ردپای دوست

خاطراتم را با خدا ثبت میکنم ": )

ردپای دوست

خاطراتم را با خدا ثبت میکنم ": )

پست شماره 1 = مباحث امنیتی برای یک وبلاگ نویس

اصولا من تو وبلاگم از همه چیز میگم و مینویسم و باز قدیمی ترها میدونن که این سابقه داشته که تو وب هایی که تایید کامنت ها ، سریع بوده ، من هم 4-5 تا کامنت رو رد میدادم و تو وب های بهار و توت و بهامین و اینا شاهدش بودن.در اخرین نمونه هم مثلا وبلاگ مهربانو که دم به دقیقه چک میکردم که کی کامنت هام تایید میشه ( اینجا )


بهر صورت ، در تاریخ وبلاگ نویسیهایی  بودن کسی که بخاطر یه سری اشتباهات ، قربانی یه سری ادم دیگه شدن و وبشون نابود شد و از اونجا که من دیگه دوست ندارم اتفاقات این مدلی دیگه بیفته یه سری پست های اموزشی رو برای دوستانم بصورت خصوصی میذارم و رمز رو ( زمانی که پست رو نوشتم ) بهشون میدم. ( نمی دونم چند تا پست بشه ولی رمز تمام اونها ثابت خواهد بود.)


وب یه مکان عمومیه که خب خیلی ها میخونن و ممکنه از این دانش سوئ استفاده بشه ، پس مطالب عملی و بصورت خصوصی برای دوستانی هست که مدتهاست که میشناسمشون و احساس میکنم این دانش میتونه بهشون کمک کنه.



هشدار


سوئ استفاده از این دانش ، متوجه خود اون شخص خاطی هست و پلیس فتا حواسش به همه چیز هست ، در صورت تخلف و ایجاد مزاحمت ،  با شکایت و گردآوری مدارک دیجیتالی ، پلیس فتا ، خیلی سفت و سخت میگره و اون شخص دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده میشه ، پس سوئ استفاده ازاین مطالب ممنوع.


معرفی کتاب 


یک کتاب جالب که پیشنهاد میکنم بخونید کتاب هنر فریب هست ، یعنی حملات مهندسی اجتماعی ، مثلا برای پسورد هستن کسانیکه سال تولد رو برای رمز کارت گذاشتن ، اگه موقع خرید دقت کنید و یه گوشه وایسید و فقط ببنید ، مثلا تو تره بار فروشی ، که ملت صف کشیدن و طرف کارت میکشه و میگه رمزت چند ، معمولا سال تولد یا یه تاریخ بخصوص رو میگن یا تو اینستا ، حملات با استفاده از دیکشنری اینطوریه که مثلا برای ورودبه اینستا ،  ایمیل رو داره و یه سری رمز هاییکه بیشتر استفاده میشه رو تو دیکشنری میذاره و حالا سعی میکنه که نفوذ کنه ، یعنی اگه 10 تا پسورد باشه ، هر سری بصورت خودکار اول ایمیل رو میزنه بعدش پسورد و اگه یکی از  اون پسوردها بهش میخورد وارد اکانتش میشه.


( مهندسی اجتماعی یعنی جمع اوری اطلاعات از طریق رفاقت و یه جورایی مخ زنی که پسوردهای احتمالی تو این رابطه ها حدس زده بشه )



پیشنهاد میکنم این کتاب رو تهیه کنید و بخونید ، یا بصورت اینترنتی سفارش بدید ( اینجا )


علت نوشتن این پست های اموزشی 


+ دوستانی که من رو میشناسن که میشناسن ، اما کسایی که نمیشناسن بدونن که تقریبا از سال 90 شروع به وب نویسی کردم ، اگه قراره اتفاقات تلخی که در طول این 7 سال تکرار شده ، قرار باشه  بازم تکرار  بشه، ترجیح میدم وبلاگ نویسی باشم که در ارتقای دانش امنیتی به دوستانم کمک کنم.


زمان نوشتن پست های اموزشی


به خاطر اینکه این موضوع برای من مهم شد ، سعی میکنم زمان های فراغتم رو صرف نوشتن این مطالب کنم و نوشتن موضوعات مختلف رو کنسل کنم.شاید هر 10-12 روز یکبار یک پست و بعد از نوشتن اولین پست ، رمزش در اختیار دوستانم قرار میگیره.



رونوشت به :


دوستان ایالات متحده بلاگ

دوستان همسایه های جدید 


نظرات 1 + ارسال نظر
Baran سه‌شنبه 13 آذر 1397 ساعت 19:14 http://haftaflakblue.blogsky.com/

+خیلی مرسی بابت توضیحات این پست

سلام
لطفا در نظر سنجی شرکت کنید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد