ردپای دوست

خاطراتم را با خدا ثبت میکنم ": )

ردپای دوست

خاطراتم را با خدا ثبت میکنم ": )

عمو پیرمرد

این چند روز اتفاقات عجیب و غریبی داره می افته که باورشون برام سخته

مثل چند روز قبل که یهو  حال کل خانواده ، یه غروب تا شب بد شد و کارمون به دوا و دکتر کشید


منی که دنبال چند تا کانال درست و حسابی برای کتاب صوتی بودم و البته پیداشون هم کردم ، هم تو یوتیوب و هم چند جای دیگه که لینکشون رو با معرفی سر فرصت میذارم و هم انتخاب 2 داستان که داشتم گوش میکردم که اتفاق بد دیگه ای افتاد


داستان صوتی شیخ و فاحشه جمالزاده و داستان سرود کریمس ( اینجا ) به روح سوم ( روح آینده ) رسیده بودم ، ساعت حوالی 10.30-11 بود و ما خاموشی زده بودیم که زنگ واحدمون زده شد ، من رفتم دم در ، پیرزن همسایه مون بود ، میگفت شوهرم رفته سنگکی و تصادف کرده و بردنش بیمارستان بعثت ، زنگ زدم پسرم گفتش پدرمون فوت کرده و بردنش سرد خونه ، زنگ زدم نتونستم آژانس پیدا کنم  که منو تا اونجا برسونه


مادرم که تازه به پشت در اومده بود گفت ، الان براتون یه ماشین پیدا میکنم و ...


-----------------------------------

امروز از 4 واحد طبقه ما ، روبروی واحد ما ادم های سیاه پوشی در رفت و امد هستن ، صدای گریه هاشونه که بلنده و 


و خاطراتی که من از اون عمو پیرمرد دارم ، روزی که درمسجد ، وقتی روز قرعه کشی من برنده جایزه نقدی شدم و ازم پرسید چقدره مبلغش و چقدر عجیب که اسم من هم محمده ( گمونم اسم کاملش محمد جواد ) بود ، یا روزی که میرفت سنگکی و نون میخرید و گهگاه که داشتم با ماشین رد میشدم و اونم تو محوطه بودو بهش گفتم بیا تا جایی برسونمت یا اون شبی که گفتن بنزین میخواد گرون بشه و بهم تو محوطه گفت ماشینتون رو بنزین نمی زنی؟ گفتم ارزش نداره ، فقط یک باکه ...


من از زندگیش خبر ندارم ولی وقتی بهش فکر میکنم این خاطرات جلوی چشمام رژه میره مثل خاطرات سرود کریسمس 


---------------------------------


نظرات 9 + ارسال نظر
لبخند ماه شنبه 15 تیر 1398 ساعت 10:37 http://Www.labkhandemoon.blogsky.com

خدا رو شکر که حال همه اتون خوب شده..

من کتاب صوتی رو دوست ندارم

سلام
خوب هستین؟
همانا که سلامتی نعمت بزرگیه که آدم ها بعد از عافیت و سلامتی کامل بعد از بیماری قدرشو میدونن

من که امیدوارم همیشه سالم ، صحیح و تندرست باشید
------------------------------------------------------
راستش تا الان کتاب صوتی های مختلفی رو شنیدم و این پند پست اخر هم درباره چند تا از بهترین هاشون بود.

اما بذارین یه تجربه ای رو که بعد از شنیدن چندین کتاب صوتی مختلف کسب کردم رو به شما بگم ، شاید جمع بندی کامل براب همه شون ، نتیجه و نظر شما نباشه

دسته 1 : یکی بلند میشه یه کتاب رو از رو میخونه و غلط و غلوط هم ممکنه بخونه و صداش هم چندان جالب نباشه ، اینم جزئ دسته کتاب صوتی هاست که منم ازش خوشم نمی یاد.

دسته 2 : کتاب صوتی هایی شبیه به قصه ظهر جمعه ، مثلا همین پست که من برای سرود کریسمس گفتم و گفتم پارت 1 اش رو از زبان محمد رضا سرشار گوش کنید ، این دسته با حرفه ای بودن راوی ، تمام مطالب گفته میشن و عالی هستن ، تمام دیالوگ ها گاهی آروم و گاهی بلند تا حس داستان رو همونطور که هست منتقل کنن ، بازم ممکنه بعضی دوستان این مدل رو هم نپسندن.

دسته 3 : نمایش های صوتی که براساس کتاب هاست ، مثل همین نمایش صوتی سرود کریسمس ، من به شخصه این مدلش رو خیلی دوست دارم ، قبول دارم مثلا شاید سایت نوار ، کتاب صوتی سرود کریسمش با یک راوی حدود 3 ساعت باشه اما همین کتاب در قالب نمایش صوتی در سایت ایران صدا ، حدود 5 ساعت باشه.

بعید میدونم این سبک رو نپسندید و باز بسته به نوع نمایش و اون داستان ممکنه خود شخص شنونده رو درگیر خود ماجراش کنه و بعضی نمایش ها هم نه ، مثلا سرود کریسمس من رو درگیر خودش کرد و اون یکی داستان آرزوهای بزرگ دیکنز با اینکه نمایش صوتیش خیلی خوب بود ، نه ، درگیرش نشدم و فقط تونستم بگم در قالب یک نمایش صوتی بد نبود.

----------------------------
مثلا تو سایت ایران صدا به آدرس زیر
http://book.iranseda.ir

اگه دقت کنید دسته بندی هاش یا نمایشی هست یا روایی ، نمایشی یعنی اون مجموعه بازیگرای مختلف بیان و اجراش کنن و روایی هم یک نفر یک چیز رو بخونه و بره

من به شما پیشنهاد میکنم نمایش های صوتی رو هم تست کنید ، شاید براتون جالب باشه

صبیره پنج‌شنبه 13 تیر 1398 ساعت 22:26 http://yebargesabz.blogsky.com

سلام
احتمال تغییر دادنش هست... هیچ چیز عجیب و دور از انتظار نیست...
هیچ نظرسنجی ای از کاربرین صورت نمیگیره و در حال رقابت با سایر سرویس ها هستن...
اول پرشین که حالا کاملا انحصاری شده و تقریبا تم اون شبیه اینستا و تویتر شده حالام اینجا!

سلام
باید دید چی میشه ، من یکی دو سال تو پرشین بلاگ بودم و اونجا آرشیو دارم اما از تغییراتش بدم اومد ، اخه قبلا برعکس مدل فعلی بلاگ اسکای ، وقتی شما کامنت میذاشتی تاریخ و ساعتش مشخص بود و وقتی من برای کامنت شما جواب می نوشتم تاریخ و ساعت جواب کامنت من رو هم نشون میداد و البته یه خوبی دیگش این بود که کامنت هایی که براتون می اومد رو برای شما ایمیل میکرد.

اما الان که میری سراغ کامنت های آرشیو ، خبری از جوابهای مدیر وبلاگ به کامنت ها نیست و به شدت مسخره شده و من خوشحالم که همون موقع ها از پرشین به بلاگ اسکای اومدم.

باید دید چی پیش میاد ، البته من خود بلاگ رو هم تست کردم ، اونم خوبه ها ولی مثل بلاگ اسکای ادم دستش باز نیست و نمی تونه عکس و فیلم بذاره

صبیره سه‌شنبه 11 تیر 1398 ساعت 21:34 http://yebargesabz.blogsky.com

اره دقیقا حرف شما درسته کمک میکنه دید کلی ای از ماجرا پیدا کنیم.
تا حالا از مطالعه یا شنیدن کتابی که دوستان معرفی کردن پشیمون نشدم و مطمئنم کتاب خوبیست و واقعا هم خوب بود تا اینجا که من الان شنیدم...

من سوال مربوط به ویم رو الان دیدم...
شما متوجه نشدید؟ بخش نمای وبلاگ قالبا تغییر کرده بود... خیلی زشت بود... انگار قراره به زودی بلاگ اسکای این شکلی بشه....

امیدوارم تغییر ندن:|

داستانش جوریه که آدم و ذهنش رو جوری درگیر میکنه که خودش رو درگیر میکنه بخاطر همین میگم قشنگه.

جدا قراره نمای وبلاگ رو عوض کنن؟بدون اجازه؟ عجیبه واقعا

صبیره سه‌شنبه 11 تیر 1398 ساعت 14:13 http://yebargesabz.blogsky.com

سلام آقا امیر
چقدر خوب که پست بالا رو اول دیدم و خوندم... من از صبحه بفکر گوش دادن فایل کتابش بودم و فایلشو توی یه پوشه بردم که فقط فایل این کتاب باشه تا شروع کنم به شنیدن...
پس حالا اول فایل ظهر جمعه رو گوش میدم بعد این فایلا رو میشنوم...

خب نت راستش نت خونه ای دی اس ال هست که روی لپ تاپ استفاده میکنم اما من نت گوشیمم گاهی استفاده میکنم اما خطای ایرانسل اینجا نتش سرعتش برای مثلا اینستا رفتن و دانلود کردن خوب نیست من زیاد اینجوری گیگ سوزوندم... ولی همراه اول باز برعکس ایرانسله... و خیلی سرعتش سمت ما خوبه...

ولی در کل من کل مصرف نتم نهایتا 7 یا 8 گیگه... شما 60 گیگ رو میگیرین بعد زیاد نیس؟نمیسوزه؟اونم توی چن ساعت...
البته شهرام فرق میکنه خب.. طبیعیه سرعت توی شهر شما خوب باشه... ولی خب به صرفه هم از نظر قیمت براتون هست

و ممنونم زنده باشید

سلام
آره ، بخاطر این مسئله و اینکه 2 تا از فایلهاش تکراری هستن ، برای اینکه ماجرا دست ادم بیاد گوش کردن به فایل قصه ظهر جمعه ، به ادم کمک میکنه تا یه دید کلی از ماجرا داشته باشه ،.
مطمئن باش از شنیدنش پشیمون نمیشی

من هم سیم کارت رایتل و هم ایرانسل دارم ، شاید رایتل خدای سرعت باشه اما اینجا اصن سرعتش بدرد نمی خوره و ایرانسل 4g هست و برای من به صرفه هست . حالا ممکنه منطقه شما اپراتور دیگه ای باشه که سرعتش خوب باشه.

نه ، 60 گیگ برای یک ماه که نیست که ، 3 ساعت بین بازه 2 صبح تا ساعت 8 ، استفاده کردی که خب تهش محدود به دانلود 60 گیگ هستی و اگرم نه و استفاده نکنی ، حجمت می پره و می سوزه.

سلامت باشید

Sabireh دوشنبه 10 تیر 1398 ساعت 00:22 http://Yebargesabz.blogsky.com

منظورم همین سرود کریسمس بود...

ثروتمندترین مرد بابل رو فقط دانلود کردم... چون تلگراممو پاک کردم... گفتم داشته باشمش... هنوز نشنیدمش...

ولی سر فرصت میشنوم.. چون فایلهای صوتی رو گاهی چند بار گوش میدم گاهی یبار... یکم تمرکز کردن برام سخت میشه... نمی دونم چرا...

فایل نمونه سرود کریسمس حس کنجکاویمو بخاطر اون هم همه و سر و صدا غلغلک داد.. و بنطرم باید جالب باشه.. ادم حس میکنه انگار ویس یه ویدیو رو میشنوه..
اینو انشاالله به زودی میشنوم
راستش همون نت خونه ۳۰۰ گیگه.. برام کافیه

۶۰ گیگ چه همه...

خدا رو شکر که خوب هستید..

آهان
راستش قبل اینکه سراغ نمایشنامه اش برم ، من کتابش رو خیلی سال پیش خونده بودم و یه مدت قبل هم از تو یوتیوب ، قصه های ظهر جمعه رو دانلود کردم و گوش میکردمش ، یکی از این قصه ها مربوط به همون کتاب سرود کریسمس میشد اما خب میدونی ، قصه های ظهر جمعه هر پارتش نیم ساعت بود و اون قصه اش فقط یه پارت بود و پارت دومش رو از توی اون کانال نتونستم پیدا کنم و بدتر اینکه خود گوینده اش ، یعنی آقای محمد رضا سرشار ، یه کانال تلگرام یا یوتیوب مستقل نداشت که از اونجا بتونم پیداش کنم.

نمایش صوتی که لینکش رو گذاشتم برای سایت ایران صداست و متاسفانه علی رغم اینکه نمایشش عالیه اما اون اوایلش ، نمی دونم به چه دلیل و علتی ، یا شاید به تداخلی ، یه پارت 15 دقیقه ای از قسمت های بعدش رو میارن داخل قسمت های ابتدائیش ، اگه کسی نشنیده باشه متوجه میشه اما وقتی نمایش رو کامل گوش کنه متوجهش میشه .

اینقدر نمایشش خوبه که حتما براش یه پست خواهم نوشت و این رو اونجا توضیح میدم.

-------------
خوبه که نت خونه کارتون رو راه میندازه
شما adsl دارین یا عین ما اینترنت شما سیم کارتیه؟

------------------
سلامت باشید همیشه

Sabireh یکشنبه 9 تیر 1398 ساعت 21:39 http://Yebargesabz.blogsky.com

فایل نمونه کتاب بد نبود... کتاب رو زدم دانلود بشه بشنوم سر فرصت..
ممنون.

امیدوارم حال شما و خانواده تون هم بهتر شده باشه..

کدومش رو؟ چون من هم سوشون و هم ثروتمندترین مرد بابل رو گذاشتم که البته جفتشون خوبن و

بذا یه کتاب دیگه هم بهت معرفی کنم ، البته تو رده بندی نوجوانان هست ولی بخاطر شخصیت پردازی قوی و اجرا بصورت نمایش ، فوق العادست ، همین نمایش صوتی سرود کریسمس رو هم گوش کن ، من با این نمایش صوتی زندگی کردم

راستی من تمام دانلود هام رو براساس طرح نامحدود ایرانسل زدم ، مثلا 3 ساعت نامحدود تا سقف 60 گیگ ، فقط 2000 تومان

صبیره بانو جان ، شکر خوبیم
==========================================
چرا قالب وبتون به هم ریختست؟؟؟؟

Sabireh یکشنبه 9 تیر 1398 ساعت 21:34 http://Yebargesabz.blogsky.com

خدا رحمتشون کنه

آمین

کاکتوس شنبه 8 تیر 1398 ساعت 23:17

داستان مرگ همسایه مثل مرگ نزدیکان ادمه
چون خیلی چشم تو چشم میشی شاید بیشتر از فامیل هایی که سال ها نمی بینیشون
مرگ ... واژه ی سختیه
این هفته ثروت مند ترین مرد بابل گوش میدم

آخه کاکتوسی ، اینطوری نبود که بک گراند یه چیز دیگه باشه ، بعد یه اتفاق غیر مرتبط بیوفته . داستان شیخ و فاحشه مربوط به قیامت و داد خواهی معصومه شیرازی از یه شیخه ،

و حالا معصومه است که بین اون همه جمعیت به داد خواهی برخواسته و خدا هم بهش این فرصت رو داده

داستان دوم هم یه جورایی با ارواح 3 گانه مربوطه ، حالا من با این 2 بک گراند رو داشته باش که خانم همسایه اومد و زنگمون رو زد ....

امروز جلوی ساختمون کلی پارچه و بنر زده بودن ، عکس عمو پیرمرد و منی که باورم نشده انگار دارم از این اتفاق فرار میکنم

هعیییییییییییییییییییییییییییییییی

گوش کنش کاکتوسی ، گوشش کن اما اون فایلی که اپلود کردم رو 2 بار گوش کن ، این یکی نکات مهم تری رو در بر داره

لبخند ماه شنبه 8 تیر 1398 ساعت 15:26 http://Www.labkhandemoon.blogsky.com

خدا رحمتش کنه

چرا حال همه اتون بد شد.. نکنه غذا مسمومتون کرده

سلام
من نتونستم رفتنش رو باور کنم ، هنوز منتظرم که گاهی تو محوطه ببینمش با نان سنگکی در دست
اصن چرا اینطوریه رفتن ؟
من هنوز شماره تلفن پدربزرگم رو که سالها قبل از بین ما رفته هنوز همانطوری نگهش داشتم و دست بهش نزدم
هنوز باورم نشده و براش فاتحه ای هم نفرستادم - نمی ددونم چزا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

--------------------------------------------------
بعد از چند روز از اون اتفاق 2 احتمال برای منشا الودگی مشخص شد
1.انگوری که روز قبلش خوردیم
2.پوشال کولری که فرداش راه انداختیم و خودمون رو در عرض هوای سرد قرار دادیم که قبلش عادت نداشتیم

بهر صورت تشخیث دکتر ویروس بود و الحمدالله ختم بخیر شد
-------------------------------------
خودتون خوبید؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد