسافرت ها و مخصوصا ویز که بصورت آنلاین کارهای جالبی میشه انجام داد بهر حال ، ما رفتیم شمال و پدرجان هم راهنمایی کردم که کجاها چیکار کنه و تو این مدت کوتاه رفتیم ویلامون و کمی از محصولات باغ خودمون رو چیدیم و جای همگی خالی ( عکس ها در ادامه ) و برام جالب بود بعد از تونل آمل ، اصن هوا 180 درجه تغییر کرد و اون بارون و اونا تبدیل شد به هوای فقط ابری و چون خواستم اون لحظات رو با دوستان اینجا به اشتراک بذارم کمی فیلم هم گرفتم.


راستی یکی از افتخارات رانندگی ما ، تبدیل لاین 2 لاینه به 4 لاینه هست! اصن یه وضعی! البته فیلمشم گرفتم که مستند باشه!

تشریف بیارین ادامه 

 


 1.خب اول از همه بگم یکی از اشکالات رانندگی ماها اینه که موقع برگشت از مسافرت ، زورکی   هر طور ماشین جا داشته باشه ، یه لاین ایجاد میکنیم و اصلا هم مهم نیست جاده 2 لاینه باشه که بشه 4 لاین و اصن یه وضع فجیعی! حالا کافیه یه ماشین بیفته جلو ، نمونه اش همین این فیلمه که گرفتم و یه جاده 2 لاینه شده 4 لاین ، اون لاین پنجم دیگه چون شانه خاکی با آسفالت فاصله اش زیاد بود دیگه نمیشد و گرنه یه لاین هم اونور میشد! 



حالا زمانی که مثلا" 2 لاین میشه یکی ، دیدین ؟ بعضیا اصن راه نمیدن و من چقدر با این قضیه و ایجاد لاین های الکی که با عث ترافیک میشه مشکل دارم ! به نظرتون برای فرهنگ سازی چیکار میشه کرد ؟



2.خدائیش ما جاده های قشنگی داریم ! چه جاده های شمالی مثل کندوان و هراز یا فیروز کوه ، دقایقی رو فیلم گرفتم و میکس کردم با صدای حامد همایون ، امیدوارم ازش لذت ببرین .





3.مادر که از ییلاق اومد سوغاتی برامون از این نون و کلوچه محلی آورد ، وای که چقدر خوشمزه بود ، جای همگی دوستان خالی



4.این گلی که دارین می بنید گل ادریسی هست که ما بهش میگیم گل هفت رنگ و خیلی زیباست و منم خیلی دوسش دارم چون منو یادپدربزرگ و مادربزرگ مرحومم میندازه و جالبی این نوع گل اینه که بسته به نوع خاک به رنگ های متفاوتی درمیاد که البته الان یه بار گل داد ، ولی چون شاخه هاش کج و کوله بود همه رو با نخ بستم که راست باشه و مستقیم بیاد بالا و رو خاک نیفته و اون گلش هم از بهار مونده بود که خشک شد متاسفانه.



5.یک سبد میوه ": )

می تونید تصور کنید که زیر بارن میوه ها چیده شد و تازه چون وسیله زیاد داشتیم خیلی نچیدیم ؟



6.شکوفه درخت پرتقال






7.درخت خرمالو و خرمالوهایی که دیگه فصلشونه


یه توضیح بدم ، دوستان این خرمالوهایی که تو بازار میاد و عطر و مزه ندارن ، اینا رو زمانی که هنوز نرسیدن می چینن و بعد با گاز (کاربین) اونها رو عمل میارن ، نداشتن مزه بعضی میوه ها مثل بعضی خرمالوها بخاطر همینه ، یعنی اگه یه خرمالو رسیده رو از داخل باغ بکنی و بخوری و مقایسه اش کنی با همون خرمالو کاربین پز ، متوجه میشین که چقدر تو مزه ، بین طبیعی و مصنوعی تفاوت وجود داره.حتی یه سری که رفته بودیم جاده چالوس ، ما گلابی گرفتیم که زرد رنگ بود و چقد هم خوش رنگ ولی کاربین پز بود و هسته اش هنوز سیاه نشده بود! 


8.ریز برگ

این جالبه که از تو دیوار در اومده!یه جور گیاهی هست که برگ هایی ریزی داره و عطر خاصی داره و معمولا ما اونو با اسپند دود میکنیم!عاشق تلاشش هستم که از تو دیوار بتنی در اومده!


 


9.یه ویدیو فوق العاده! وقتی توده مه زیر پاتونه! من که عاشق اینجور صحنه هام! حالا میگن دویدن در مه برا پوست صورت خیلی خوبه! منتها بدیش اینه که جلوتونو نمی تونید ببینید!





10.نمیدونم چقدر با حیواناتی مثل  گاو و گوسفند و بز جورین اما بعضیا به هر دلیلی ازشون می ترسن! اما خواستم بگم اینا خیلی هم باحالن!ترسی هم ندارن و جالبه بدونین که گاوا هم نسبت به هم حسادت میکنن و حس برتری جویی نسبت به هم نوعانشون دارن.

البته بعضیاشون شاخاشون خیلی بلنده که من سمتشون نمیرم ! چون اونا خشونت طلبن!ولی اینهایی که تو صنعت شیر هستن خیلی باحالان! و دوست داشتنی!


11.خدا به هم راننده ها سلامتی بده! گفته بودم که از راننده های خانم خوشم میاد ؟ رانندگی حتما یاد بگیرین ، خیلی واجبه!



نظرات 5 + ارسال نظر
مهساسلطانیان جمعه 28 مهر 1396 ساعت 12:50

درود بر شما بزرگوار...منتظرتان در خوان هشتم هستیم...مانا باشید بدرود

بهامین سه‌شنبه 25 مهر 1396 ساعت 13:26 http://notbookman.blogsky.com

سلام
ببخشید اشکال تایپی کامنت اولم
منظورم سخت بود
ممنون بابت آرزوی قشنگتون

اون که اصن مهم نیست
راستش اینقدر کامنت شما عالی ، پست ی که خوندم عالی که کلی شارژ شدم.


خواهش میکنم ،

بهامین سه‌شنبه 25 مهر 1396 ساعت 10:56 http://notbookman.blogsky.com

سلام
رانندگی جاده شمال اونم هوای بارونی
باهمه یختیش بینظیره
بارون در هر شرایطی عالیه
همیشه به سفر و همیشه سفرهاتون بی خطر.

قلم خوبی دارید

سلام بهامین عزیز
به وبلاگم خوش اومدین.

ممنونم و تشکر فراون
امیدوارم روز روز زندگی شما سرشار از خاطرات و اتفاقات قشنگ باشه

banooyebahar شنبه 22 مهر 1396 ساعت 23:13 http://khaterateman95.blogsky.com

رستوران اکبر جوجه صحرا^_____^
آخ که چقدر دلم هوای شمال رو کرده:)))))
بله رانندگی از واجباته

من با خود رستورانش میونه ای ندارم ها و او رستوران اتفاقی تو عکس افتاد
یه مسافرت شمال برین پس
اگه بلد نیستین و گواهی ندارین حتما بگیرین پس

کاکتوس شنبه 22 مهر 1396 ساعت 15:11

این پستت عالییییی بود
هوای شمال این یکی دو روز معرکه بود
وااااای خرمالوووووو
ازگل،انار،پرتقال سبز
نامررررررد
گردوهای من کووووووو؟

ممنونم کاکتوس عزیز
ما که رفتیم عمومش بارون بود و بعضی از فیلم و عکس هاش برا مسافرت 2 هفته قبل بودش که 2 تا یکی کردمش

عزیزین شما - یه قرار وبی بذاریم پس

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد