ردپای دوست

خاطراتم را با خدا ثبت میکنم ": )

ردپای دوست

خاطراتم را با خدا ثبت میکنم ": )

رستوران خاور خانم

دایی جانمان در سفر اخیری که به شمال داشت ، به پیشنهاد همکارش رفتن رستوران خاور خانم سمت چابکسر و نزدیک سرولات ، خلاصه خیلی تعریف کرد از اون رستورانه و مثل"ا اینکه برنجش رو داخل دیس نریخته بود بلکه با ته دیگش که طلایی بود برگرنده بود داخل سینی و مثلا ماستش تو جاماستی سفالی بود (ماست رو داخل سفال زده بوده و همونطوری اورده بود ) . غذاشم زیاد بود و مابقیش رو ریختن داخل ظرف که برا شما بخورن.یه صف خیلی طولانی داشت و ...


دیگه مامان از همونجا گمونم عاشق این رستورانه شد و گفتش برو بزن تو اینترنت ببین این رستورانه چیه . من هم چند تا لینک برای شما که نتایج سرچ خودم هست و نتایجش رو دیدم میذارم .


1.رستوران خاور خانم کجاست؟


2. همه چیز درباره رستوران خاور خانم ( کلیک )


3.ویلاجار - رستوران خاور خانم ( کلیک )


4.رستوران خاور خانم در سایت foursquare ( کلیک


5.مشخصات رستوران خاور خانم در سایت fidilio ( کلیک )





می دونید ، برای ما که شمالی هستیم و این غذاها رو خوردیم شاید هیچکدوم از این ها اون جذابیتی که برای یک تهرانی یا کسی که از یک شهر یا کشور دیگه میاد و غذای سنتی منطقه گیلان رو دوست داره بخوره رو برامون نداره.حتی مثلا به شما بگم ،  یه سری ظرف های بزرگ چوبی هستن که مثلا در قدیم و همین الان چوپان های منطقه ما داخلش غذا میریزن داخلش و میخورن ، داخل بشقاب چوبی بزرگ ، تو سفر اخرمون در برگشت از ییلاق به یه رستوران رفتیم که تمام این چیزهای جذاب برای من از قدیم رو داشت ولی میگم این جذابیت های این رستوران برای من ، خیلی تو چشم نیست چون با این ها بزرگ شدیم و حتی به مامان گفتم ما که تو شمال هستیم خب بریم ظرف و ظروفش رو بگیریم ( بشقاب و قاشق چوبی و ظرف سفالی ماست ) بعد یه روز داخل اینا غذا بخوریم.


هر چند اون رستورانه یکبار ارزش داره ادم بره ولی من که میگم یه بار هم هزینه کنیم هر چیز قدیمی که باعث میشه یه نهار متفاوت بخوریم رو هم بگیریم تو خونه ماهی یه بار هم اینطوری غذا بخوریم .


ناگفته نمونه که من از بین غذاهای شمالی ،خورشت بادنجان رو خیلی دوست دارم و تو غذاهای معمول هم کوبیده با سماق زیاد جوری که همیشه تو هر رستورانی این سفارش ثابت منه!

نظرات 4 + ارسال نظر
Baran یکشنبه 17 تیر 1397 ساعت 22:32 http://haftaflakblue.blogsky.com/

ممنون از لطف تون.
که اینطور؛شما صومه سرا درس بخاندی
این فاصله های شهرها و،...که نوشتین درسته.وهمین طور هرچند کیلومتر یک شهر و دهستان هست...
آخه مرد مومن،من براتون نوشتم ،اسم ولایت مون شهرستانِ.بازار سیاهکل میرم.بعد شما آدرس خمام و خشکبیجار مینویسی؟؟؟
سرچ کنید،دهستان شهرستان،یا سرچ کنید سد سنگر سپید رود.این حوالی ها ولایت ما هست.
نه خیر همه ی خونه ها رو خراب کردن.الانم بری بخشداری بگی ،میخام یه خونه به سبک قدیم بسازم،میگن؛مگه میخای موزه بزنی.
تمام سبک روستا رو عوض کردن و کلی ساکنین پایتخت نشین ویلا و...ساختن و ..قدیمی ها هم مرحوم شدن و ..اونایی که زنده هستن؛پدر مردو به امید گنج..،زمین ها رو فروختن و....
من قبلا وتون آمده بودم.رفته بودین گردو بچینین و یه سنگ بلوک پای درخت بود!؟....
خدا چقدر رحم کرد و بخیر گذشت...
درسته؟اینجا همون وبِ؟

خواهش بله من صومعه سرا درس خوندم و برف سال 86-87 یادم نمیره هیجوقت چون بعدا تو مسیر دانشجوهای دیگه که سوار شدن گفتن برق فومن قطع شد و خلاصه خاطره جالبناکی بود

سیاهکل برای مایی که تنکابن رامسری هستیم خیلی معروفه چون زمان پدربزرگ مادرم اونها به روستای ما از طریق اشکور رفت و امد داشتندقیق نمی دونم چجوری ولی خیلی شنیدم که می اومدن.

اکی - شهرهای شما جالبه

چه بد که سبک و سیاقش رو عوض کردن

ادرستون درسته

Baran یکشنبه 17 تیر 1397 ساعت 06:51 http://haftaflakblue.blogsky.com/

بله،از مخاطبین وب خان دایی هستم،
وپیوندهای وب زیادی هست و نصف اون پیوندها هم توی ذهنم پیوند شدن
مرسی از این حدس شعاعی تون،از رشت تا صومعه سرا 19 کیلومتره؟بعد حومه ی رشت میشه
ببینید آقای امیرخان
از رشت ،نوزده کیلومتر به سمت شرق گیلان در حرکت باشی،می رسی به ولایت آبا اجدادی ما
پلاک های ماشین ولایت ما هم ،همون ۴۶ هست.پس جز رشت هستیم و خودِشهرستان اسم ولایت مونه.
صومعه سرا و بازارشم نرفتم.
بجاش دوشنبه بازار و پنج شنبه بازارِ سیاهکل رو میرم

این دفعه موزه تشریف بردین؛سمت جلگه ای یعنی ولایت و اطراف ولایت ما

درضمن؛صبح کله ی سحری تون بخیرو خوشی

برعکس وب خان دایی ، شما ادم رو تحویل میگیرین و حتی تو این وب کامنت هم گذاشتین و به نظر فعالین تو حوزه نت ، این خیلی خوبه که خواننده وب زیادی هستین ، من هم یه زمانی دایره خوانندگان وبم زیاد بود و اون موقع ها با قابلیت ار-اس-اس تقریبا 10-15 تا وب رو هر روز پست هاشو میخوندم - اونموقع ها البته وب برو بیایی داشت . اونهایی که تو پیوندهام هستن از قدیمی ها بودن که موندن و مابقی به یه بهانه ای رفتن و دیگه حس جونی ها نیست که دایره وب هام بره بالا .

خب من دانشجوی اون منطقه بودم و حدسم این بود ، یادمه تو رشت هر طرف که راه می افتادی ، فرقی نداشت جنوبش بری یا شمالش ، غربش بری یا شرق ، مرتبا اسم یه شهر رو میدیدی و الان یادم نیست چی بود ، اما شهرهای رشت برعکس شهرهای امل و بایل که کلا ، زیاد دارن مثل امیرکلا ، اونجا پسوندهای خاص خودش رو دارن ولی چمخاله رو یادمه.

از رشت تا صومعه سرا تقریبا25 کیلومتره الان که نگاه کردم ، و شهرهای با فاصله 19 کیلومتر ، خمام ، خشکه بیجار و بندرانزلی میتونه باشه . همچنان تو محلتون از اون خونه قدیمی های تو موزه هست؟

ممنونم

Baran شنبه 16 تیر 1397 ساعت 21:35 http://haftaflakblue.blogsky.com/

ممنون تون
جدا؟ولی من شما رو نمی شناسم
بنظر منم ،شرق گیلان خوش منظر و دلنشین تر از غرب گیلان هست.
کی ؟من؟نه شرقی ،نه غربی ؛مرکز گیلانی هستم
یعنی رشت سیتی.روستامونم نوزده کیلومتر با رشت فاصله اس.
ماهی؟شور؟دودی؟سفید برشته؟؛همش رو با باقلا قاتق میشه خورد
سلامت بمانى و شاد

گمونم یادم اومد شما رو از کجا میشناسم ، شما از خواننده های وب خان دایی هستین ، تا اونجا که یادمه یه وبی بود که ادرس پیوندهاش زیاد بود زیاد بود شما بودید

من با شعاع 19 کیلومتر باید شهرستان هاشو بگم ؟ احیانا" سمت صومعه سرا که نبودید؟ اینجا بودن دوستانی که شنبه بازار و سید جواد برن

ممنون - تشکر ، اصلالت تون رو نشون دادید .

رشت خیلی بزرگه و زمانی که اون موزه روستایی و خونه قدیمی هاشو دیدم بیشتر عاشقش شدم

Baran شنبه 16 تیر 1397 ساعت 07:53 http://haftaflakblue.blogsky.com/

سلام
من چابکسر رو شهر های شرق گیلان رو خیلی دوست دارم.
همیشه برای من، سنت ها جذابِ.الان اون کوزه ماست رو من توی خونه دارم،ولی با دوباره دیدنش کیف کردم...
اتفاقلا براى ناهار باقلاخوروش بی مرغانه داریمی

خودا شیمی مارجانِ به اتفاق عزیزانش بداره

سلام باران خانم ، به وبلاگ من خیلی خوش اومدید
من خودم دانشجوی گیلان بودم و به نظرم اون سمت ، یعنی گیلان سرسبزتر از غرب هست.

حسم میگه شما اشنائید
خیلی ممنون ،

شما برا اون منطقه باید باشید درسته ؟
منم اون کوزه ماسته رو دوست دارم ، من عاشق باقلاقاتوق هستم ، اونم با ماهی

سلامت باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد