ردپای دوست

خاطراتم را با خدا ثبت میکنم ": )

ردپای دوست

خاطراتم را با خدا ثبت میکنم ": )

پست شماره 2 = مباحث امنیتی برای یک وبلاگ نویس

وقتی پلیس فتا سفت و سخت میگیره


تا الان ، مواردی رو هک و لو رفتن اطلاعات رو در بین وبلاگ نویس ها شاهدش بدوم و کسانی که این تجربه رو دارن میدونن چقدر وحشتناکه ، اما جالبه بدونید که این فضای مجازی همینطوری رها نشده و پبس فتا رو اون نظارت داره. 3  مورد بارزش رو خودم شاهدش بودم ولی متاسفانه از اونجا که بلاگفا دچار نابسامانی شد بعضی پست هاش بخاطر تغییر سرور پرید من تنها یک مورد مستند نقد دارهو مابقی تنها ادرس وبلاگی هست که مونده ....


سایت پلیس فتا


وبلاگ پیچ و مهره


خب ، چه چیز بهتر از اینکه خود مهره ( نویسنده وبلاگ ) پستش رو نوشته و الان موجوده .( اینجا )


وبلاگ مجرد نامه 


متاسفانه مجرد نامه داستان تلخی داشت از نظر من و این بخاطر عملکرد خود مدیرش بود هرچند قضیه ختم به خیر شد و شواهدش الان پاک شده . ماجرا از این قراره که تو وب اول مجرد نامه ( مدیرش 3 تا وب مختلف رو ساخت که تبعیض رو در هرکدومش شدت داد ) برای گذاشتن کامنت اول در پست ها جنگ و دعوا بود.


بعد از وب اول ، مدیرش حالا ازدواج میکنه و رو به وب دوم میاره . ادرس وب دوم رو به برخی دوستانش میده اما کامنت های  دوستان مونث  رو تایید و کامنت  مذکر ها رو فیلتر میکنه ، تو وب سوم ، ادرس وبلاگ لو میره و مذکر هایی که سالها خواننده وبش بودن کلا سانسور وکامنت هاشون تایید نمیشه .


معمولا تو رفاقت های وبنویسی این مرسومه که قالب وبلاگ رو سفارشی درست میکنن و مجرد نامه هم مستثنی نبوده و سازنده قالب هم یک اقا بوده که در وب سوم ، تایید میشده و کم کم این اعتراض بلند شد که اگه قراره کامنت پسر جماعت تایید نشه کامنت اون اقا اونجا چیکار میکنه و چرا تایید شده ؟ ( اسمش عجیب غریب بود و قدیمی ها می دونستن که ایشون اقا هستن) وبلاگ ایشون هک میشه و هکر تمام کامنت های اون اقا رو کپی و تو صفحه اول وب میذاره که چرا تبعیض قائل شدی؟


وبلاگ مجرد نامه بهار 


بعد از اتفاق که برا اون وب افتاد ، من تونستم کمی به ایشون کمک کنم و کمک من و اشنای ایشون و یک بزرگوار دیگه باعث شد که وبلاگها به ایشون برگرده و ماجرا ختم به خیر بشه.


وبلاگ گروهی خانم فانتزی


... ( الان باید برم بیرون وقتی برگشتم داستانش رو کامل می نویسم ضمن اینکه بعد از اون اتفاق کلا وبشون مسدود شد !)

حتما وب هایی رو دیدید که اینجوری شروع میشه که یک همسر ندارم  ، یک دوست دختر هم نداریم ( کلیک )  و از اینجور وب ها ، خلاصه اینکه ایشون ( خانم فانتزی ) در کنار وب خودش ، عضو یک وب گروهی شد که از همین طنز نوشته های یه شوهرم نداریم می نوشت. به ظاهر وب میخورد که 4-5 تا نویسنده داره و همه شون به ظاهر دخترن.


یکی از اون 4-5 نفر ، بعد از مدتی ، بقیه رو از نویسندگان خارج میکنه و خودش مدیر میشه و حالا شروع میکنه به کارهایی که دوست داشته . خب اونجا مخاطبای وبلاگ شخصی هر کسی ، خواننده مطالب بقیه نویسنده ها هم بودن و مثلا من که خواننده وب خانم فانتزی بودم نوشته های بقیه رو هم میخوندم دیگه . بهنظرم میاد یه نفر دیگه رو هم از اون شناختم یا بخاطر نوشته هاش رفتم سراغ وبش و خواننده مطالبش شدم.


بهر صورت ، بعد اینکه اون شخصاز اعتماد بقیه سوئ استفاده کرد و قاطی جمعشون شد ، بعدش نویسنده های بقیه رو حذف کرد و یک عکس عروس و دوماد که چهره هاشون خط مالی شده بود رو گذاشت تنها پست اون وبلاگ. این کار مثل بمب ترکید و همه از این اتفاق ناراحت شده بودن. بعد ها کار به اینجا میکشه که به بلاگفا و پلیس فتا اطلاع میدن و در نهایت اون وبلاگ مسدود میشه.



وبلاگ شخصی خانم فانتزی 

نظرات 2 + ارسال نظر
مهربانو شنبه 10 آذر 1397 ساعت 13:34 http://baranbahari52.blogsky.com/

سلام و روز بخیر
چه مطالب جالبی می نویسید دوست عزیز .. یاد بلاگفا و وبلاگ نازنینم افتادم که فنا رفت و ناچار به بلاگ اسکای اسباب کشیدیم

سلام ؛ به وبلاگم خوش اومدید.
بلاگفا زمانی خیلی تو بورس بود ولی بخاطر تغییر سرورهاش دچار اون اتفاق شد و ارشیو خیلی ها از بین رفت و واقعا" یه زلزله بزرگ تو نت بود جوریکه بعدا خیلی ها از بلاگفا رفتن و همین الان بلاگفا برای کسایی که میخوان ارشیوشون رو منتقل کنن ارزش چندانی قائل نمیشه متاسفانه.

بهر صورت ، ممنونم و این نظر لطف شماست.

زمانی که تو وبتون چند تا کامنت گذاشتم مرتب و دم به دقیقه چک میکردم که کی تایید میکنید کامنت ها رو و فک کنم اون مدت بازدید وبتون خیلی بالا رفته بود!

بهامین شنبه 10 آذر 1397 ساعت 11:59 http://notbookman.blogsky.com

بدون شک بدون نظارت نیست این فضا
وبلاگ پیچ ومهره منم قبلا خونده بودم

سلام. منم یه مدت میخوندمش ولی بعدا دست کشدیم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد