ردپای دوست

خاطراتم را با خدا ثبت میکنم ": )

ردپای دوست

خاطراتم را با خدا ثبت میکنم ": )

سوال و نظر سنجی ( پست ثابت )

دوستان و خوانندگان محترم وبلاگ ردپای دوست ...

در راستای پست های اموزشیم در خصوص امنیت ، بچه ها چند تا سوال از شما دارم  که جوابش برام مهمه ، لطفا به سوالام جواب بدید .چواب های شما باعث تغییر برخی فاکتورهای اموزشی میشه.

-------------------------------------------------------------

1.از بین خوانندگان اینجا ، چه دوستانی به مباحث  شبکه و امنیت علاقه مند هستن و علاقه دارن که من این دوره رو تهیه کنم و بذارم تو وبم ( اگه علاقه ندارید بی خیال این پست و مابقی سوالات بشید )



در صورت علاقه به مباحث شبکه و امنیت و پاسخ مثبت به سوال بالا


2. دانش شما بزرگواران ، در حوزه کار با کامپیوتر و مجازی سازی و کار با vmware  چقدره ؟ آیا بلد هستید که یه ویندوز عوض کنید یا مثلا یوزری رو اضافه و حذف کنید؟


3.از شما دوستان کسی هست که از لینوکس استفاده کنه ( مثلا لینوکس اوبونتو ) و کاربر لینوکس باشه و کارهای معمولش رو با لینوکس انجام بده؟ مثل وب خونی و کارهای معمول با اینترنت؟


4. به نظر شما ، اموزش ها به چه صورت باشه بهتره؟ فیلم های عملی سناریو محور یا پست های اموزشی سناریو محور ( من خودم فیلم رو بیشتر دوست دارم  و اگه فیلم باشه من تو پیکوفایل میذارم و باید دانلود بشه و خوبیش اینه که یه بار دانلود میکنی 100 بار میبینی )


5. به نظر شما بهتره که در صورت شروع مباحث ، یه برنامه کلاس بندی باشه و پست های مربوطه سر یک تایم مشخص تو وبلاگ گذاشته بشه یا نه ؟؟؟ اگه موافق هستید که یه تایم مشخص داشته باشه و مثلا اموزش ها بصورت فیلم باشه ، چه روز و ساعتی رو برای انتشار پست جدید پیشنهاد میدید؟



6.اگه به این دوره علاقه مند هستید ،  از یه دوره اموزشی که با امنیت  وبلاگنویس مرتبط هست دقیقا چی چیزی رو انتظار دارید؟؟؟



ممنون از همه شما بزرگواران


+ همونطور که قبلا گفتم ، بخاطر شرایط جدید باید یه مقداری از وبلاگ فاصله بگیرم و امکانش هست گاهی هر هفته جمعه ها یا 2 هفته یکبار بیام وب  ؛ اما این وقفه ها باعث میشه که همه دوستان بتونن بیان و نظراتشون رو بگن تا  ببینم که چیکار باید بکنم . بهرصورت باید منتظر جواب تمام دوستان به این نظر سنجی بود .


لطفا خاموش نباشید و بیاید بگید که خب اینم یه پست ه مثل بقیه ، دوست دارم نظرات شما لحاظ بشه ؛ شاید این اخرین نوشته های من تو این وبلاگ باشه پس بذارین چیزی باشه که مورد انتظار هست . بازم مرسی

نظرات 11 + ارسال نظر
صبیره دوشنبه 10 تیر 1398 ساعت 16:16 http://yebargesabz.blogsky.com

سلام
راستش نمی دونم این نظرسنجی هنوزم فرصت پاسخدهی داره یا نه اما منم نظرمو میدم...

1.بله
2. در حد نصب برنامه ها و خیلی وقت پیش ویندوز و در حال حاضرم خاطرم نیست زیاد :/
اسم این برنامه رو نشنیدم اما با توصیفاتی که ازش در پاسخ یکی از دوستان کردید باهاش آشناییت دارم ... یبار یجا کار میکردم ویندوز سیستم سون بود اما یه برنامه بود که بازش میکردیم داخل اون ویندوز اکس پی بود و ثبت های بیمه رو انجام میدادیم...فک کنم بهش برخورد داشتم و ازش به طور اتفاقی استفاده کردم برای یک ماهی... یوزر و اکانت و خیلی کارهای دیگه رو هم بلدم یکم آشنام:)
3.خیر. فقط اسم لینوکس اوبنتو رو شنیدم اما نمی دونم چیه...
4. قطعا فیلم بهتره اما نوشته شده هم خوبه.. یه سوال؟ این پست های در مورد هک و فیشینگ برای همین بود؟
5. به نظرم اخر هفته ها خوبه... شب ها... فیلم باشه که دانلود کنیم و روز جمعه کار رو تمرین کنیم و فیلم رو ببینیم.
6.خب انتظارم اینه حداقل به اندازه 70 درصد از امنیت داده ام روی سیستمی که همیشه به نت وصله و کلی سایت های انگلیسی زبان و بعضا به زبان های دیگه رو برای مسایل علمی سرچ میزنه مطمئن باشم. یا گاها فیلترشکن استفاده میکنم مطمئن باشم که اطلاعاتی مثل یوزر و پسورد حساب بانکی خودم یا پدرم از روی اون هک نشه... یه همچین چیزی...

و ممنون برای این نظر سنجی... کاش زودتر میدیدم و یا زودتر این نوشته رو در وبتون میخوندم.


ممنون از پاسخگوئی شما
اما در مورد سوالتون باید بگم که هنوز کار مد نظرم رو فرصت انجام نداشتم و این فقط یه سوال و جواب بود ببینم کیا پایه هستن و کیا نه

کسب ثروت سه‌شنبه 27 آذر 1397 ساعت 14:40 http://mohamadfartash.com/

بسیار عالی ممنون از شما دوست گرامی

پس یعنی لایک دارم؟؟؟ خدایا مرسی

Baran یکشنبه 25 آذر 1397 ساعت 17:39

بله،بهامین جانم درست فرمودن
.
.

سلام استاد
لطفا آموزشش مثال آب خوردن باشهباتشکر

خب چجوری مثلا؟؟؟
یه کار این مدلی که اینقدر پر اهمیت هست به چه صورتی ارائه بشه بهتره ؟؟؟

در خواست من اینه که به سوالات نظر سنجی جواب بدید و کلی گویی نکنید ، این طوری نمیشه فیدبک گرفت . همه دنبال کار خوبن ، اما فاکتوراش چیه ، کسی ایده و پیشنهادی نداره .

کاکتوس سه‌شنبه 20 آذر 1397 ساعت 20:45

هیلر فرق داره اول اینو دیدم بعد
رفتم شکازچی شهر واس همین زیاد شوارچی شهر به دلم نشست
باشه ممنون

عه! اکی ، اسم هیلر رو تو شکارچی شهر شنیدم گفتم شاید همونه
نمیدونم فیلم پسران برتر از گل رو دیدی یا نه ؟ اخیرا فیلم باغ شهاب سنگ ( نسخه چینی همون پسران برتر از گل ) رو دیدم ، بعضی قسمت هاش رو دوست داشتم

زیباترین فیلم کره ای هم به نظرم پرونده های مجهول چوسان بود که واقعا قشنگ بود مخصوصا اون قسمتی که درباره مغناطیس بود و زمینی که بیشترین مغناطیس رو در جذب اهن داشت .

----------------------------------------------

زهرا3 سه‌شنبه 20 آذر 1397 ساعت 13:50 http://mohamadfartash.com/

امنیت شبکه برای وبمستر ها هم یکی از موارد مهم و مورد توجه هستش که باید بدونن به نظر من

تا الان که دوستان من به جز یکی دو نفر، بقیه اصن براشون مهم نیست
ولی خدا نکنه مشکلی پیش بیاد زمین و زمون رو به هم میریزن
و همونطور هم که میبینی فقط یه نفر کامل اومده به سوالاتی که پرسیدم جواب داده

گلابتون بانو دوشنبه 19 آذر 1397 ساعت 23:45

سلام.. من چون علاقه و سر رشته ای از این مسایل ندارم جوابی هم نمیدم!

سلام
یعنی نه علاقه ای به داشتن امنیت تو فضای مجازی دارین که خدای نکرده براتون مشکلی پیش نیاد و نه سر رشته ؟؟؟ البته مورد دوم طبیعیه ولی اولی نه ، خطرناکه

هر جور که خودتون می دونید ،


+ داشتم دنبال یه کتاب بخصوصی میگشتم اتفاقی با یه کتاب جالب آشنا شدم ، امنیت در فضای مجازی ، لینکش رو براتون میذارم هر چند که گفتین علاقه ای ندارین ولی چون این کامنت تو بخش نظر سنجی هست ، شاید برای دوستان دیگه جالب باشه

--------------------
شگردها و تکنیک های حفظ حریم خصوصی در فضای مجازی(اینترنت)

http://naghoospress.ir/bookview.aspx?bookid=1487025

کاکتوس یکشنبه 18 آذر 1397 ساعت 20:39

ممنون
یه سریال کره ای هست به اسم هیلر
خیلی جالبه در مورد حک کردن و اکشن و این حرفا

ببینم اسم اون سریال احیانا شکارچی شهر نیست ؟
-------------------
سریال واقعی در مورد هک میخوای ببینی ، سریال مستر روبات رو نگاه کن که واو به واوش عین واقعیته و انواع روش هایی که هکر ها استفاده میکنن رو میگه.( دوبله فارسیش هم اومده )

کاکتوس یکشنبه 18 آذر 1397 ساعت 18:35

سلام
یه سوال داشتم
می خواستم بدونم چطور میشه متوجه شد کسی تو گوشیمون برنامه ای ریخته که از مکان ما اطلاع پیدا کنه
شما میدونید

راستش نه ، دقیق نمی دونم اما یه چیزایی تو ذهنم هست ولی اونی نیست که شما میخواید.

ولی یه چیزی رو همیشه مد نظرتون باشه ، اون ایکون جی پی اس گوشی تنها یه ایکونه و میتونه در حالی که فعال باشه ، نشون داده نشه اما ردیابی یا از طریق سلول های مخابراتی هست یا از طریق جی پی اس خود گوشی.

کاکتوس پنج‌شنبه 15 آذر 1397 ساعت 21:52

شماره ۴ جالبه و به نظر عالی میاد
تا ببینم چندنفر حال و حوصله دارن شرکت کنند
ممنون

درسته باید منتظر موند و نظر بقیه رو دید

-------------------------
ببین حالا که شما نظرت مثبته
پیشنهاد میکنم فیلم سرچینگ و فصل اول مستر روبات رو ببینی تا دستت بیاد چی منظورمه

کاکتوس پنج‌شنبه 15 آذر 1397 ساعت 13:29

۱ علاقه مندم ،البته بیشتر دوست دارم حک کنم
۲ کار با کامپیوتر بلدم ولی اون برنامه که گفتید خیر
۳خیر ،اصلا باهاش اشنا نیستم
۴فیلم
۵ یه روز تو هفته مشخص کنید که فرصت کنیم ببینیم و سوالا بپرسیم اقای مفلم
۶ کسی نتونه حکم کنه و اگر مثل بلوگفا یهو همه چیز نابود شد یه راهی برای دسترسی به مطالبمون باشه
با تشکر
الان فهمیدم خیلی بیسوادم
در خصوص پست ماشیم چقدر جالب بود نمیدونستم همچین دوبینایی هم هست .عالیه
پول که داشته باشی ادم بکشی عمی نداری

خیلی تشکر میکنم که برای تک تک این موارد نظراتت رو گذاشتی
------------------
1. البته گمونم این علاقه در همه هست
2.اون برنامه یه مجازی ساز هست ، انگار به جای اینکه 2 تا ویندوز در کنار هم روی کامپیورتت داشته باشه ، داخل خود ویندوزت ، این برنامه رو نصب کنی و داخل ویندوزت ، یه ویندوز دیگه داشته باشی و هر بلایی که سر ویندوز دومی بیاری ، مشکلی برای ویندوز اولت پیش نمی یاد.

از این مورد برای تست سناریوها و ویروس ها و کرم ها ونحوه عملکردشون استفاده میشه یا اگه تنظیمی رو بلد نیستیم و می ترسیم اگه تو ویندوز اصلی انجام بدیم ، خرابکاری کنیم اول داخل وی.ام.ور انجامش می دیم ببینم چی میشه.

3.اکی ، اما دلیل اصلی اینکه ما ایرانی ها با ویندوز اشنا نیستیم دلیلش اینه که ویندوزمون رو کرک شده می خریم ولی تو خارج لینوکس محبوبه چون ارزونه و لایسنس ویندوز حدود 1 میلیون هست که ما 3 تا هزار می خریمش! ( من خودمم رو کیسم از همین ویندوزا دارم )

4. اکی ، ولی من فک کنم باید فیلم هاش بصورت واقعی باشه مثل همون فیلم سرچینگ که تبلیغشو گذاشتم ، یه وب گروهی و فیک برای اینکار و یه نفر هم بعنوان بلاگر مثلا و منم در نقش نفوذ گر و بگم که اون چه اشتباهاتی کرد که من وبشو هک کردم! اینوطری مثلا . نظرت چیه ؟؟؟

چون خیلی ها دانش امنیتی ندارن منم تخصصی حرف بزنم کسی جذبش نمیشه گمونم اونطوری تاثیر گذاری بیشتری داره . نظرت چیه؟؟؟

5.اکی ، منم همین طوری فک میکنم

6. اون رو پیشنهاد میکنم ماهی یه بار بکاپ بگیرید ، نه وب ، کلا هر اطلاعات مهمی رو که دارین ولی برای وبلاگ گمونم باید از کش گوگل استفاده کرد ، تازه اونم فاقد عکس گمونم باشه.

ولی این موردی هم که گفتین حتما لحاظ میشه.

---------------------
نه ، ابدا اینطوری فک نکن ، اما اگر دیر بجنبی ، مطمئن باشه فردا که به سلامتی ازدواج کردی ، بچه هات دانش روز رو میگرن و اگه چیزی باب میلشون نباشه حسابی اذیتت میکنن

مثلا استادمون تعریف میکرد دوستش که کارهای معمولی با کامپیوتر انجام میداد ، پسرش اومد گفت من فلان چیز رو میخوام ( شاید 10-12 سالش بود ) گفت نمیشه و فردا پسره یه کاری کرد با کامپیوتر که دست باباش رو گذاشت تو پوست گردو و قتی همه چیز به حالت معمول برگشت که به خواسته اش رسید ( یک داستان واقعی )

------------------------
اره هست و اتفاقا خیلی باحالن

پول و ادمکشی ، چی بگم راستش ، خدا برا کسی پیش نیاره ...

بهامین سه‌شنبه 13 آذر 1397 ساعت 21:58 http://notbookman.blogsky.com

سلام
دانستن امنیت شبکه خوبه و من خودم به شخصه دوست دارم
اما برای من وامثال من که دانش تخصصی درخصوص برنامه نویسی و شبکه نداریم کار سختیه یادگیریش

خب بخاطر همین نظر سنجی گذاشتم تا فیدبک بگیرم تا ببینم که اموزشش چطور باید باشه دیگه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد